2020-02-01, 11:45
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor
Nisses svar var egentligen närmare då 1,6 milj tar psykofarmaka.

https://kurera.se/nara-20-procent-at...sykiska-halsa/

Japp, Filip och Fredrik uttryckte sig fel, SSRI är den mest brukade sortens psykofarmaka, men det finns många andra psykofarmaka som lugnande, antipsykotika, sömnmedel, adhd osv. Så den verkliga siffran borde ligga närmare 1,7 miljoner. Läkemedelsföretagen är väl förstås inte nöjda förän den siffran når 100% av befolkningen.
Citera
2020-02-01, 14:26
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Någon annan än jag som tog Malin Åkerman i röst-ID-övningen? eller gissade ni på Carola som Kalle?
det stora felet på deltagarna är att dom kommer med obegåvade gissningar.

Anders Hansen (bara för att Cecicila Frode känner honom, en ren villfarelse-association)

Sen är frågan hur man ens kan identifiera Gollum i den där rösten vi hörde? man får ge Fredrik att han är begåvad nog att nappa på dumheten & replikerade "Gollum ville ringa hem" apropå Sagan om ringen

Och dessutom att dom tror att det skulle vara så enkelt & house hold som Gollum visar ju bara på att man saknar spärrar vilket i sin tur är obegåvat..jag kunde inte associera ET just vid det tillfället för jag hörde inte att han sa Elliot till å börja med, antingen gör man rätt association eller inga alls är livsregeln
Senast redigerad av Jag heter Regis 2020-02-01 kl. 14:45.
Citera
2020-02-01, 16:25
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Jag förstår alltså inte vad Filip menar när han säger till Kalle Moreaus
"Jag förstår hur du menar med den gissningen"...efter att han föreslagit Carola till
någon (Åkerman) som vi hörde gick igenom hur många manus-sidor det rörde sig om

För normalbegåvade är sådana snuttifieringar alltså ledtrådar, Kalle vet tydligen mer
om Carolas karriär än vi andra
Senast redigerad av Jag heter Regis 2020-02-01 kl. 16:42.
Citera
2020-02-03, 01:34
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Det är en enorm fixering vid Kalle Anka hos redaktionen

Den nya ronden med felhörningar var kul
Här kommer ett litet bidrag

"Så se på mig hoho! en hand i stormen"

"I guess it rains down in africa"

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Cecilia Frode lyckades alltså med konststycket att få EN poäng i Under Pressure. Dessutom tog hon den under de sista 5 sekunderna så det var inte långt ifrån att hon hade fått NOLL poäng

Förra säsongen kunde man i alla fall skratta åt hur galna gissningar Cecilia och Janne hade men denna säsong är de bara totalt urusla.
Dom har inte som F&F vill hävda blivit bättre, utan dom har fått fler anpassade frågor, och dom riktas mot Frode, yogaställninga, identifiera massa skådisar, alternativ kost direkt från Life-butiken, för oss som känner till Frode så förstår man att det här är spekulativt.
Och varför får Janne frågor om spårvagnshållplatser i Göteborg
Senast redigerad av Jag heter Regis 2020-02-03 kl. 01:55.
Citera
2020-02-03, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Det är en enorm fixering vid Kalle Anka hos redaktionen

Den nya ronden med femhörningar var kul
Här kommer ett litet bidrag

"Så se på mig hoho! en hand i stormen"

"I guess it rains down in africa"
Åhoj, en hamn i stormen:
Citera
2020-02-03, 19:50
Medlem
Så går då Peter Magnusson ikväll upp med en ny partner efter 100 procent förluster förra säsongen samt även i årets På Spåret. Jag känner på mig att det vänder här för Peter.
Citera
2020-02-03, 23:01
Moderator
Dr Kings avatar
När Peter Magnusson fick en medtävlare som inte är helt dement lyckades han slutligen ta en seger. Peter själv var dock oväntat svag i Under Pressure och väntade allt för länge innan han sa pass på frågor där han var osäker.
Citera
2020-02-03, 23:02
Medlem
Snäckan såg ut som en vagina i peter och kristins bur.
Citera
2020-02-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
När Peter Magnusson fick en medtävlare som inte är helt dement lyckades han slutligen ta en seger. Peter själv var dock oväntat svag i Under Pressure och väntade allt för länge innan han sa pass på frågor där han var osäker.

Ja, förra säsongen var en katastrof för Peters del, den damen
han hade vid sin sida då, bidrog med noll och ingenting.

Roligt att det äntligen vänt när han nu fått Christine som
medtävlare och vinst blev det också ikväll!
Citera
2020-02-03, 23:24
Medlem
Gavins-Friends avatar
Haha ja hade Karin varit med Peter i år igen hade han väl torskat med 10p. Tror han och Meltzer kan vara ett starkt lag.
Citera
2020-02-03, 23:44
Medlem
peterZiipens avatar
Finns det ett ord för det F&F gör när de öser lovord och konstant säger att programmet är en succè till den den grad att man tänker att det faktiskt är en succè? Som en omvänd "ropa varg".
Citera
2020-02-04, 22:10
Moderator
Dr Kings avatar
Vad kallas den amerikanska flaggan på svenska?
Kakan: Kan det vara amerikanska flaggan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in