2022-04-07, 22:04
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Inte varje dag man hör någon nynna på ”The Continuing Story of Bungalow Bill” från Beatles vita album på TV förvisso med fel text, men kul att höra det från Linnea
Citera
2022-04-07, 22:42
Medlem
kubuns avatar
Vad tusan var det inte svenska kändisar med efternamn innehållande grundämnen som efterfrågades eller hörde jag så galet? Om så så skulle ju inte Enid Blyton ha godkänts. Eller var det kändisar med svenska grundämnesnamn i sina efternamn? Ja så måste väl det ha varit krystat iofs men men....
Senast redigerad av kubun 2022-04-07 kl. 22:47.
Citera
2022-04-07, 22:43
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag tycker Filip ljög i sin podd om att Gert Vingård är planetens sämste/ouppmärksamme lyssnare i Alla mot alla, tycker han verkar normal-ödmjuk (exkluderat att han inte vet vem Jörgen Lantz är)

Hur kan man inte Milky way? okay då...Malteser också, som i Malteser-musen som i Guss
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-04-07 kl. 22:59.
Citera
2022-04-07, 23:04
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag tycker Filip ljög i sin podd om att Gert Vingård är planetens sämste/ouppmärksamme lyssnare i Alla mot alla, tycker han verkar normal-ödmjuk (exkluderat att han inte vet vem Jörgen Lantz är)

Hur kan man inte Milky way? okay då...Malteser också, som i Malteser-musen som i Guss

Håller med om att det var extremt överdrivet. Sättet Filip talade om honom så förväntande man sig en Janne Josefsson 2.0.
Citera
2022-04-08, 18:16
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Håller med om att det var extremt överdrivet. Sättet Filip talade om honom så förväntande man sig en Janne Josefsson 2.0.
Filip sitte väl och projicerar sina egna styrkor/svagheter på omgivningen i vanlig ordning för att inte behöva känna sig vissen
Citera
2022-04-09, 13:20
Medlem
Klart att woke-horan Clara Henry beklagade att Nogger Black hette just Nogger Black.
Citera
2022-04-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Vad tusan var det inte svenska kändisar med efternamn innehållande grundämnen som efterfrågades eller hörde jag så galet? Om så så skulle ju inte Enid Blyton ha godkänts. Eller var det kändisar med svenska grundämnesnamn i sina efternamn? Ja så måste väl det ha varit krystat iofs men men....

Nej, kändisar med svenska grundämnesnamn frågade de efter. I samma program frågade de också efter just svenska kändisar som hette Hannah och Sarah och Zarah, så kanske blandade du ihop de frågorna.

Rolig fråga annars faktiskt, inte helt lätt att komma på under tidspress. Enda jag kom på själv var Tennys Sandgren, annars var det helt blankt för mig. Måste säga annars att både Jan Guillou och Alex Schulman är ganska vassa och kan väldigt mycket. Tror helt klart att de kommer gå till slutspel.
Citera
2022-04-09, 18:33
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Nej, kändisar med svenska grundämnesnamn frågade de efter. I samma program frågade de också efter just svenska kändisar som hette Hannah och Sarah och Zarah, så kanske blandade du ihop de frågorna.

Rolig fråga annars faktiskt, inte helt lätt att komma på under tidspress. Enda jag kom på själv var Tennys Sandgren, annars var det helt blankt för mig. Måste säga annars att både Jan Guillou och Alex Schulman är ganska vassa och kan väldigt mycket. Tror helt klart att de kommer gå till slutspel.
Okey, såg aldrig reprisen men visst var det efternamn som efterfrågades så ditt Tennys funkade ej men det jag kom på gör eller hade gjort nämligen Sixten Jernberg.....eller kanske inte då beroende på stavningen.

Ska fan kolla Kanal 5 måndag 02:55 - 03:55 för å se frågan eller om jag äntligen ska testa hårddisken jag köpte till TV:n för ca 1 år sen men aldrig använt för å spela in eller kanske någon med play för kanal 5 (Discovery+) kan länka en sekvens?

Undrar förresten om Helmut Kohl hade funkat (stavning!)?

Niels Bohr var ju enkelt egentligen men stavning även där....

Sten Broman....nä nu slutar jag
Senast redigerad av kubun 2022-04-09 kl. 18:49.
Citera
2022-04-09, 18:52
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Ska fan kolla Kanal 5 måndag 02:55 - 03:55 för å se frågan eller om jag äntligen ska testa hårddisken jag köpte till TV:n för ca 1 år sen men aldrig använt för å spela in eller kanske någon med play för kanal 5 (Discovery+) kan länka en sekvens?

Frågan löd ordagrant "Säg två personer med grundämnen på svenska i namnet".
Citera
2022-04-09, 19:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Okey, tack för klargörandet. Dig litar jag till 100% då jag sett att du verkligen har haft korrekta uppgifter om allt vad det gäller TV-program.
Citera
2022-04-09, 19:17
Medlem
Citat:

Så man kunde alltså säga både för och efternamn alltså.

Lustigt förresten att Linnea trodde att Victoria Silvstedt hette Silverstedt, det borde hon haft koll på tycker man.

Med tanke på alla frågor av den karaktären de har borde de f.ö. någon gång ha med en fråga där man ska nämna kändisar som bytt kön (t.ex. Loui Sand) och även kanske sportkändisar som tävlat på proffsnivå i mer än en sport, som t.ex. Michael Jordan, och kändisar som har ett bindestreck i sitt dubbelefternamn som t.ex. Shai Gilgeous-Alexander och Trent Alexander-Arnold.
Senast redigerad av next-chapter 2022-04-09 kl. 20:08.
Citera
2022-04-11, 23:56
Medlem
Så Kindben-Battra slog Hanna-Unge, det sved nog. Lär trösta varandra på bästa vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in