2022-11-03, 23:16
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Att Dilba och Leffe trodde att Alexander den store föddes på 1700-talet är en av de sämsta gissningarna någonsin i programmets historia.
Den frågan missade jag, var det i början, mitten, eller slutet av programmet? jag måste ju kolla upp när han föddes (symbal)

Dilba var för styv i korken när det gäller Under Pressure bara för att hon jobbat med musik, Leif hade varit perfekt då han har lika usel rockig (de)generations-musiksmak som F&F & deras jämnåriga vänner i redaktion, där deras gemensamma genomlyssnade & referenser är klonade

Dilba ska ju vara en plugghäst-kurd som säkerligen har läst juridik så jag vill inte tro att hon är låg IQ
bara för att Henrik Larsson kände till att det var skiffer mens hon valde makadam
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-11-03 kl. 23:19.
Citera
2022-11-03, 23:21
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Den frågan missade jag, var det i början, mitten, eller slutet av programmet? jag måste ju kolla upp när han föddes (symbal)

Dilba var för styv i korken när det gäller Under Pressure bara för att hon jobbat med musik, Leif hade varit perfekt då han har lika usel rockig musiksmak som F&F & deras jämnåriga vänner i redaktion, där deras gemensamma genomlyssnade & referenser är klonade

Dilba ska ju vara en plugghäst-kurd som säkerligen har läst juridik så jag vill inte tro att hon är låg IQ
bara för att Henrik Larsson kände till att det var skiffer mens hon valde makadam
Frågan var ungefär i mitten av programmet. När jag tänker efter var det kanske inte en fråga som gav poäng faktiskt utan frågan de ställde för att se vem som skulle komma närmast för att få hjälp av en Siv under momentet Sivlinan.
Citera
2022-11-03, 23:44
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Frågan var ungefär i mitten av programmet. När jag tänker efter var det kanske inte en fråga som gav poäng faktiskt utan frågan de ställde för att se vem som skulle komma närmast för att få hjälp av en Siv under momentet Sivlinan.
Å fan, jag bokottar ju Sivlinan, nu måste jag göra undantag
Citera
2022-11-04, 00:39
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Att Dilba och Leffe trodde att Alexander den store föddes på 1700-talet är en av de sämsta gissningarna någonsin i programmets historia.

Skulle vara om man tänker fel & fastnar i Ryssland. Blandar ihop Tsar Alexander I med Peter den Store. Fälttågen mot Ryssland av Karl XII respektive Napoleon är ganska nära varandra i tema. Peter den Store var aktuell på 1700-talet, Alexander I född på 1700-talet.
Citera
2022-11-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Tur att deltagarna röt ifrån när Fredrik vågade hävda att Clash skulle vara överskattade lika dumt som att säga att Beatles eller Ebba Grön är överskattade. Det är en kulturell rörelse som han över huvud taget inte begriper, och då ska man hålla sin ignoranta käft. En gubbe som bara gillar winnerbäck och testikellös slätstruken gubbmusik ska fan inte uttala sig om fenomenet The Clash. Han har lika dålig koll där som på dataspel eller nåt i den stilen, stockkonservativ ulf lundell-dyrkare, värsta sortens gubbe
Jaså, var det Fredrik denna gång? Brukar ju vara Filips roll att ständigt dissa allt från resmål till maträtter ("liiite överskattat eller?"). Så tröttsamt med deras navelskåderi emellanåt, själv är jag bara intresserad av frågorna. Spolar nog förbi närmare halva programtiden..
Citera
2022-11-04, 07:13
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Skulle vara om man tänker fel & fastnar i Ryssland. Blandar ihop Tsar Alexander I med Peter den Store. Fälttågen mot Ryssland av Karl XII respektive Napoleon är ganska nära varandra i tema. Peter den Store var aktuell på 1700-talet, Alexander I född på 1700-talet.
Så skulle det möjligen ha kunnat vara med en lite halvsmart person. Leif och Dilba var dock båda alldeles för blåsta för att ha en aning om vem såväl Peter Den Store som Tsar Alexander I är.
Citera
2022-11-04, 07:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Slänger in Messiah. Svårt att veta vem som är bäst av Erik och Johar. Erik hade en mycket stabilare partner, så man kanske blir lite lurad av det.

Tier S: Johar Bendjelloul, Erik Haag
Tier A:
Tier B: Jesper Rönndahl, Hellqvist, Olof Lundh, Emma Molin
Tier C: Messias Hallberg, David Sundin, Jonas Eriksson, Lotta Lundgren, Mikael Tornving, Sven Melander, Unge
Emma Molin hae väl inte utmärkt sig något särskilt? Eller har jag missat något?
Citera
2022-11-04, 07:36
Avstängd
Är det nån som överhuvudtaget bryr sig ett skit om vad dom här pellejönsarna håller på med?
Citera
2022-11-04, 08:40
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jaså, var det Fredrik denna gång? Brukar ju vara Filips roll att ständigt dissa allt från resmål till maträtter ("liiite överskattat eller?"). Så tröttsamt med deras navelskåderi emellanåt, själv är jag bara intresserad av frågorna. Spolar nog förbi närmare halva programtiden..

För mig får de gärna dissa överskattade moderna skitartister som Ed Sheeran men de gör de ju aldrig. Nej då heter det att " Harry Styles är en otrolig artist, jag grät på hans konsert, och min dotter blabla' jävla mähä. Fredrik har aldrig haft stake nog att kunna uppskatta riktig uppkäftig, svängig, rebellisk och omvälvande musik som The Clash eller Ebba Grön. Han är den töntiga killen som stod längst bak med armarna i kors och påpekade att myndigheter faktiskt måste respekteras. han lyssnar på Ulf Lundell och annan könlös gubbmusik utan stake, män med akustiska gitarrer som spelar så slätstruket och generiskt det bara går, helst samma 3-4 ackord i alla låtar. Gubbe bliv vid din läst och håll din ignoranta käft.
Senast redigerad av zerxez 2022-11-04 kl. 08:48.
Citera
2022-11-04, 08:47
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Emma Molin hae väl inte utmärkt sig något särskilt? Eller har jag missat något?

Emma är duktig, men möjligen att hon ska ner ett hack.

- Bred kunskap
- Hon har varit i final
- Hon har förlorat i en semi på utslagsfråga mot Erik och Lotta
- Topp 3 i Under Pressure
Citera
2022-11-04, 08:56
Medlem
Citat:
Kan detta vara den lägsta totala IQ-nivån någonsin på de 4 deltagarna i burarna. Dilba, Leif och Henke har alla svårt att komma upp i sitt skonummer när det gäller detta. Det är väl endast Henrik Johnson som är hyfsat normalbegåvad.

Beg to differ. Har man noll historieintrasse så har man. André kommer inte i närheten av skjutjärnet Josefsson och skådisbimbon som inte tycks ha gått genom grundskolan. Dessa lämnade mig med ett fågelholksliknande ansiktsuttryck i vissa svar. Kommer inte ihåg några exempel, men det gör säkert andra. Eller så vill jag förtränga det. Jag hade i alla fall svårt att ta in att en journalist kunde vara såpass oallmänbildad.
Citera
2022-11-04, 09:33
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Emma är duktig, men möjligen att hon ska ner ett hack.

- Bred kunskap
- Hon har varit i final
- Hon har förlorat i en semi på utslagsfråga mot Erik och Lotta
- Topp 3 i Under Pressure
Mm. Ok. Jag tycker Unge kanske ska upp ett snäpp med. Lite ojämn men får till det ordentligt rätt vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in