2020-02-11, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gringone
Ja Josefsson & Frode får ju deltagarna i tex Paradise Hotel att verka smarta..
Helt otroligt hur oallmänbildade de är.

Jag såg programmet häromkvällen. Har iofs aldrig haft alltför höga tankar om Janne Josefsson, men jag har tidigare haft visst förtroende för honom i samhällsfrågor. Det han visar nu i form av direkt okunnighet slår alla rekord. Filips syster Linda och hennes kompis Mats från Köping hade presterat bättre än det här paret.
Senast redigerad av kaReri182 2020-02-11 kl. 11:54.
Citera
2020-02-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gringone
Ja Josefsson & Frode får ju deltagarna i tex Paradise Hotel att verka smarta..
Helt otroligt hur oallmänbildade de är.
Har följt deras framträdanden. Tänker mer och mer att det måste vara fejk. Antingen det eller att Josefsson har en demens på gång. En journalist med hans erfarenhet kan inte vara så dåligt allmänbildad. Det går inte! Dessutom beter han sig som en förståndshandikappad.
Citera
2020-02-11, 16:43
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Har följt deras framträdanden. Tänker mer och mer att det måste vara fejk. Antingen det eller att Josefsson har en demens på gång. En journalist med hans erfarenhet kan inte vara så dåligt allmänbildad. Det går inte! Dessutom beter han sig som en förståndshandikappad.

Åtminstone svettas han inte längre i buren, jag vill ha scoopet varför han svettades så jävligt innan
Citera
2020-02-11, 18:47
Medlem
Inte fan ligger Livets Ord nära Jehovas Vittnen. Så jävla okunnigt att Fredrik sprider sådan information i ett frågesportsprogram.
Citera
2020-02-11, 19:08
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Josefsson & Frode, det bästa som hänt svensk underhållning.
"Vad är landskap nu igen?"

Jag har tröttnat på deras okunskap om allt och alla.
Det var lite charmigt första säsongen. Programmet blir ointressant som tävling när det står typ 12-1 vid första reklampausen. Ungefär som att Barcelona skulle möta FC Z i fotboll 2007.
Fredrik skriker! Ska Tore göra mål!!!! Sitt kvar.
Citera
2020-02-11, 19:16
Medlem
Limma skinkbits avatar
(Steven Tyler)
Men herregud! Om det nu räcker att svara efternamnet på en fråga så kan väl inte ett felaktigt förnamn vara sämre än ett utelämnat förnamn?
Jag erkänner inte resultatet i måndagens program, utan dubblar Jannes och Cecilias slutpoäng till 2!
Citera
2020-02-11, 22:10
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Man mätte väl inte ens tittarsiffror 1983?

Frasen vid Hinderburg olyckan var väl "oh jävlar, jävlar, jävlar"

Ofullständigt fråga där, 100 meter herrar utan att specificera i vad?
100 meter spinnrock?

Hur ska man kunna stava Chatutjesko när man inte kan förnamnet?
Senast redigerad av Jag heter Regis 2020-02-11 kl. 23:01.
Citera
2020-02-11, 22:58
Medlem
Jag tänker att lagen kunde ha svarat att samtliga 6 frukter var citrusfrukter för maximal poäng på den frågan.
Citera
2020-02-11, 23:09
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
(Steven Tyler)
Men herregud! Om det nu räcker att svara efternamnet på en fråga så kan väl inte ett felaktigt förnamn vara sämre än ett utelämnat förnamn?
Jag erkänner inte resultatet i måndagens program, utan dubblar Jannes och Cecilias slutpoäng till 2!
Apropå det. jag blev ställd när Chautjesko's namn skulle rättstavas för jag hade glömt bort förnamnet så jag var beredd att att döpa honom till Pass!

Konstigt att Kanal5 vill piska fram hets mot Kakan då man förvred teasern "efter pausen"
då det skulle se ut som att Kalle försökte lämna buren efter att Kakan upprepade sitt
tråkande om Kalles överflödighet, kul dock att han var så tjock att han ramlade och klämdes
fast i en fett-valk på Kakan
Citera
2020-02-11, 23:27
Medlem
Lustigt att de i förra veckan på frågan om en intromusik till den gamla tv-serien Vita lögner sedan visar en bild från filmen Vita lögner med bl a Peter Haber. Fel, fel, fel.
Citera
2020-02-12, 00:26
Medlem
Gavins-Friends avatar
J och C säger ju grejer ibland som låter korkat. Klart de vet vad landskap är men ibland kommer det korkade ord från dem. Sen saker de inte kan så bara säger de nåt (som ni får se senare idag)

Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Man mätte väl inte ens tittarsiffror 1983?

Frasen vid Hinderburg olyckan var väl "oh jävlar, jävlar, jävlar"

Ofullständigt fråga där, 100 meter herrar utan att specificera i vad?
100 meter spinnrock?

Hur ska man kunna stava Chatutjesko när man inte kan förnamnet?
Oh the humanity är det. 100%

Äh alla förstår vad det syftar på. 9,58 på 100m och 19,19 på 200m trodde jag alla kunde svara på i sömnen.

De frågade ju om Rumäniens ledare. Men ja det var konstigt att de inte sa namnet men sånt ska man väl kunna.
Citera
2020-02-12, 14:58
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
J och C säger ju grejer ibland som låter korkat. Klart de vet vad landskap är men ibland kommer det korkade ord från dem. Sen saker de inte kan så bara säger de nåt (som ni får se senare idag)

Oh the humanity är det. 100%

Äh alla förstår vad det syftar på. 9,58 på 100m och 19,19 på 200m trodde jag alla kunde svara på i sömnen.

De frågade ju om Rumäniens ledare. Men ja det var konstigt att de inte sa namnet men sånt ska man väl kunna.
Tänk vad man får lära sig, jaghar utgått ifrån att Hinderburg-olyckan skedde i Tyskland av nazisterna, också visar det sig vara New Jersey...skevt

Tja-tjejsko ska man kunna, det här var 2-frågor i en, och det är ganska fiffigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in