2020-01-28, 23:29
Medlem
bfjs avatar
Jag undrar jag om det inte är överhörning mellan ”burarna” eller om de läser varandras läppar.

Jag tycker det har varit flera gånger där bägge burarna inte haft någon aning om svaret men gissat (felaktigt) men så himla snarlikt tom på ordnivå som det andra laget.

Vissa har jag inte heller haft någon aning om men mina gissningar har inte varit åt samma håll.
Citera
2020-01-28, 23:53
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Bedrövlig insats av Von Sydow idag, fem poäng i Under pressure och inte ens på kungafrågorna kunde hon leverera. Jag har alltid gillat henne i tv annars, men hennes präktighet, och lite konstgjorda blyghet och det eviga skrattandet stör mig lite.
Jo Ebba gjorde sin klart svagaste insats hittills. Samtidigt hade hon och Sven lite oflyt också. På en outrofråga svarade Ebba ”I keep dancing on my own” och visste ju vilken låt det var men rätt svar på låttiteln var ”Dancing on my own” och istället för 1 poäng till Ebba och Sven blev det 1 poäng till Pontus och Carro.

På jätten Vist visste de ju också var den stod men svarade lite för precist med Jönköping. Liksom många andra har jag också åkt förbi där ett flertal gånger och tänkte nog att jag skulle ha svarat ”längs E4 vid Vätterns sydspets”. Jag tror inte man hade tvingats förtydliga då utan fått rätt för ett sådant svar.
Citera
2020-01-29, 07:57
Medlem
Gavins-Friends avatar
Förvånande att Gårdinger i princip själv slog Sven och Ebba. Jag tyckte det var svårt igår men båda lagen var jäkligt bra förutom i UP.

Brukar tycka "rättskavarätt" men Jätten Tvist? Jag själv och folk jag frågat sen dess svarade allihop Jönköping. Huskvarna ligger ju i Jönköpings kommun. Så förlorade de med 1p. Om de frågar var tele2 arena ligger, får man fel då om man svarar Stockholm och inte specificerar med Johanneshov? Man brukar ju säga att Friends arena ligger i Stockholm trots att Solna inte ens tillhör Stockholms kommun.
Citera
2020-01-29, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Bedrövlig insats av Von Sydow idag, fem poäng i Under pressure och inte ens på kungafrågorna kunde hon leverera. Jag har alltid gillat henne i tv annars, men hennes präktighet, och lite konstgjorda blyghet och det eviga skrattandet stör mig lite.

Jag har också alltid gillat Ebba, men igår hade hon inte
sin bästa kväll. Kungafrågor är väl annars ett av hennes
specialämnen.

Angående hennes präktighet; i ett tidigare program för
några veckor sedan, var en av frågorna vad ordet
"rabarbersvaj" betyder.

Ebba svarade - med lätt rodnande kinder - att hon visste
vad det var, men på grund av att hennes föräldrar satt i
publiken så hon föredrog att missa poängen istället för
att säga svaret...
Citera
2020-01-29, 22:17
Medlem
Silltunnas avatar
Anders Lundin och Karin Magnusson är ett jävla supertråkigt lag. Helt menlösa.
Citera
2020-01-29, 22:18
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

För min del gör det inget om de avlider.
Citera
2020-01-29, 22:21
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Nja jag tycker att Anders är ganska kul och kunnig.
Citera
2020-01-29, 22:25
Moderator
Dr Kings avatar
Helt otroligt uselt och historielöst att ingen av de 4 kunde att det var Churchill som myntade begreppet Järnridån. Det trodde jag verkligen var allmänt känt bland alla som var äldre än 15 år gamla.
Citera
2020-01-29, 22:26
Medlem
RobertoSavianos avatar
Fortsätter störa mig på att Adam Alsing inte är med. Sveriges största bluff när det kommer till kunskap.
Citera
2020-01-29, 22:33
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Brukar tycka "rättskavarätt" men Jätten Tvist? Jag själv och folk jag frågat sen dess svarade allihop Jönköping. Huskvarna ligger ju i Jönköpings kommun. Så förlorade de med 1p. Om de frågar var tele2 arena ligger, får man fel då om man svarar Stockholm och inte specificerar med Johanneshov? Man brukar ju säga att Friends arena ligger i Stockholm trots att Solna inte ens tillhör Stockholms kommun.

Tele2 arena ligger i Sthlms kommun. Johaneshov är en stadsdel i Sthlms
kommun.
Senast redigerad av bill clayton 2020-01-29 kl. 22:36.
Citera
2020-01-29, 23:23
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Tele2 arena ligger i Sthlms kommun. Johaneshov är en stadsdel i Sthlms
kommun.
Ja det är ju det som är min poäng.
Citera
2020-01-30, 19:55
Medlem
Idag vann Josefsson/Frode sin första kategori någonsin. Eller gjorde de det? F&F blandade ihop antidepressiva läkemedel (tas av ca 1 miljon svenskar) med psykofarmaka (samtliga läkemedel som riktas mot psyket, tas av drygt 1,6 milj svenskar).

Så egentligen var Suzanne och Nisse närmast i sin gissning och borde därmed vunnit kategorin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in