Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det gjorde hon inte. Det var Erik som kunde alla frågor. Hon hade ett haveri i Under Pressure och höll på att ställa till det i sista frågorna när hon vägrade svara Björn på skådespelaren, som var rätt.

Jo fast Erik visste ju inte heller vem det var på bilden. Snickar Björn sade han, ren tur att det var rätt förnamn och Ebba hade ju rätt i att det inte var någon snickar Björn på bilden!
Citera
2024-05-27, 23:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Var det sin dotter Per Moberg tävlade med? De var väl också totalt kassa.
Stämmer. Totalt värdelösa. Förlorade alla möten. Även mot tex Janne Josefsson och Cecilia Frode
Citera
2024-05-28, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Nu får vi nöja oss med repriser så länge...Missade själv dom första fem säsongerna - släpp dom för fan.
Finns på Max.
Citera
2024-05-28, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Att Janne (och Cecilia)är sämst är en myt. Folk inkl. du tror det bara för att han varit med så många säsonger. Dessutom har dom vunnit några matcher och inte varit sämst en säsong dom var med. Men det finns många sämre som varit med en säsong.
Sämst enligt mig är Sarah Sjöström. Jag tror inte hon kunde svara på någon ting rätt eller ta några initiativ i resonemang.

Håller med om att Sarah Sjöström håller bottenrekordet. Som jag minns det hade hon rätt på en enda fråga och det var hur många rutor det är i en viss chokladkaka. Hon blev överlycklig när det visade sig att hon visste det.
Citera
2024-05-28, 07:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Håller med om att Sarah Sjöström håller bottenrekordet. Som jag minns det hade hon rätt på en enda fråga och det var hur många rutor det är i en viss chokladkaka. Hon blev överlycklig när det visade sig att hon visste det.
Sen är det ju förståeligt att hon är sämst. Ganska ung och har levt i en idrottsbubbla mer än halva sitt liv och definitivt sitt vuxna liv och nog inte hängt med så mycket utanför. Mest förvånande att hon ställde upp.

Det är ju mer underligt med andra som är äldre och har eller haft jobb som borde omfatta eller ge en hel del kunskaper som är förekommande i programmet.
Senast redigerad av Steff83 2024-05-28 kl. 07:23.
Citera
2024-05-28, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Var det sin dotter Per Moberg tävlade med? De var väl också totalt kassa.
Stämmer bra 0 vinster. Till och med Janne oxh Cecilia lyckades vinna över dessa två.
Citera
2024-05-28, 10:24
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ja, det står nog mellan Sarah Sjöström och möjligtvis kanske Karin Laserow om det absoluta bottenrekordet. Som jag minns det så kunde även hon bara svaret på typ en enda fråga - färgen på ett par ädelstenar.

Tror faktiskt att jag ska ge mig på att kolla gamla AmA-avsnitt och sammanställa en lista kring vilka frågor som bottenskrapet har svarat rätt på. Blir nog Sjöström, Laserow och Liza Morberg till en början. Henke och Svennis blev trots allt serverade ett rejält gäng fotbollsfrågor, så bara där har de ett enormt försprång.
Citera
2024-05-28, 13:52
Medlem
drinksareonmes avatar
😁, det minns jag nu när du säger det.
Citera
2024-05-28, 14:55
Medlem
IQ60s avatar
Citat:
Hon är ursäktad. Sedan hon var 14år så har hon varit med i yttersta eliten inom simning där de tränar två simpass om dagen. På det är det massor av annan träning.
Enda anledningen till att hon hade tid att vara med berodde på sin skada. Det är nog bara Stefan Holm som är tillräckligt sjuk i huvudet att snappa upp allmänkunskaper samtidigt som man lever ett överjävligt pressat liv. Sedan är inte AMA ens allmänbildning utan mer saker man snappar upp online.
Nä, sämst var Morberg samt Camilla Läckberg.
Citera
2024-05-29, 13:35
Medlem
Jag är väldigt TV-intresserad och har väl många egna åsikter kring vad jag anser är bra TV. Alla mot alla för mig är, precis som många andra skriver, ett perfekt kvällsprogram där man både lär sig något och får garva. Dessutom är jag förtjust i Filip och Fredriks programledarskap och har varit så länge.

På tal om en tier list över de bästa så tror jag ingen motsätter sig att Erik, Olof och Johar är de tre bästa. De har bredast kunskap och är dessutom kanske de tre bästa på under pressure. Många verkar hålla Erik som högst och det är ju helt rimligt och att börja snöra i vem som är bäst av dessa tre tycker jag är svårt. Erik har vunnit flest gånger och då håller jag ändå både Ebba och Annika högre än Lotta, jag tycker de verkar kunna mer, men oavsett vad så stärker ju det Eriks kunskap. Dock så har han väl bara mött Johar två gånger? En säsong 10 i semin där Johar vann och denna säsong möttes de ju i och för sig inte, men Erik tog sig ju längre. Därmed tycker jag att det är väldigt jämnt mellan dessa två.

Vad gäller deltagare så kan man också ta upp dessa tre som den perfekta deltagaren. När jag ser i tablån eller på instagram att det är Olof och Ebba som tävlar så blir jag alltid glad eftersom deras tävlingsinstinkt ger skärpa åt programmet, det är roligt att se folk som vill vinna. Däremot hejar jag inte på dem i ett slutspel, och det är egentligen samma sak med Jennifer, hon är ju kunnig, men kanske inte lika underhållande som Olof, men tävlingsinstinkten gör att det ändå är roligt att kolla på. Johar och Erik blir ju på ett sätt ultimata utmanare eftersom de både är kunniga och bjuder rejält på underhållning, de är roliga. Extra roligt är ju när Johars tävlingsinstinkt, som han försöker dölja, lyser igenom. Ett exempel är ju i finalen förra säsongen när han bad Fredrik läsa fort under under pressure.

Måns Nilsson är en deltagare jag gärna skulle vilja se igen, han var bara med en säsong och då med Anne Lundberg. Fan vad jag gillar honom, kunnig och rolig precis som Johar och Erik även om han snäppet sämre kunskapsmässigt och därtill är han sympatisk och levererade stabila siffror i UP, ungefär fem eller sex poäng per gång. Jag skulle också vilja se lite nya deltagare blandat med gamla favoriter, till exempel vill jag ha Jesper Rönndahl och Kalle Lind tillbaka. Lite för skojs skulle satte jag ihop några lag man skulle kunna tänka sig och då ett par konstellationer som andas Alla mot alla och några som inte gör det.

Johan Glans & David Batra
Andres Lokka & Helen Benno
Philip Zandén & Hanna Hellquist
Ewa Fröling & Lennart Jähkel (lite Claes- och Marianne-vibbar)
Beppe Starbrink & Rachel Molin
Måns Nilsson & Anders "Ankan" Johansson (man ska inte underskatta kemi som redan finns)
Marie Agerhäll & Anders S Nilsson
Tova Magnusson & Felix Herngren (bör iofs ha fått frågan iom vänskapen med F och F)
David Wiberg & Lotta Tejle
Ola Selmén & Carina Lidbom
Anna Mannheimer & Peter Apelgren
Göran Hägglund & Parisa Amiri
Pål Hollender & Bengt Frithiofsson
Daniel Nannskog & Ann Herberlein
Thomas Pettersson & Annika Andersson
Citera
2024-05-29, 15:00
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Hon är ursäktad. Sedan hon var 14år så har hon varit med i yttersta eliten inom simning där de tränar två simpass om dagen. På det är det massor av annan träning.
Enda anledningen till att hon hade tid att vara med berodde på sin skada. Det är nog bara Stefan Holm som är tillräckligt sjuk i huvudet att snappa upp allmänkunskaper samtidigt som man lever ett överjävligt pressat liv. Sedan är inte AMA ens allmänbildning utan mer saker man snappar upp online.
Nä, sämst var Morberg samt Camilla Läckberg.
Ja. Men sämst var hon oavsett. Men det finns godtagbara skäl.
Citera
2024-05-29, 15:39
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ublraonnds
Jag är väldigt TV-intresserad och har väl många egna åsikter kring vad jag anser är bra TV. Alla mot alla för mig är, precis som många andra skriver, ett perfekt kvällsprogram där man både lär sig något och får garva. Dessutom är jag förtjust i Filip och Fredriks programledarskap och har varit så länge.

På tal om en tier list över de bästa så tror jag ingen motsätter sig att Erik, Olof och Johar är de tre bästa. De har bredast kunskap och är dessutom kanske de tre bästa på under pressure. Många verkar hålla Erik som högst och det är ju helt rimligt och att börja snöra i vem som är bäst av dessa tre tycker jag är svårt. Erik har vunnit flest gånger och då håller jag ändå både Ebba och Annika högre än Lotta, jag tycker de verkar kunna mer, men oavsett vad så stärker ju det Eriks kunskap. Dock så har han väl bara mött Johar två gånger? En säsong 10 i semin där Johar vann och denna säsong möttes de ju i och för sig inte, men Erik tog sig ju längre. Därmed tycker jag att det är väldigt jämnt mellan dessa två.

Vad gäller deltagare så kan man också ta upp dessa tre som den perfekta deltagaren. När jag ser i tablån eller på instagram att det är Olof och Ebba som tävlar så blir jag alltid glad eftersom deras tävlingsinstinkt ger skärpa åt programmet, det är roligt att se folk som vill vinna. Däremot hejar jag inte på dem i ett slutspel, och det är egentligen samma sak med Jennifer, hon är ju kunnig, men kanske inte lika underhållande som Olof, men tävlingsinstinkten gör att det ändå är roligt att kolla på. Johar och Erik blir ju på ett sätt ultimata utmanare eftersom de både är kunniga och bjuder rejält på underhållning, de är roliga. Extra roligt är ju när Johars tävlingsinstinkt, som han försöker dölja, lyser igenom. Ett exempel är ju i finalen förra säsongen när han bad Fredrik läsa fort under under pressure.

Måns Nilsson är en deltagare jag gärna skulle vilja se igen, han var bara med en säsong och då med Anne Lundberg. Fan vad jag gillar honom, kunnig och rolig precis som Johar och Erik även om han snäppet sämre kunskapsmässigt och därtill är han sympatisk och levererade stabila siffror i UP, ungefär fem eller sex poäng per gång. Jag skulle också vilja se lite nya deltagare blandat med gamla favoriter, till exempel vill jag ha Jesper Rönndahl och Kalle Lind tillbaka. Lite för skojs skulle satte jag ihop några lag man skulle kunna tänka sig och då ett par konstellationer som andas Alla mot alla och några som inte gör det.

Johan Glans & David Batra
Andres Lokka & Helen Benno
Philip Zandén & Hanna Hellquist
Ewa Fröling & Lennart Jähkel (lite Claes- och Marianne-vibbar)
Beppe Starbrink & Rachel Molin
Måns Nilsson & Anders "Ankan" Johansson (man ska inte underskatta kemi som redan finns)
Marie Agerhäll & Anders S Nilsson
Tova Magnusson & Felix Herngren (bör iofs ha fått frågan iom vänskapen med F och F)
David Wiberg & Lotta Tejle
Ola Selmén & Carina Lidbom
Anna Mannheimer & Peter Apelgren
Göran Hägglund & Parisa Amiri
Pål Hollender & Bengt Frithiofsson
Daniel Nannskog & Ann Herberlein
Thomas Pettersson & Annika Andersson
Många bra förslag på par där. Framför allt Anna Mannheimer & Peter Apelgren känns som ett klockrent par. Peter är otroligt vass och fyndig vilket han visat ett antal gånger i På Spåret. Tillsammans med frugan Anna skulle det bli stor succe.

Även Parisa Amira skulle jag gärna se i Alla Mot Alla. Gunnar Wetterberg som var hennes lagkamrat vid dubbelsegern i På Spåret var visserligen duktig där men är mer av en lite långsam professorstyp som passar sämre på den typ av frågor och det tempo som gäller i Alla Mot Alla så du gör rätt i att ha bytt ut honom mot Göran Hägglund här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in