Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-19, 23:01
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Såg precis ett avsnitt som sändes för någon vecka sedan där Jennifer Kücükaslan skulle nämna tre fotbollsspelare från VM94-truppen och någon klubb de varit proffs i, utan att lyckas. Snabbt ctrl+f gav inget resultat senaste sidorna.

Det måste vara ett av de mer uppseendeväckande misstagen som gjorts i ett frågesportsprogram, hon som pratar överlägset om att folk är avundsjuka och bittra över att hon har tagit jobbet från utmärkte föregångaren Wenström... Det där är ju verkligen, verkligen baskunskap som alla fotbollsintresserade i hennes ålder tar utan problem, även om man dubblat och bett om sex spelare, två klubbar vardera, hade jag typ förväntat mig korrekt svar från mannen på gatan.

Hon var fem år 1994 så att hon skulle svara rätt för att hon är i rätt ålder, nja.
Sen borde hon vara tillräckligt påläst för att kunna det ändå.
Problemet var att hon tänkte fel och blandade ihop Schwartz och Limpar (Arsenal/Everton).
Sen hade hon otur att hon valde Everton eftersom att båda spelat i Arsenal.
Summa summarum så tycker jag inte alls det var ett så jävla uppseendeväckande misstag.
Citera
2023-12-19, 23:14
Moderator
Dr Kings avatar
En ovanligt usel insats av Erik i Under Pressure i precis fel läge för deras del och första gången som Erik och Lotta missar final (och slutseger) på de 4 säsonger de har varit med.
Citera
2023-12-19, 23:15
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Hon var fem år 1994 så att hon skulle svara rätt för att hon är i rätt ålder, nja.
Sen borde hon vara tillräckligt påläst för att kunna det ändå.
Problemet var att hon tänkte fel och blandade ihop Schwartz och Limpar (Arsenal/Everton).
Sen hade hon otur att hon valde Everton eftersom att båda spelat i Arsenal.
Summa summarum så tycker jag inte alls det var ett så jävla uppseendeväckande misstag.

Hon hade typ 20 spelare att välja mellan men valde Schwarz trots att hon uppenbart tvekade mellan två klubbar där. Hade varit hur lätt som helst att bara gå på ett säkrare kort.
Även om hon själv var för ung för att se turneringen gjorde många jämnåriga fotbollsintresserade det, och om hon var fotbollsintresserad när hon t.ex var 11 år gammal var det många av spelarna som fortfarande var aktiva utomlands då.

Frågar jag en man i trettiofemårsåldern på stan om han är fotbollsintresserad och han inte direkt säger nej till det så grejar han den frågan utan problem.
Citera
2023-12-20, 04:05
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Hon hade typ 20 spelare att välja mellan men valde Schwarz trots att hon uppenbart tvekade mellan två klubbar där. Hade varit hur lätt som helst att bara gå på ett säkrare kort.

Nu sa hon Schwartz men menade Limpar som hon visste spelat för både Arsenal och Everton och trodde sig kunna välja vilket som.
Tror hon stressade upp sig själv pga fallhöjden.
Fullt mänskligt att förväxla människor vare sig det är spelare, skådisar eller bekanta.
Skit samma, shit happends.
Citera
2023-12-20, 11:16
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citera
2023-12-20, 11:22
Medlem
peterZiipens avatar
Första deltagaren som verkar vara klar för nästa säsong är... *trumvirvel*...
(Igår under en direktsänd frågepodd med F&F ringde det in en tant, Berit, 66, som mer eller mindre mordhotade Olof. F&F föreslog då att Berit skulle komma upp till den kommande inspelningen av AmA och reda ut det här med Olof - öga mot öga .
Citera
2023-12-20, 12:14
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW

Citera
2023-12-20, 14:13
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Fan vad jag hejar på Olof och Ebba.
Citera
2023-12-20, 17:25
Medlem
JoshTees avatar
Citera
2023-12-20, 18:05
Medlem
FuckSwedens avatar
Det blir en galet spännande final. Men kommer nog heja på team Joar den här gången.
Citera
2023-12-20, 19:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Jag trodde rocka hette Rayfish eller Ray. Det hade också funkat. Annars kan ni googla.

Otroligt att Jesper och Josefine inte klarade idiotfrågan om vad närsynthet är.
Citera
2023-12-20, 19:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Det blir en galet spännande final. Men kommer nog heja på team Joar den här gången.

Nej, vi håller tummarna för vackra Ebba och rolige Olof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in