2020-02-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Då ska jag fråga dig om hur många stater Indien har, och svarar du 29 istället för 28 så är du en total inavlad idiot som tappades från vaggan

Det ingår ju dock inte i grundskolan att lära sig Indiens stater, som det gör USAs. Då fick vi även lära oss 48+2 med Hawaii och Alaska.
Citera
2020-02-27, 17:13
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Frågan var väl vad han hette i förnamn?=Josip. De sökte inte hela namnet.

Sverige är.inte influerade av Indien på samma sätt. Jag tror nästan gemene svensk kan mer om USA än gemene amerikan. USA är som jordens mittpunkt för många svenskar. Mycket kultur därifrån plus att nästan halva vår befolkning flyttade dit.

Så om man kan mer om Indien än USA så är man en jävla pajas? Kanske inte hela Sveriges befolkning ställer upp på att vara extremt USA-centrerad. Dessutom tror jag inte Sveriges befolkning kan särskilt mycket USA:s geografi utöver de mest självklara turistmålen, de vet att New York ligger på östkusten, Los Angeles, San Francisco på västkusten, kanske var Florida ligger, men fråga om huvudstaden i Iowa eller Louisiana till exempel, eller peka ut var Ohio eller Vermont ligger, kan gemene Svensk det?
Senast redigerad av zerxez 2020-02-27 kl. 17:15.
Citera
2020-02-27, 19:27
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ännu en idiotfråga ikväll. Vad kallas det tåg man tar när X2000 är fullt? Svaret sägs vara Snälltåget men det beror ju på vilken sträcka man åker. Finns ju inget Snälltåg som utgår ifrån Göteborg, t ex.

Men det visades en bild på just Snälltåget, så det kunde inte vara MTR, Västtågen, Öresundståg eller nåt annat.
Citera
2020-02-27, 22:44
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Jag fattar inte riktigt upplägget, har alla i grupp ett förutom Sven och Ebba alltså gjort sitt nu?
Citera
2020-02-27, 23:10
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag fattar inte riktigt upplägget, har alla i grupp ett förutom Sven och Ebba alltså gjort sitt nu?
De två första i varje grupp går till semifinal vilket innebär att förutom Ebba och Sven (tyvärr) också Hanna och Lars går dit.

http://allamotalla.com/league-table/
Citera
2020-02-27, 23:35
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
De två första i varje grupp går till semifinal vilket innebär att förutom Ebba och Sven (tyvärr) också Hanna och Lars går dit.

http://allamotalla.com/league-table/
Tackar. Så typiskt! Hejade på Karin och Anders. Fattar bara inte varför det presenterades som att matchen levde för deras del i gårdagens avsnitt när det bevisligen inte var så.
Citera
2020-02-27, 23:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo F&F har ju ett enormt USA-fokus i mycket av det de gör och drömmer ju om att slå igenom där. Därtill är de ju dock alltför usla. De började ju t.ex. köra sin podd enbart på engelska för några år sedan och försökte promota den internationellt. Det floppade ju dock givetvis och de fick krypa tillbaka med svansen mellan benen och börja köra podden på svenska igen för att inte tappa sina svenska lyssnare. Några internationella lyssnare fick de givetvis aldrig då deras anekdoter framstår som rena Åsa-Nisse för en internationell publik.

Nej, att göra en satsning som inte håller, är inte att ’krypa tillbaka med svansen mellan benen’. De försökte i alla fall, vilket är mer än man kan säga om t ex dig.
Citera
2020-02-28, 05:48
Medlem
MrSokratess avatar
Älskar hur glad Ebba blir när de vinner.
Charmig kvinna överlag.
Citera
2020-02-29, 11:43
Medlem
Varför var Christine o Peter tvungna att vinna med 4 p för att gå vidare? Känns inte helt uppenbart http://allamotalla.com/league-table/
Citera
2020-02-29, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Dagens avsnitt

Tyckte också det. Ibland är det tydligen jätteviktigt att varenda stavelse är helt korrekt, men nu släppte de igenom detta?
Citera
2020-03-01, 23:25
Medlem
Stivalis avatar
Fattar faktiskt inte hur det ens är möjligt att Kalle Moreus missar att Härjedalen gränsar till Norge. Jag brukar alltid ha full förståelse för att folk kan olika saker & att inga frågor är enkla. Men ärligt talat alltså....

Han är från Orsa & är starkt förknippad med Dalarna. Han nämner tom att man kommer till Norge om man kör västerut från Idre. Då måste han väl inse att man hamnar i Härjedalen om man kör norrut istället & att detta landskap därmed gränsar till Norge. Kalle fingrar på Härjedalen men svarar istället Norrbotten.

Är detta värsta tabben någonsin? Som att en skåning missar att Halland ligger vid västkusten.

Dock inser jag att det är länen som ställer till det för honom & har därmed förståelse för tabben. Det kan vara så att i vardagen så är länen huvudsaken. I skolan lär man sig landskapen men sen är det länen som räknas i verkligheten. Västmanland är tex helt vansinnigt rörigt med län/landskap. Det kan vara så att av det som ligger långt bort så är landskapen lättast men av det närliggande så är länen kanske mera närvarande i minnet.
Citera
2020-03-01, 23:32
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Är detta värsta tabben någonsin? Som att en skåning missar att Halland ligger vid västkusten.
.

Den är där uppe och nosar, men jag står fast vid att 'Fiskmås' på svaret om 'världens snabbaste fågel' är det mest idiotiska hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in