Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-04, 14:38
Medlem
Lite dåligt med tips inför vårens säsong. Jag tråktipsar att det kommer att stå mellan Johar, Erik och Olof och med David och Babben som outsiders, allt annat vore i mitt tycke en dunderskräll. David har ju vunnit Alla mot alla och Babben har gjort sig bra när hon varit med i frågesport tidigare (Postkod och På spåret). Ska bli ett riktig kul par att se. Erik Haag har i mitt tycke fått en aningens svagare partner medans Olof fått en starkare. Johar kan nog kompletteras bra av Emma då hon är duktig på musik och serier, lite av hans svaga kort.

Var lite negativt inställd till årets upplägg från början med börjar nu tycka att det känns lovande och intressant och tror det kan bli riktigt kul med lite nya lagkonstellationer.

Grupp 1 känns för övrigt väldigt mycket starkare än grupp 2. Gry har varit i 2 finaler och en hårsmån från att vinna ihop med Micke, nu tror jag dessvärre hon får slåss om att undvika sistaplatsen.

Ger mig på en tippning av grupp 1
1: Erik och Ebba
2 Olof och Lotta
3 Ola och Karin
4 Magnus och Jennifer
5 Jonathan och Emma
6 Lina och Andrev
7 Rikard och Cleas
8 Gry och Gustav

3 första paren känns givna, där Ola dragit vinstlotten och fått en betydligt bättre partner än förut. Sedan känns det som det kan bli lite hur som vem som tar den fjärde och sista slutspelsplatsen.
Citera
2024-02-04, 14:52
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Lite dåligt med tips inför vårens säsong. Jag tråktipsar att det kommer att stå mellan Johar, Erik och Olof och med David och Babben som outsiders, allt annat vore i mitt tycke en dunderskräll. David har ju vunnit Alla mot alla och Babben har gjort sig bra när hon varit med i frågesport tidigare (Postkod och På spåret). Ska bli ett riktig kul par att se. Erik Haag har i mitt tycke fått en aningens svagare partner medans Olof fått en starkare. Johar kan nog kompletteras bra av Emma då hon är duktig på musik och serier, lite av hans svaga kort.

Var lite negativt inställd till årets upplägg från början med börjar nu tycka att det känns lovande och intressant och tror det kan bli riktigt kul med lite nya lagkonstellationer.

Grupp 1 känns för övrigt väldigt mycket starkare än grupp 2. Gry har varit i 2 finaler och en hårsmån från att vinna ihop med Micke, nu tror jag dessvärre hon får slåss om att undvika sistaplatsen.

2 Olof och Lotta
3 Ola och Karin
4 Magnus och Jennifer
5 Jonathan och Emma
6 Lina och Andrev
7 Rikard och Cleas
8 Gry och Gustav

3 första paren känns givna, där Ola dragit vinstlotten och fått en betydligt bättre partner än förut. Sedan känns det som det kan bli lite hur som vem som tar den fjärde och sista slutspelsplatsen.
Din tippning verkar mycket rimlig. Det enda jag skulle ändra är nog att sätta Rickard och Claes sist. Både är riktigt usla och även om Gustav också är riktigt kass så kan Gry trots allt en hel del vilket borde räcka till att undvika sistaplatsen. Det kan nog också bli väldigt jämnt och lite slumpen som avgör om det blir Eriks eller Olofs lag som vinner gruppen.

För Magnus skull hoppas jag också att han och Jennifer går vidare. Vinnarskallen Jennifer missade slutspel i såväl På Spåret som Alla Mot Alla i höstas och kunde inte dölja sin besvikelse utan var som ett åskmoln i buren Om det skulle bli ännu en missad slutspelsplats gör nog Magnus bäst i att snabbt fly fältet.
Senast redigerad av Dr King 2024-02-04 kl. 14:54.
Citera
2024-02-05, 00:12
Medlem
Vilken tid brukar avsnitten släppas på Discovery+?
Citera
2024-02-05, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nor99
Vilken tid brukar avsnitten släppas på Discovery+?
06.00
Citera
2024-02-05, 08:49
Medlem
Jag tycker det är lite tråkigt att de splittrar de bästa lagen. Jag skulle hellre se att de låter dessa lag stå över en säsong så att andra lag får chansen att briljera. Och även ta in nya lag med personer som inte har varit med förut. Men okej, vi får se hur det går, kul att det börjar igen!
Citera
2024-02-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87

2 Olof och Lotta
3 Ola och Karin
4 Magnus och Jennifer
5 Jonathan och Emma
6 Lina och Andrev
7 Rikard och Cleas
8 Gry och Gustav

Citera
2024-02-05, 14:38
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Varrör höll de på med larvet i början? Var ju tydligt att det inte lottades. Åtminstone inte där och då. Exempelvis var det en kvinna kvar men ändå ska det "lottas" och letas runt bland flera bollar när en person är kvar? Hur tänkte de där?

Tror ni verkligen de lottat lagen? Det tror inte jag.
Citera
2024-02-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Varrör höll de på med larvet i början? Var ju tydligt att det inte lottades. Åtminstone inte där och då. Exempelvis var det en kvinna kvar men ändå ska det "lottas" och letas runt bland flera bollar när en person är kvar? Hur tänkte de där?

Såklart inte, det är ett underhållningsprogram
Citera
2024-02-05, 15:30
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

Inte lottat nej. Vad är annars sannolikheten för att det skulle ”råka” bli just Tom och Jerka som de vet passar bra ihop samt David och Babben som de tidigare pratat om att ha med som ett par.

Det finns väl en hel del som talar för att detta är den sista säsongen. Nu har de mjölkat ut vad de kan av dessa deltagare och skulle de försöka stoppa in nya deltagare skulle de kanske ha ej hitrate på 50% där minst hälften av de nya lagen skulle upplevas som sämre och/eller tråkigare än nuvarande lag som de har filat fram genom mängder av säsonger där de har låtit de bästa från varje säsong återkomma medan de kassa inte har fått något samtal efter att ha varit med en säsong.
Citera
2024-02-05, 15:34
Medlem
vonblixens avatar
Äntligen!

Jag trodde att förra säsongen skulle bli den sista, eftersom det var All Stars. Och jag är så glad att det blir en säsong till - och som några har skrivit tidigare, det är väl självklart att de inte lottade på riktigt - det var en kul grej för att skapa lite kul spänning.

Och vilket första program de bjöd på! De absolut fyra bästa spelarna - men med nya partners. Det var så otroligt bra - så det enda jag tänker är: hur ska de toppa det här nu? Det här var ju bäst!

Olof Lund, och de andra - jag älskar alla fyra - det var så bra!
Citera
2024-02-05, 16:59
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Inte lottat nej. Vad är annars sannolikheten för att det skulle ”råka” bli just Tom och Jerka som de vet passar bra ihop samt David och Babben som de tidigare pratat om att ha med som ett par.

Det finns väl en hel del som talar för att detta är den sista säsongen. Nu har de mjölkat ut vad de kan av dessa deltagare och skulle de försöka stoppa in nya deltagare skulle de kanske ha ej hitrate på 50% där minst hälften av de nya lagen skulle upplevas som sämre och/eller tråkigare än nuvarande lag som de har filat fram genom mängder av säsonger där de har låtit de bästa från varje säsong återkomma medan de kassa inte har fått något samtal efter att ha varit med en säsong.
Spoiler för sånt som inte gått på vanlig TV än Därför jag inte skrev namn. Men är sant som du skriver
Citera
2024-02-05, 22:32
Medlem
kl4sseKocks avatar
Vilket trams Hittepå lottning kunde de gott skippa men kul att programmet är tillbaka igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in