Flashback bygger pepparkakshus!
2022-01-27, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vart har de grävt fram Harald Treutiger ifrån .

Ja, det var en högoddsare. En blixt från 80-talets glada dagar.

Trevligt med mystanten Marianne Mörck, henne gillar vi.
Citera
2022-01-27, 20:03
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Grupp 1 kommande säsongen:
Annika Lantz och Johar Bendjelloul
Bea Uusma och Magnus Betnér
Katia Mosally och Harald Treutiger
Mark Levengood och Pia Johansson
Marianne Mörck och Fredrik Hallgren
Ebba Witt-Brattström och Messiah Hallberg
Dominika Peczynski och Mårten Palme
Olof Lundh och Ebba Kleberg von Sydow
Fy helvete vilka lag. Alla utom Olof och Ebba innehåller ju minst en jag starkt ogillar. Nej, denna säsong står jag över.
Citera
2022-01-27, 20:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Fy helvete vilka lag. Alla utom Olof och Ebba innehåller ju minst en jag starkt ogillar. Nej, denna säsong står jag över.

Hittills har jag inte orkat se ett enda helt avsnitt, men F & F tuffar vidare och massproducerar snart ikapp På spåret i antal program. Det är väl bra betalt att delta antar jag.
Citera
2022-01-28, 23:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Ja, det var en högoddsare. En blixt från 80-talets glada dagar.

Trevligt med mystanten Marianne Mörck, henne gillar vi.
Nja. 90-talet var Treutigers storhetstid. Då var han kung i svensk nöjes-TV.

Kul att se honom igen.
Citera
2022-01-29, 00:20
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Kul att se honom igen.
Jo från att ha lett 24 karat, Mello, Eurovision, Robinson m.m. blev han sedan för pengakåt och gick till TV3 där han fick leda ett antal program som floppade det ena värre än det andra. Därifrån gick hans TV-karriär bara utför tills han väl själv insåg att han var passé.

Man minns honom ju för hans ”okay, okay” och ”det var en frack gray”. Återstår att se om han kommer att köra med det fortfarande. Om inte annat kanske F&F kör en ihopklippning med mängder av ”okay, okay” som störningsljud någon gång.

Rent allmänt tror jag han är den typ av person som F&F kan tänkas driva med mycket som de gör med en del andra som t.ex. Jerka och Olof Lundh.
Citera
2022-01-29, 05:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Kul att se honom igen.

Så klart, minnet är bra men kort.
Citera
2022-01-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Klart med deltagarna för kommande säsong.

https://www.expressen.se/noje/nu-ar-...alla-mot-alla/

Man hoppas ju för Johars skull att Annika Lantz är bättre än Alexandra (hon kan ju knappast vara sämre) och att han nu får sin revansch.

Man undrar ju också under vilken sten de har grävt upp Harald Trött. Det var länge sedan man såg honom i något sammanhang.

Ebba Witt-Brattström och Messiah Hallberg känns som ett riktigt brokigt par. Ebba är ju vass på kulturfrågor men frågan är vad hon kan i övrigt.

Intressant. Skönt att få slippa Alexandra. Mårten Palme var en riktig skräll. Messiah Hallberg och Magnus Betnér ska bli kul att se, och Claes Malmberg och Marianne Mörck är härliga båda två.

Det enda jag hoppas är att det inte finns några sågspån av de nya deltagarna. Orkar inte med ytterligare en säsong med någon på Karin Laserows nivå, då hoppar jag över de avsnitten.
Citera
2022-01-31, 06:19
Medlem
Man får hoppas att grupp 2 har bättre deltagare. I grupp 1 får man hoppas på Olof och Ebba.
Citera
2022-01-31, 14:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Erkänn att det rycker därnere i tanken på att Tröttiger ska göra storstilad TV-comeback

Bea Usama (bin Laden) kan du väl inte ha ressentiment emot?
Magnus Betner nej?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
”det var en frack gray”..
Det var alltså fråga om en grå frack som någon hade på sig?
Vet du vad det var för en sak som han tyckte var fräckt? jag är 99 % säker på att jag hört den där lajnen i något youtube-klipp nämligen
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-01-31 kl. 15:06.
Citera
2022-02-03, 11:53
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vart har de grävt fram Harald Treutiger ifrån . Vill minnas att Olof Lundh i senaste säsongen sa att de inte kommer ställa upp nästa säsong.

Jag var och såg inspelningen av ett av programmen som kommer att sändas senare i vår och kan nog våga påstå att Filip och Harald nog inte gick ut och tog en öl tillsammans när kameran slocknade. Klart obekväm stämning mellan dem. Haralds parhäst var söt men rätt korkad
Citera
2022-02-03, 12:02
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Jag var och såg inspelningen av ett av programmen som kommer att sändas senare i vår och kan nog våga påstå att Filip och Harald nog inte gick ut och tog en öl tillsammans när kameran slocknade. Klart obekväm stämning mellan dem. Haralds parhäst var söt men rätt korkad

Såpass ska bli kul att se. Hade ingen aning om vem partnern var, tydligen med i idol juryn.
Senast redigerad av XtraX 2022-02-03 kl. 12:07.
Citera
2022-02-05, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Min tippade tabellordning:
Annika Lantz och Johar Bendjelloul
Olof Lundh och Ebba Kleberg von Sydow
Bea Uusma och Magnus Betnér
Ebba Witt-Brattström och Messiah Hallberg
----------------------
Dominika Peczynski och Mårten Palme
Mark Levengood och Pia Johansson Mark
Katia Mosally och Harald Treutiger
Marianne Mörck och Fredrik Hallgren

Kul med många nya ansikten ändå.

Bra ranking, jag landar därikring också. Känner till samtliga utom Katia. Marianne tävlar med Claes Malmberg i den listan jag såg på Expressen men? Kanske är Covid-out, orkar inte googla/läsa fram till vem som är Mariannes parhäst av dessa två. Rankar Katia+Harald sist, förutsatt att Hallgren medverkar, annars är vi nog överens. Mest nyfiken på var Harald står faktiskt av samtliga nya nyllen. Betnér kommer absolut inte göra bort sig får jag en stark känsla av, även om jag personligen avskyr hans politiska ställningstagande (som i förlängningen kan pissa bort Sverige på rekordtid, men det är en annan diskussion)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in