Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-19, 02:29
Medlem
Synd att programmet är tillbaks redan den 5:e februari eller liknande. Så låg kvalité på skiten.

"HP-grejer som inte är THE HP"-kategorier; SNARK! zZzzZZZzz
Citera
2023-12-19, 09:44
Medlem
Steff83s avatar
Nåja. Olof/Ebba till final alltså.

Grymt spännande ikväll mellan dom kanske två bästa lagen vad gäller högstanivå som väl aldrig har mötts innan?

Framförallt duellen Erik H. vs Johar B. har man fantiserat om en del.
Citera
2023-12-19, 10:36
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nåja. Olof/Ebba till final alltså.

Grymt spännande ikväll mellan dom kanske två bästa lagen vad gäller högstanivå som väl aldrig har mötts innan?

Jag håller verkligen med dig - det var en otroligt spännande match mellan två av de bästa lagen. Jag blev så glad att Olof och Ebba vann - båda lagen spelade otroligt bra, men jag gillar Olof och Ebba lite mer än Jesper och Josefin.
Citera
2023-12-19, 11:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Tror inte de har mötts innan. Känns verkligen som giganternas kamp! Förmodligen de två bästa lagen i programmets historia. Ger en 52/48 fördel till Erik & Lotta.

Sen vet man aldrig, redaktionen kanske smyger in en Andres Iniesta-fråga till laget som de vill ha i final. Tycker det var jäääääääääävligt märkligt att den frågan var med igår. De VET att det är 100% säkert att Olof kan frågan, samtidigt som det är 0-10% chans för Jesper & Jossan. På sätt och vis blev den frågan direkt avgörande, (sen får väl Jesper&Jossan skylla sig själva att de slarvade med Idiotfrågan).
Citera
2023-12-19, 12:32
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Såg precis ett avsnitt som sändes för någon vecka sedan där Jennifer Kücükaslan skulle nämna tre fotbollsspelare från VM94-truppen och någon klubb de varit proffs i, utan att lyckas. Snabbt ctrl+f gav inget resultat senaste sidorna.

Det måste vara ett av de mer uppseendeväckande misstagen som gjorts i ett frågesportsprogram, hon som pratar överlägset om att folk är avundsjuka och bittra över att hon har tagit jobbet från utmärkte föregångaren Wenström... Det där är ju verkligen, verkligen baskunskap som alla fotbollsintresserade i hennes ålder tar utan problem, även om man dubblat och bett om sex spelare, två klubbar vardera, hade jag typ förväntat mig korrekt svar från mannen på gatan.
Påminner mig om Johanna Frändén som i På spåret fick frågan vad Halmstad BK:s hemmaarena heter och bommade.

Men samtidigt heder till de som vågar vara med i frågesportstävlingar och riskera att bomma på frågor inom sitt område.
Citera
2023-12-19, 12:38
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Påminner mig om Johanna Frändén som i På spåret fick frågan vad Halmstad BK:s hemmaarena heter och bommade.

Men samtidigt heder till de som vågar vara med i frågesportstävlingar och riskera att bomma på frågor inom sitt område.
När vi ändå är inne på grova bommar: har för mig att Jessika Gedin varken kunde "Vad heter fjolårets nobelpristagare i litteratur?" eller "Vem har skrivit Robinson Crusoe?", när hon var med i AmA för några säsonger sedan.
Citera
2023-12-19, 14:20
Medlem
vonblixens avatar
Fy faan - ännu en otroligt bra och spännande match mot några av de bästa lagen; Erik & Lotta mot Joar och Annika. Här var det svårt att välja sida, jag gillar båda lagen. Otroligt spännande match!
Citera
2023-12-19, 17:36
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Utan Olof och Ebba hade det knappast varit intressant..
Citera
2023-12-19, 18:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Jag håller verkligen med dig - det var en otroligt spännande match mellan två av de bästa lagen. Jag blev så glad att Olof och Ebba vann - båda lagen spelade otroligt bra, men jag gillar Olof och Ebba lite mer än Jesper och Josefin.
Framförallt stör jag mig på Josefin och den räkmacka hon glidit på såväl här som i På Spåret. Hon har alltså vunnit båda. Jesper gillar jag skarpt annars.
Men som någon annan sa..Ingen säsong utan Olof och Ebba. Stabila som tusan. Alltid minst semi.
Citera
2023-12-19, 20:22
Medlem
kl4sseKocks avatar
Snacka om att falla på målsnöret, hade hoppas på jossan och jeppe.
Citera
2023-12-19, 21:11
Medlem
Sämst var ju förra veckan när INGEN av Bea, Magnus, Jesper och Josefin visste att Argentina vann fotbolls-VM förra året! Det kan väl t.o.m. den mest ointresserade.

Ebba och Olof match mot Jesper och Josefin igår var väldigt spännande och underhållande, kändes verkligen som en match som kunde gå till utslagsfråga och det var exakt vad som skedde. Sen måste man ju säga också att Ebba är ju riktigt snygg, känns som hon blir snyggare för varje år som går!
Citera
2023-12-19, 22:55
Medlem
Steff83s avatar
Riktigt bra match. Erik och Lotta blir utan titel för första gången som dom ställer upp.

Repris av finalen då för ett år sedan i Globen mellan Johar/Annika och Olof/Ebba där båda lagen kan ta sin andra titel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in