2020-02-25, 18:28
Medlem
Alltså, tycker synd om de manliga deltagarna i detta program ibland. Vissa av dem blir ju fan mobbade
F&F säger aldrig liknande saker till de kvinnliga deltagarna. Dessa jävla #metoo-tider. Skäms över att jag kallade mig feminist för några år sen när jag var en arg tonårstjej, haha.
Kakan och Hanna påminner mig om när jag själv var 16 och omgiven av feminister i skolan och insåg att ALLA KVINNOR ÄR BÄST OCH ALLA MÄN ÄR HEMSKA!!! Haha, men vafan. Jag slutade hålla på så efter ett år eller två, men att kvinnor i vuxen ålder fortfarande ska vara så jävla osympatiska och översittare på det sättet... Fan vad jag inte gillar det. Tycker synd om Kalle Moraeus och de andra männen som blir förolämpade hela tiden medan ingen nånsin gör så mot kvinnorna i deras burar, haha. Vet inte om det här var OffTopic men fan vad jag stör mig på det.
Citera
2020-02-26, 11:01
Medlem
zerxezs avatar
Låter på Filip som man är helt dum i huvudet om man gissar på 52 stater i USA, gjorde själv det, tydligen med Puerto Rico och DC skulle det vara 52, men att många blandar ihop det med antal kort i en kortlek tydligen. Hursomhelst, måste han vara så onödigt dryg och idiotförklara folk för hyggliga gissningar.
Citera
2020-02-26, 11:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Låter på Filip som man är helt dum i huvudet om man gissar på 52 stater i USA, gjorde själv det, tydligen med Puerto Rico och DC skulle det vara 52, men att många blandar ihop det med antal kort i en kortlek tydligen. Hursomhelst, måste han vara så onödigt dryg och idiotförklara folk för hyggliga gissningar.

Blir så när USA är universums mittpunkt.
Citera
2020-02-26, 20:04
Medlem
Citat:

Håller med Filip, det är sjukt att så många tror att det är 52 stater, sinnessjukt. Förstår inte varför heller, jättekonstigt. Brukar ställa den frågan till bekanta, blir svaret 52 så idiotförklarar jag dessa idioter
Citera
2020-02-26, 20:21
Medlem
Någon borde fråga Filip hur många medlemsstater EU har.
Citera
2020-02-26, 21:35
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Någon borde fråga Filip hur många medlemsstater EU har.
Jo F&F har ju ett enormt USA-fokus i mycket av det de gör och drömmer ju om att slå igenom där. Därtill är de ju dock alltför usla. De började ju t.ex. köra sin podd enbart på engelska för några år sedan och försökte promota den internationellt. Det floppade ju dock givetvis och de fick krypa tillbaka med svansen mellan benen och börja köra podden på svenska igen för att inte tappa sina svenska lyssnare. Några internationella lyssnare fick de givetvis aldrig då deras anekdoter framstår som rena Åsa-Nisse för en internationell publik.
Citera
2020-02-26, 22:35
Medlem
DancingKings avatar
Josip Tito hette han ju inte.
Josip Broz skall det ju vara, med Tito som tillnamn, typ Il Duce.
Citera
2020-02-27, 02:10
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Hoppas även hon med hunden åker ut snart, lika vidrig som Kakan.
Hon är gapig och irriterande. Men hon är iaf. schysst mot sin värdelösa (som ju är sämre än spelmannen) kollega och de andra deltagarna. Inte i närheten av lika vidrig tycker jag.

Citat:
Jag tycker förvisso man ska kunna det. Men ett väldigt vanligt misstag är att folk tänker 50+Alaska+Hawaii. Minns att tom. lärare i skolan påstod det.

Dagens avsnitt
Senast redigerad av Gavins-Friend 2020-02-27 kl. 02:23.
Citera
2020-02-27, 07:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DancingKing

Fast om man ska hålla på den principen kan man inte säga Josef Stalin.

Josip Broz Tito, eller Tito, bör det dock vara. Precis som Reza Shah Pahlavi (Shahen av Persien/Iran).
Citera
2020-02-27, 11:46
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Håller med Filip, det är sjukt att så många tror att det är 52 stater, sinnessjukt. Förstår inte varför heller, jättekonstigt. Brukar ställa den frågan till bekanta, blir svaret 52 så idiotförklarar jag dessa idioter

Då ska jag fråga dig om hur många stater Indien har, och svarar du 29 istället för 28 så är du en total inavlad idiot som tappades från vaggan
Citera
2020-02-27, 11:52
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo F&F har ju ett enormt USA-fokus i mycket av det de gör och drömmer ju om att slå igenom där. Därtill är de ju dock alltför usla. De började ju t.ex. köra sin podd enbart på engelska för några år sedan och försökte promota den internationellt. Det floppade ju dock givetvis och de fick krypa tillbaka med svansen mellan benen och börja köra podden på svenska igen för att inte tappa sina svenska lyssnare. Några internationella lyssnare fick de givetvis aldrig då deras anekdoter framstår som rena Åsa-Nisse för en internationell publik.

Internationella lyssnare har nog svårt att ta till sig oändliga haranger om Göteborgare, Köping, Dagens Nyheters kultursidor, Rickard Olssons detox och så vidare, bara en gissning. Kanske de inte tog upp sådant på den engelska podden, lyssnade aldrig, men det känns som de graviterar till den sortens ämnen naturligt, kanske jag underskattar deras bredd.
Citera
2020-02-27, 12:24
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DancingKing
Frågan var väl vad han hette i förnamn?=Josip. De sökte inte hela namnet.

Citat:
Då ska jag fråga dig om hur många stater Indien har, och svarar du 29 istället för 28 så är du en total inavlad idiot som tappades från vaggan
Sverige är.inte influerade av Indien på samma sätt. Jag tror nästan gemene svensk kan mer om USA än gemene amerikan. USA är som jordens mittpunkt för många svenskar. Mycket kultur därifrån plus att nästan halva vår befolkning flyttade dit.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2020-02-27 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in