Citat:
Ursprungligen postat av
matte87
Lite dåligt med tips inför vårens säsong. Jag tråktipsar att det kommer att stå mellan Johar, Erik och Olof och med David och Babben som outsiders, allt annat vore i mitt tycke en dunderskräll. David har ju vunnit Alla mot alla och Babben har gjort sig bra när hon varit med i frågesport tidigare (Postkod och På spåret). Ska bli ett riktig kul par att se. Erik Haag har i mitt tycke fått en aningens svagare partner medans Olof fått en starkare. Johar kan nog kompletteras bra av Emma då hon är duktig på musik och serier, lite av hans svaga kort.
Var lite negativt inställd till årets upplägg från början med börjar nu tycka att det känns lovande och intressant och tror det kan bli riktigt kul med lite nya lagkonstellationer.
Grupp 1 känns för övrigt väldigt mycket starkare än grupp 2. Gry har varit i 2 finaler och en hårsmån från att vinna ihop med Micke, nu tror jag dessvärre hon får slåss om att undvika sistaplatsen.
Ger mig på en tippning av grupp 1
1: Erik och Ebba
2 Olof och Lotta
3 Ola och Karin
4 Magnus och Jennifer
5 Jonathan och Emma
6 Lina och Andrev
7 Rikard och Cleas
8 Gry och Gustav
3 första paren känns givna, där Ola dragit vinstlotten och fått en betydligt bättre partner än förut. Sedan känns det som det kan bli lite hur som vem som tar den fjärde och sista slutspelsplatsen.
Din tippning verkar mycket rimlig. Det enda jag skulle ändra är nog att sätta Rickard och Claes sist. Både är riktigt usla och även om Gustav också är riktigt kass så kan Gry trots allt en hel del vilket borde räcka till att undvika sistaplatsen. Det kan nog också bli väldigt jämnt och lite slumpen som avgör om det blir Eriks eller Olofs lag som vinner gruppen.
För Magnus skull hoppas jag också att han och Jennifer går vidare. Vinnarskallen Jennifer missade slutspel i såväl På Spåret som Alla Mot Alla i höstas och kunde inte dölja sin besvikelse utan var som ett åskmoln i buren
Om det skulle bli ännu en missad slutspelsplats gör nog Magnus bäst i att snabbt fly fältet.