2021-10-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Inte bara katastrof ur bildningssynpunkt, även svårt pk-fierad. Givetvis.
Hon alltså VÄGRADE att svara på en fråga rörande Rosa Parks med motiveringen att det var rasistiskt (av Olle) att ställa frågan till henne.
Kanske drog hon till med det för att hon inte kunde svaret.
Vilket isf knappast gör saken bättre.

Det var ju uppenbarligen ett skämt från Petrina (om än inte särskilt roligt).
Citera
2021-10-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Det var ju uppenbarligen ett skämt från Petrina (om än inte särskilt roligt).

Nja, håller inte med. Inte alls. Om det hade varit ett skämt så skulle hon väl bara just skämta om det lite i förbifarten, säga något lagom sarkastiskt men sedan faktiskt försöka besvara frågan.
Det vägrade hon att göra. Och stämningen blev därefter.
Och F & F sa också något typ ”detta måste vara det märkligaste nånsin” (ur minnet)

Men visst, med svenska kvinnliga ”komiker” är det inte lätt att veta vad som skall vara roligt.😐
Citera
2021-10-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men hur ofta sitter vitsar så där inpräntat och lättillgängligt om man inte drar det skämtet jämt och ständigt?

Jag har koll på de flesta vitsar också men behöver alltid gräva en stund för att komma på dem. Han sa ju den perfekt och hur snabbt som helst, lite väl misstänkt?

Om "Norgevitsen" du syftar på är den med varför norrmän har bildörrar i öknen så var det en extremt enkel fråga och den kom omedelbart för mig med. Dock svarade han inte helt korrekt på den enligt mig, om jag inte minns fel svarade han enbart "för att kunna veva ner" medan rätt svar i mina öron är "för att kunna veva ner rutan". Det är ju inte själva dörren man vevar ner
Citera
2021-10-20, 20:11
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Om "Norgevitsen" du syftar på är den med varför norrmän har bildörrar i öknen så var det en extremt enkel fråga och den kom omedelbart för mig med. Dock svarade han inte helt korrekt på den enligt mig, om jag inte minns fel svarade han enbart "för att kunna veva ner" medan rätt svar i mina öron är "för att kunna veva ner rutan". Det är ju inte själva dörren man vevar ner

Nja han svarade väl "för att kunna veva ner rutan om det blir för varmt", vilket är korrekt svar.

Del två är, varför har norrmännen med sig två bildörrar när de går runt i öknen? -För att det ska kunna bli korsdrag!

Den hade han såklart också kunnat, han kan ju allt.
Citera
2021-10-20, 20:26
Medlem
peterZiipens avatar
Tippar på följande resultat av grupp 2:
(Olof är ute efter blod)

Vidare:
1. Olof Lundh och Ebba Kleberg von Sydow
2. Jonathan Unge och Hanna Hellquist
3. David Batra & Anna Kinberg Batra
4. Mikael Tornving och Gry Forssell

Åker ut:
5. Anne Lundberg och Anders Jansson
6. Anders "Ankan" Johansson och Annie Reuterskiöld
7. Gert Wingårdh och Linnea Henriksson
8. Olle Sarri och Petrina Solange

1. Johar & Alexandra [RÄTT PLATS]
2. Josefin & Jesper [RÄTT PLATS]
3. John & Nina [RÄTT PLATS]
4. Hanna & Björn [FEL, plats 7]

5. Jerka & Karin [FEL, plats 4]
6. Josefine & Pelle [FEL, plats 6]
7. Anders & Dominika [FEL, plats 5]
8. Gustaf & Liv [RÄTT PLATS]
Citera
2021-10-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nja han svarade väl "för att kunna veva ner rutan om det blir för varmt", vilket är korrekt svar.

Del två är, varför har norrmännen med sig två bildörrar när de går runt i öknen? -För att det ska kunna bli korsdrag!

Den hade han såklart också kunnat, han kan ju allt.

Nu var jag såklart tvungen att dubbelkolla, och precis som jag skrev från början så svarade han inte någonting med rutan, utan enbart "för att kunna veva ner om det blir för varmt". Varför ens ge dig på att säga emot mig om du inte är säker på din sak?

Ja, det är enkel allmänbildning och något han högst troligtvis också hade klarat.
Citera
2021-10-20, 20:31
Medlem
Har nu sett avsnittet med Gert Wingårdh och Linnea Henriksson mot Olle Sarri och Petrina Solange. Två riktigt tråkiga lag att titta på och de briljerar knappast med sina kunskaper. Klarar Filip & Fredrik verkligen inte att attrahera bättre (läs: mer underhållande, och helst även mer allmänbildade) deltagare som vill vara med i programmet än såhär? Det förvånar mig.
Citera
2021-10-20, 20:34
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Nu var jag såklart tvungen att dubbelkolla, och precis som jag skrev från början så svarade han inte någonting med rutan, utan enbart "för att kunna veva ner om det blir för varmt". Varför ens ge dig på att säga emot mig om du inte är säker på din sak?

Ja, det är enkel allmänbildning och något han högst troligtvis också hade klarat.

För att du skulle kolla upp det (åt mig), så tack!

Ja då borde han ju inte fått rätt på frågan. Vissa svar får de ju rätt för då svaret i sin helhet genom beskrivning är rätt svar, men i detta fallet så är ju inte hans svar täckande för vad norrmannen gör. Men eftersom det var deras gullegris Johar så är det såklart han ska ha rätt.
Citera
2021-10-20, 20:38
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Inte bara katastrof ur bildningssynpunkt, även svårt pk-fierad. Givetvis.
Hon alltså VÄGRADE att svara på en fråga rörande Rosa Parks med motiveringen att det var rasistiskt (av Olle) att ställa frågan till henne.
Kanske drog hon till med det för att hon inte kunde svaret.
Vilket isf knappast gör saken bättre.
Jag uppfattade det som att hon vägrade svara för att hon vägrade göra bort sig genom att gissa fel på en grej som hon "borde" kunna.
Citera
2021-10-20, 23:04
Medlem
Citat:

Brukar du veva ner dörren ofta?
Citera
2021-10-20, 23:22
Moderator
Dr Kings avatar
Bra att Olof och Ebba fick börja med en seger. Olof börjar bli lite bättre på att tygla sitt humör också trots ständiga försök av F&F att få honom ur balans.

Gry och Micke har börjat denna säsong långt under sin normala nivå och har nu börjat med två raka förluster. De måste skärpa till sig om de ens skall gå vidare från denna grupp. Hanna och Jonathan tror jag de får svårt mot så det är nog i matchen mot Anne och Anders som det kommer att avgöras om de går vidare från gruppen.
Citera
2021-10-21, 00:02
Medlem
Trist att dom har så godtyckliga och luddiga frågor. Som den där målgesten som blev en "snackis" (upplevde inte alls att det blev en snackis) och alla som sett fotboll mer än fem gånger vet att spelare har sån där sport bh under ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in