2022-10-25, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Funderar på vilka tre svenska manliga idrottsprofiler som skulle göra bäst ifrån sig i frågesport (tänk lite mer avancerat än F&F..)
Skulle säga Stefan Holm, Ingemar Stenmark och Markus Hellner . Huvet på skaft på dessa.( känner MH..)
Och vilka tre som hade misslyckats mest. Henke Larsson, Patrik Sjöberg, J-O Waldner..( fast jag gillar verkligen J-O)
Nils van det Poel kan jag också tänka mig hade kunnat ta lite poäng, det är ju en kille med hjärna.
Sen är han väl inte så känd men Rögle-spelaren Leon Bristedt kallas typ Einstein i omklädningsrummet, läser böcker och lyssnar på P1. Haha, det är verkligen udda med idrottspersoner som kan något annat än att utöva sin sport.

Vad är det med Svennis förresten, fattar han att han är i ett lag? Han tittar knappt på sin medspelare utan sitter och fånglor leende åt ett annat håll.
Citera
2022-10-25, 17:06
Medlem
Verkligen helt otroligt att Henke Larsson tror att Ukraina är med i EU.
Måste ju vara nått form av programrekord i hjärnsläpp
Citera
2022-10-25, 22:57
Medlem
Ferry31s avatar
Älskar det här programmet av olika skäl. Delmomenten är väldigt kreativa och de har alltid en sån härligt drogliberal underton på sina frågor.

Däremot tycker jag både Sivlina och det där med Gustaf Hammarstens utbrott blir lite over the top. Jag gillar dock den nya idén "mellan tummen och pekfingret". Det är en rätt påhittig idé som ger utrymme för en del strategiska gissningar. De borde ha med den oftare.
Citera
2022-10-25, 23:04
Medlem
MrSokratess avatar
Stör mig på att F&F försöker styra lagen i idiotfrågan.
Om det ledande laget är inne på fel svar så är de snabba med att fråga: säger ni det?
Samma sak om laget i underläge är inne på rätt svar.
De vill ha jämna matcher men blir lite irriterande när de medvetet försöker påverka lagen/matchen.
Citera
2022-10-25, 23:12
Medlem
Enmansdemos avatar
Cornelius kunde man ju

Cockblocking är ju en slags brända jordens taktik
Är hon lite sugen på Svennis?
Citera
2022-10-25, 23:17
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Stör mig på att F&F försöker styra lagen i idiotfrågan.
Om det ledande laget är inne på fel svar så är de snabba med att fråga: säger ni det?
Samma sak om laget i underläge är inne på rätt svar.
De vill ha jämna matcher men blir lite irriterande när de medvetet försöker påverka lagen/matchen.
Jo det är alltför uppenbart att de gör vad de kan för att jämna ut matcherna.

Ännu värre blir det om man som jag har varit på inspelning och sett hur det går till där. Man skulle ju kunna tro att idiotfrågan är bestämd innan programmet men så är inte fallet. Istället sitter F&F där med en lista med ca 20 möjliga idiotfrågor och väljer sedan en av dessa strax innan det är dags att ställa frågan. I diskussionen kring valet hör man hur de resonerar ”nej den blir för lätt för dem” o.s.v.

Genom lämpligt val av idiotfråga baserat på ställningen dittills i programmet kan de alltså få en idiotfråga som gynnar det ena eller det andra.
Citera
2022-10-25, 23:18
Medlem
Ferry31s avatar
Varför har de bara roterat runt mellan fem lag i grupp två? Är det inte fler än så eller kommer de sista tre hoppa in längre fram?
Citera
2022-10-25, 23:22
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo det är alltför uppenbart att de gör vad de kan för att jämna ut matcherna.

Ännu värre blir det om man som jag har varit på inspelning och sett hur det går till där. Man skulle ju kunna tro att idiotfrågan är bestämd innan programmet men så är inte fallet. Istället sitter F&F där med en lista med ca 20 möjliga idiotfrågor och väljer sedan en av dessa strax innan det är dags att ställa frågan. I diskussionen kring valet hör man hur de resonerar ”nej den blir för lätt för dem” o.s.v.

Genom lämpligt val av idiotfråga baserat på ställningen dittills i programmet kan de alltså få en idiotfråga som gynnar det ena eller det andra.

Nånting annat som stör mig lite är att de alltid ger information till andra laget som ska svara (och som ligger under) om hur det gick för det första laget innan de svarar. De sitter ju i ljudisolerade burar av en anledning. Även om det inte avslöjar jättemycket så går det att dra nytta av om man exempelvis känner till sina motståndare och kan försöka lista ut vad de har svarat. Det kan bli lite metagaming för den som tänker efter lite. De borde bara vara tysta när de växlar bur och inte försöka påverka laget med nån slags info om hur bra/dåligt det gick för det första laget.
Citera
2022-10-26, 00:03
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Varför har de bara roterat runt mellan fem lag i grupp två? Är det inte fler än så eller kommer de sista tre hoppa in längre fram?
Övriga lag kommer in senare. Deltagarna har väl ganska välfyllda kalendrar så de försöker väl klumpa ihop det och spela in 3-4 avsnitt med ett lag på ett par dagar när de ändå är på plats.

Jag håller dock med om att det blir dåligt med för många matcher på kort tid med samma lag och att de borde blanda upp sändningsordningen bättre även om de spelar in lagen klumpvis.
Citera
2022-10-26, 00:51
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Älskar det här programmet av olika skäl. Delmomenten är väldigt kreativa och de har alltid en sån härligt drogliberal underton på sina frågor.

Däremot tycker jag både Sivlina och det där med Gustaf Hammarstens utbrott blir lite over the top. Jag gillar dock den nya idén "mellan tummen och pekfingret". Det är en rätt påhittig idé som ger utrymme för en del strategiska gissningar. De borde ha med den oftare.

Var ju någon som gissade 1846-1848 och svaret var 1849 och andra laget gissade 1700-1900 då fick sista laget rätt, förstår inte logiken då första gissningen är bättre än det stora spannet. Tycker man ska gissa på vilket årtal bara istället för spann, men antar att det är något nytt och unikt och kanske se hur folk gör med risk/reward
Citera
2022-10-26, 01:31
Medlem
peterZiipens avatar
Minst 2 frågor om Helsingborg för Henke efter 3 matcher
Citera
2022-10-26, 04:14
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Smålänning som vunnit Wimbledon och namnet slutar på -Berg ...och han passar...

Otroligt svagt av Henke. Jag känner mig kränkt, min avatar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in