2024-02-07, 00:47
Medlem
Blev som jag misstänkte en jämn match mellan Gry/Gustav och Rickard/Claes. Men herregud var Filip höjer upp Gry till skyarna. "En av Alla mot Allas bästa deltagare någonsin". Ihop med Micke ett av de bästa lagen någonsin, men som enskild deltagare kan jag komma på minst dussinet som är bättre. Johar, Haag, Olof, Ola, Unge, Hanna, Rönndahl, Tornving, Lotta, Thomsgård, Betner och Sven Melander. För att nämna några.
Citera
2024-02-07, 07:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Blev som jag misstänkte en jämn match mellan Gry/Gustav och Rickard/Claes. Men herregud var Filip höjer upp Gry till skyarna. "En av Alla mot Allas bästa deltagare någonsin". Ihop med Micke ett av de bästa lagen någonsin, men som enskild deltagare kan jag komma på minst dussinet som är bättre. Johar, Haag, Olof, Ola, Unge, Hanna, Rönndahl, Tornving, Lotta, Thomsgård, Betner och Sven Melander. För att nämna några.
Gry/Micke har dessutom aldrig vunnit. Två finalplatser men aldrig någon vinst. Och det är Mickes förtjänst till största del.
Citera
2024-02-07, 08:24
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Bara jag som inte kunde ha text på kvällens avsnitt? Händer lite då och då med serien. 9/10 finns det text men ibland saknas det.

Tyckte om det nya momentet när de skulle svara varannat lag. Men bara 1p per lag per omgång? Borde varit 2p per omgång. Jag tycker det är lite sorgligt hur bortglömt Sveriges OS-guld i fotboll 1948 har blivit, det var ungefär lika stort eller kanske tom. större än VM på den tiden och bästa spelarna var med. Sverige tog sen brons i VM 2år senare men där fick inte proffsen (Gre-No-Li öste in mål i Milan då och fick inte vara med i VM men de vann alltså OS 2år tidigare) Men ingen sa någon därifrån. Går ju att säga Nordahl tre gånger exempelvis. Sorgligt vad bortglömt det blivit

Tänkte ni på att poängställningen på burarna mörkats under momentet? Antagligen tar det för lång tid att spela in. Dra fram tändsticksgubben, få Claes Malmberg att fatta instruktionerna, hålla koll på vad som redan sagts osv. Antagligen spelats in separat och sedan klipps in efter resultatet justerats för att stämma med de poäng som drogs in
Citera
2024-02-07, 08:44
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Tänkte ni på att poängställningen på burarna mörkats under momentet? Antagligen tar det för lång tid att spela in. Dra fram tändsticksgubben, få Claes Malmberg att fatta instruktionerna, hålla koll på vad som redan sagts osv. Antagligen spelats in separat och sedan klipps in efter resultatet justerats för att stämma med de poäng som drogs in
Jo så var det nog ja. Så har det varit någon gång tidigare också när jag varit där på inspelning när något nytt moment som kunde strula skulle vara med. De gjorde det då först och klippte in det en bit in i programmet. Är väl en del teknik som kan strula och tar en del tid att rigga detta moment så de vill då inte ha det mitt i inspelningen om t.ex. tändstickgubben inte skulle tändas på korrekt eller liknande. De har då större frihet att eventuellt stryka det och ersätta med något annat reservmoment.

Som någon annan skrivit var det över huvudtaget förvånansvärt mycket krut som lades på detta moment med tanke på att det bara gav 1+1 poäng. Det är ju ytterst likt ping-pong där de också skall räkna upp saker inom ett tema. Skillnaden är att där sitter de kvar i burarna och får också samarbeta inom laget. Här måste de säga saker var och en i laget. Jag har också för mig att den som vinner en ping-pong duell får 2 poäng. Det är mer rimligt med tanke på vilken tid det tar.
Citera
2024-02-07, 18:00
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Nej jag såg resultatet ändras. Var så jag fick reda på att det bara var en poäng per omgång.
Citera
2024-02-07, 18:45
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Gry är en charmig kvinna och väldigt allmänbildad.. Tråkigt att hon fick bilda par med en idiot.
Citera
2024-02-07, 20:26
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Ny säsong och du skriver fortfarande lika osammanhängande och underligt, underbart!
Osammanhängande som i att jag listar flertalet händelser som inte har med varandra att göra, det blir ganska många inlägg annars
Citera
2024-02-07, 20:38
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jag hade aldrig hört talas om ”bögtestet” som förekom på en fråga i programmet. Google hittar dock allt och så även detta. Förklaringen till att ingen i programmet hade hört talas om det heller kan ha att göra med att det är en mycket mera modern företeelse vilket framgår av denna 10 år gamla nyhet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...till-bogtester

Med hur woke skolan är idag så betvivlar jag starkt att elever skulle kunna utsätta någon för "bögtestet" utan att bli relegerade
Citera
2024-02-07, 22:42
Medlem
Crapmagics avatar
Man måste åtm kolla avsnitten när Karin Magnusson är med
är ju att förnyelsen är försyns skull såhär jobbar dom allt oftast när en ny rond tillkommer och det känns som att säsongen har förnyat! sig för ett otränat brunöga
Senast redigerad av Crapmagic 2024-02-07 kl. 23:23.
Citera
2024-02-07, 22:43
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej jag såg resultatet ändras. Var så jag fick reda på att det bara var en poäng per omgång.
Man såg i kvällens avsnitt (Ola och Karin mot Olof och Lotta) att poängtavlorna på burarna var svarta när de körde ”gryningspyromanen”. Poängställningen när omgång 1 var klar visades sedan i bild i övre och nedre vänstra hörnet. Så de har definitivt spelat in denna del separat och sedan klippt in i programmet (åtminstone i denna match).
Senast redigerad av Dr King 2024-02-07 kl. 22:46.
Citera
2024-02-07, 22:45
Medlem
Fan vad Ola är bra. Han kan verkligen helt bisarra grejer. Ödmjuk och kul är han också! Tycker inte Karin verkar vara så vass dock.
Citera
2024-02-07, 23:42
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Fan vad Ola är bra. Han kan verkligen helt bisarra grejer. Ödmjuk och kul är han också! Tycker inte Karin verkar vara så vass dock.
Ge exempel på bissara saker? om frågan är ställd kan den ju inte vara bissart, utöver svenskporträttet från Historien om Sverige
Senast redigerad av Crapmagic 2024-02-07 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in