Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-20, 19:31
Medlem
Enmansdemos avatar
Att Gustav satt med sitt bord utanför Globen var helt befängt & ologiskt
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-12-20 kl. 19:35.
Citera
2022-12-20, 19:33
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Om det är någon mer här inne som går på inspelning av nya säsongen så får ni gärna dokumentera vilka ni ser här i tråden. Alltid kul att få reda på vilka som ska vara med.
Vilka sopprötter går på en inspelning innan man vet vilka kändisar man kommer få se? korrekta kronologin borde vara utannonserande av tävlande, sedan bjuder man in kreti och pleti, men man är ju inte intresserad av vad publiken vill, dom nöjer sig blott med att å bli folkbildade/opinionsbildade av F&F? för 14 gången i rad

Tycker du att jag har för höga krav på programmet återigen?
Jag skulle lämna en På Spåret inspelning (under stort hallå) om jag fann Kock-Marcus & Timbuktu där under mitt avsnitt
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-12-20 kl. 19:38.
Citera
2022-12-20, 19:38
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vilka sopprötter går på en inspelning innan man vet vilka kändisar man kommer få se? korrekta kronologin borde vara utannonserande av tävlande, sedan bjuder man in kreti och pleti, men man är ju inte intresserad av vad publiken vill, dom nöje sig blott med att få bli folkbildade/opinionsbildade av F&F?

Du kallade precis Dr.King indirekt för soprot. Vågat.

Alltid superhemligt innan inspelning. Vad får reda på vilka som ska tävla när man kliver in i studion. Hade själv oturen att få Petrina Solange och Olle Sarri när jag var där.

Om det inte var hemligt så skulle nog ingen gå på ex. Henke Larssons matcher.
Citera
2022-12-20, 19:39
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Du kallade precis Dr.King indirekt för soprot. Vågat.

Alltid superhemligt innan inspelning. Vad får reda på vilka som ska tävla när man kliver in i studion. Hade själv oturen att få Petrina Solange och Olle Sarri när jag var där.

Om det inte var hemligt så skulle nog ingen gå på ex. Henke Larssons matcher.
Nu fick jag ingen hyperaktiv efter-editeringstid

Tycker du att jag har för höga krav på programmet återigen?
Jag skulle lämna en På Spåret inspelning (under stort hallå) om jag fann Kock-Marcus & Timbuktu där under mitt avsnitt

Du borde lämnat! och bytt med någon annan som stod i publik-kö
och återkommit en annan dag, pröva det den här gången iaf
Citera
2022-12-21, 22:47
Medlem
zerxezs avatar
Krunegård besitter ju verkligen ingen stor musikalitet även om han verkar tycka det själv, det blir ju smärtsamt tydligt när han ska ge sig på att efterlikna Lionel Richie, Bowie och Freddie Mercury bland andra. Här sitter verkliga artister och sångare med pondus som Howlin Pelle och Nina Persson bland publiken och känns som väldigt outnyttjad potential?
Citera
2022-12-21, 22:52
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Kul att Olof och Ebba fick vinna till slut efter många försök
Avgörande blev Olofs starka Under Pressure samt att Ebba slog Annika med 7-5 i Under Pressure. Rent allmänt är Ebba den som har gått framåt mest i laget. Första säsongen hon var med var hon på nivån Clara Henry/Emma Knyckare men hon har gradvis utvecklats och kompleterrar nu upp Olof bra med en del avgörande svar. Detta lag är nog också det lag som är duktigast på att tillsammans metodiskt försöka resonera sig fram till ett svar.

Knyckare är väl för böveln smartare än Clara Henry iaf herregud
Citera
2022-12-21, 22:56
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Om du vill ha feedback, så skulle jag säga att Ebba ska ner i alla fall två hack. Hon är duktig på att låtsas veta saker; hon återupprepar saker som Olof sagt, samt sneglar alltid på hans papper när han skriver. Sen är hon alltid noga med att poängtera när hon väl kan saker. Gry Forssell var lite likadan på det sättet. Med det sagt, hennes Under Pressure i finalen var imponerande!

Sen måste väl Leif, Dilba och Larsson ner på samma nivå som Tony och Svennis.

Inte en chans, svennis är ju värdelös på precis allt utom vissa sportfrågor, de 3 har ju åtminstone någon slags minimal allmänbildning
Citera
2022-12-21, 23:01
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Tyckte Magdalena Anderssons inhopp var både tråkigt och onödigt. Upprepande, humorlösa politiska tjuvnyp, hoho vad "kul".. hade tyckt likadant om tex Kristersson blivit inbjuden. Svenska politiker har utstrålning och underhållningsvärde som en potatispåse. Det blev en stämningssänkare att dra in politik i det hela, sarkasmen misslyckades totalt pga Maggan är humorlös.

Filips politikerfjäsk är ju enbart pinsamt, han försöker alltid lyfta de här mediapajas-figurerna till några slags landsfader/moder-ambitioner a la Nelson Mandela, maken till världsfrånvändhet
Citera
2022-12-21, 23:03
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Knyckare är väl för böveln smartare än Clara Henry iaf herregud
Något smartare ja men en snarlik och otillräcklig nivå har de. Skillnaden mellan dessa båda lag är ju främst att Ola är så otroligt mycket bättre än Tony. Om man skulle sätta poäng mellan 1-10 på dem skulle Ola få 8, Emma 5, Clara 4 och Tony 2.
Citera
2022-12-21, 23:06
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag såg i veckan på inspelningen av två avsnitt av den nya säsongen och kan därför meddela att följande 4 lag är med

Detta är ju stor komik, Lina och Svennis som skulle åka till Rom ihop, köpa sommarhus å allt vad det var, man fick ju intrycket av att de bondat på hög nivå, men nu vägrar Svenniis ens svara med ett "tyvärr är jag upptagen" artighets-sms
Citera
2022-12-21, 23:09
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Kombination med underhållning och kunskap så vann rätt lag. Otroligt skönt att inte präktiga och slappa Annika och Joar vann.

Men, konceptet utöver tävlingen i Globen va katastrof. Duetten med Nina och Markus va bland det lamaste jag hört, ingen av dem kunde ju sjunga? Frode och Janne är endast roliga som sig själva och ska inte försöka styra upp något.

Sen tittar jag på programmet pga frågesporten och sköna karaktärer, så då hade utrullningen under galen kunnat innehålla ngn form av stand up eller imitationer av de tävlande paren.

Publiken måste ju tyckt detta va katastrof.

Nina Persson kan inte sjunga? Jag tror det är Markus du tänker på. nina persson är en av sveriges mest framgånsrika artister alla tider
Citera
2022-12-21, 23:13
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Krunegård kändes totalt under isen hela kvällen.

Första delen måste jag säga att jag njöt av i stora drag. Sen känns det som att alla, inklusive Filip och Fredrik men framförallt publiken tappade geisten i andra delen. Måste varit outhärdligt att sitta igenom de där tre (?) timmarna, i synnerhet om man gått ut hårt på flaskan. Även i tv-soffan med en dag emellan kändes det alldeles för utdraget och det blir så mycket mer påtagligt när det känns otight när det hålls i en stor arena.

Krunegård hade kunnat rädda detta musikaliska fiasko genom att hoppa från sitt högt uppsatta podium, ett episkt förstärkarhopp a la angus young eller liknande, eller om han slant på en sladd och drällde ner över filip och fredriks skrivbord med brutna ben som följd, hade betalat för att få se något dylikt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in