2022-12-14, 22:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Efter att igår ha sett finalen så får jag tyvärr erkänna - du är faktiskt, sjukt nog, något på spåren. Kommer komma ett specialsegment i del 2 av finalen som, tro det eller ej, styrker alla dina teser. 1-0 till dig.
När jag nu satt och sket i pausen så kom jag som vanligt stegvis på rätt svar på mina tidigare ofärdiga svar, dom hyr Globen för att visa att dom kan!, samt för att få maximalt stor & ung publik att lyssna till deras opinionsbildande/folkbildande pekpinnar om rätt politiska åsiktspaket nu när vi fått en ny högerregering & allt, du sa ju själv att det var först nu som dom blivit extra uppenbara, så vad är annars syftet?
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-12-14 kl. 22:45.
Citera
2022-12-14, 22:42
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn111
Är det någon som vet vem som vinner?

sida 459 i tråden

edit: men det blir jämnt in i det sista, så roligare att inte veta.
Senast redigerad av peterZiipen 2022-12-14 kl. 22:47.
Citera
2022-12-14, 22:46
Medlem
tack
Citera
2022-12-14, 22:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn111
Är det någon som vet vem som vinner?
Varför ska du veta det nu?
Citera
2022-12-14, 23:07
Medlem
Skidlifts avatar
Störande publik, skrattar ju fan åt allt.

Får!
Citera
2022-12-14, 23:11
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Störande publik, skrattar ju fan åt allt.

Får!

Mycket är pålagt i efterhand. Fingertoppkänslan är obefintlig. De har lagt till skratt där det inte ens är roligt. Antar att det är samma klippare som slängde in kartan på Palestina häromdagen.
Citera
2022-12-14, 23:17
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Varken Hammarsten eller Mjönes har synts till ikväll, trots legendarisk medverkan! Hoppas detta innebär att morgonkvällen har en ”vem gör Hammarsten hysterisk” livespecial att bjuda på. Vill verkligen se karln spatsera omkring på Globenscenen och vråla ut sin ilska över någon oskyldig stackars sate
Citera
2022-12-14, 23:23
Medlem
Gavins-Friends avatar
Less is more. Det här fall verkligen platt. Men eftersom det drog massa folk lär det väl tyvärr bli final i Globen (nej förlåt Avicii Arena!!!!) även nästa år.
Citera
2022-12-14, 23:24
Medlem
peterZiipens avatar
Nu ska vi se om det går att se att Ebba redan har svarat på 3 av frågorna

edit: var inte så farligt
Citera
2022-12-14, 23:36
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Less is more. Det här fall verkligen platt. Men eftersom det drog massa folk lär det väl tyvärr bli final i Globen (nej förlåt Avicii Arena!!!!) även nästa år.
Kan bara hålla med. Av det man sett hittills blev i stort sett allting sämre av att köra finalen i Avicii Arena. Utfyllnaden med halv och helpackade före detta deltagare som sitter och super i ”green room” tillför heller ingenting. Av det man har hört av folk som var på plats var det många som var besvikna så jag tror de får svårt att dra en liknande publik en gång till.

Den enda fördelen jag kan se är för deltagarna själva då det ju givetvis blir mycket mera högtidligt och en högre anspänning att köra finalen i Avicii Arena istället för i en ganska liten TV-studio. Det skulle eventuellt kunna motivera att göra om det en gång till men då måste de lära mycket av alla årets misstag och tighta till det rejält.
Citera
2022-12-14, 23:53
Medlem
XtraXs avatar
Är nog lite efter men alltid trott att Avicii arena är en helt nybyggd arena men det är alltså bara gamla globen med ett nytt namn, eller?
Citera
2022-12-15, 00:00
Medlem
peterZiipens avatar
Janne och Frode: 0/10 Framstår som mer virriga än när de deltog i programmet. Kunde behövt lite planering instället för improvisation.
Greenroom: 0/10 Ingen verkar riktigt veta hur det ska bakas in i sändningen. Krystat. Värdelöst. Tråkigt. Borde ha tagits bort helt.
Störningsljudet: -10/10 Varför välja det absolut sämsta och uttjatade störningsljudet till finalen? Obegripligt
Sportkommentatorerna Emma och Alex: 7/10, ett av få nya inslag som känns ok. Lagom dryga och lagom roliga. Här fanns iaf en plan.
Vittneskonfrontation: 7/10 Kul att den gjordes live
Ljud&bild: 2/10, Ser stundtals ut som att det är filmat med mobilkameran. Alla röster ekar konstant.
Klippning: 1/10 Pålagda skratt där folk inte ens skrattade. Ljud av publik som klappar händer när man ser att ingen klappar händerna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in