Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-12, 18:42
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Man mätte väl inte ens tittarsiffror 1983?

Det gjorde man väl...? Typ på det gamla hederliga sättet att man ringde upp folk på deras superanaloga hemtelefoner med fingerskiva och frågade "Tittade ni på Kalle Anka på julafton?".
Citera
2020-02-12, 22:22
Moderator
Dr Kings avatar
Ännu en riktigt klantigt researchad fråga av Filip och Fredrik. Vad heter GB-glass i Italien?
GB-glass finns ju inte i Italien.

Däremot ett annat glassbolag som liksom GB-glass ägs av Unilever. När Unilever köpte GB-glass bytte de ju logga till den hjärtlogga som de har på alla glassbolag de äger. Till sortimentet lades också Magnum och ett antal av de andra glassar som Unilever alltid har tillsammans med några glassar som är lokala för varje enskild marknad.

Filip och Fredrik har alltså gått i precis den fälla som Unilvever önskar. När man är utomlands skall man känna igen hjärtloggan och tänka att här är mitt gamla beprövade glassmärke från hemma. Köper man Magnum är det ju samma glass men Tiptop, Dajmstrut m.m finns ju inte i Italien.

Se även här för mer info:

https://sv.wikipedia.org/wiki/GB_Glace
Citera
2020-02-12, 22:53
Medlem
Janne hör fel och tror han får frågan om han har varit med i porrfilm!
Tycker synd om han, han är ju stressad inte hjälper att han är med snygga Frode men som ofta gissar fel i frågorna.
Citera
2020-02-13, 00:46
Medlem
Behöver man ens fundera på om människor levde samtidigt som dinosaurier? Det vet väl alla att det är runt 65 miljoner år sen cowboysen uppfann hästen..
Citera
2020-02-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ännu en riktigt klantigt researchad fråga av Filip och Fredrik. Vad heter GB-glass i Italien?
GB-glass finns ju inte i Italien.

Däremot ett annat glassbolag som liksom GB-glass ägs av Unilever. När Unilever köpte GB-glass bytte de ju logga till den hjärtlogga som de har på alla glassbolag de äger. Till sortimentet lades också Magnum och ett antal av de andra glassar som Unilever alltid har tillsammans med några glassar som är lokala för varje enskild marknad.

Filip och Fredrik har alltså gått i precis den fälla som Unilvever önskar. När man är utomlands skall man känna igen hjärtloggan och tänka att här är mitt gamla beprövade glassmärke från hemma. Köper man Magnum är det ju samma glass men Tiptop, Dajmstrut m.m finns ju inte i Italien.

Se även här för mer info:

https://sv.wikipedia.org/wiki/GB_Glace

Tycker inte alls det är en dum fråga. De sa ju t.o.m att det var ett mindfuck när man ser "GB" loggan med annat namn. Själva märket är globalt, men namnet olika och utbudet till stors delar lokalt.
Citera
2020-02-13, 12:15
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Tänk vad man får lära sig, jaghar utgått ifrån att Hinderburg-olyckan skedde i Tyskland av nazisterna, också visar det sig vara New Jersey...skevt

Tja-tjejsko ska man kunna, det här var 2-frågor i en, och det är ganska fiffigt

Kommentatorn pratade ju engelska, så varför skulle han byta språk till svenska och säga "åh jävlar"?
Citera
2020-02-13, 14:48
Citat:
Ursprungligen postat av Gringone
Behöver man ens fundera på om människor levde samtidigt som dinosaurier? Det vet väl alla att det är runt 65 miljoner år sen cowboysen uppfann hästen..

Snacka om att JJ verkar vara totalt outbildad/allmänbildad.
Citera
2020-02-13, 22:27
Medlem
Cecilia Frode är helt klart trög
Citera
2020-02-14, 02:20
Medlem
Läskigs avatar
De flesta människor gör väl ändå skillnad på vägkrogar och snabbmatskedjor, första gången jag hör Frasses betraktas som en vägkrog. De Frassesrestauranger jag ätit på har legat på gågator eller mindre vägar till skillnad från vägkrogar som brukar ligga efter större vägar...

F&Fs lättsamma inställning till fakta funkar bra i poddformat, men i frågesportsammanhang tycker jag att det är mer och mer irriterande när var och varannan fråga är felaktigt ställd.
Citera
2020-02-14, 03:55
Medlem
Cecilia Frode gör sig ju bara dummare än vad hon är. Som ett barn som upptäcker att det är charmigt när hen säger konstiga/korkade saker.

Så otroligt tråkiga lag också. Har Lars Lerin svarat på en fråga än?

Dom måste ta in fler kompisar till lagen för att det ska bli kul för oss som gillar Filip och Fredrik för att dom är Filip och Fredrik (men jag fattar ju att detta program är riktat till den breda massan). Så som dom håller på med Gårdinger och tidigare säsonger med Schulman är ju kul. Ett drömlag vore ju Calle Schulman med någon till men det vägrar väl Filip.

Alla moment är också så uttjatade att jag knappt pallar kolla längre.
Citera
2020-02-14, 10:26
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
De flesta människor gör väl ändå skillnad på vägkrogar och snabbmatskedjor, första gången jag hör Frasses betraktas som en vägkrog. De Frassesrestauranger jag ätit på har legat på gågator eller mindre vägar till skillnad från vägkrogar som brukar ligga efter större vägar...

F&Fs lättsamma inställning till fakta funkar bra i poddformat, men i frågesportsammanhang tycker jag att det är mer och mer irriterande när var och varannan fråga är felaktigt ställd.

Finns det ens många vägkrogar kvar? Är väl mest snabbmatskedjor idag.
Citera
2020-02-15, 17:05
Medlem
Var på inspelning idag
Några som är med i grupp 2:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in