Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Känns som du uppfattade situationen fel.. Han blev väl inte sur? Han menade inte att Olof inte har med det att göra utan att den sortens färgblindhet Olof nämnde inte har något med hans typ av färgblindhet att göra då man inte ser färger alls, något man gör vid rödgrön-färgblindhet.

Jag spelade tillbaka på playen och kollade igen då jag reagera på att han sa som han gjorde. Och jo, han lät rätt sur och snarstucken. Färgblindhet är tydligen känsliga saker för herr Schyffert.
Citera
2021-04-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Jag spelade tillbaka på playen och kollade igen då jag reagera på att han sa som han gjorde. Och jo, han lät rätt sur och snarstucken. Färgblindhet är tydligen känsliga saker för herr Schyffert.

Han säger inte "du har inte med det att göra", han säger "det har inte med det att göra" syftandes på Olofs påstående om hans färgblindhet.
Citera
2021-04-28, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87

Har svårt att tro att han blev sur, hans sätt att prata kanske kan låta macho, "surt" eller besserwisserigt.
Citera
2021-04-28, 12:25
Medlem
Så irriterande och löjligt smygreklam och produktplacering de håller på med nu.
Hur intressant är en fråga om adressen till en site som säljer dammsugarpåsar?
Citera
2021-04-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hui
Så irriterande och löjligt smygreklam och produktplacering de håller på med nu.
Hur intressant är en fråga om adressen till en site som säljer dammsugarpåsar?

Det är en del av konceptet att blanda vanliga frågesportsfrågor mer udda frågor.
Citera
2021-04-29, 00:03
Medlem
Crapmagics avatar
Att krossa försvarslösa grodor under grovkängan blev legitimerat efter denna kväll
Citera
2021-04-29, 08:38
Medlem
MrSokratess avatar
Absurt att ingen visste att en cirkel är 360 grader och svaret därmed 72 grader.
Tyckte först att det var förnedrande mot deltagarna att det var närmast vinner på en sådan fråga men det visade sig vara ett korrekt beslut från produktionen.
Citera
2021-04-30, 09:52
Medlem
DisneyMouses avatar
Dåligt av Filip & Fredrik med research angående Mayhem. Varg Vikernes var ingen sångare i bandet, han var bassist.
Citera
2021-04-30, 19:37
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Absurt att ingen visste att en cirkel är 360 grader och svaret därmed 72 grader.
Tyckte först att det var förnedrande mot deltagarna att det var närmast vinner på en sådan fråga men det visade sig vara ett korrekt beslut från produktionen.

Det är så med kändisar och matematik.

Citat:
Ursprungligen postat av DisneyMouse
Dåligt av Filip & Fredrik med research angående Mayhem. Varg Vikernes var ingen sångare i bandet, han var bassist.

Framför allt så sade att han Varg Vikernes sitter i fängelse, han släpptes på fri fot 2009.
Citera
2021-04-30, 20:59
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Det är så med kändisar och matematik.

Cirkeln borde väl så klart kunnas, men mer hårresande för mig var formeln för etanol.
"någon sjukdom, HIV?"
Citera
2021-04-30, 21:50
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates

Allt som handlar om rymden och 6:ans kemi och matematik verkar vara helt främmande för de flesta deltagare.
Citera
2021-04-30, 22:07
Medlem
Så kul att Anne och Måns vann över Olof och Ebba! Är redigt trött på Ebbas självgoda översittarattityd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in