Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-24, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Ville ut ur Coronabubblan en stund ikväll så jag tittade på programmet.
En seriös fråga- är Jessica Gedin så korkad på riktigt?
Den svarta bredvid hade jag inte förväntat mig annat men Gedin var så kass var otippat.
Inte ens litteraturfrågan kunde hon
Sedan att hon ser hon ut som ett nikotindrogat spinkigt neurosedynvåp gör inte saken bättre..

Blev genuint chockad. Trodde hon va en sk "intellektuell". Mer yta än innehåll tydligen. Hon kör väl bara på manus som andra skrivit i Babel. Kodjo låter dum i radio så jag är inte förvånad.
Citera
2020-03-24, 17:31
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Det fel i gårdagens tävling: ”krysset” mitt på krocketplanen heter kronan och inte kyrkan som Erik och Lotta fick rätt för. Spelar dock ingen roll för slutresultatet för dom vann ganska överlägset.
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Kyrka sa åtminstone vi, när man lirade som grabb. Finns dock säkert regionala varianter då det gäller denna typ av semantik.
Jo vi sa också alltid kyrkan men det korrekt namnet är tydligen kronan.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Krocket

Dessa bågar brukar populärt kallas för kyrkan; det korrekta namnet är kronan.
Citera
2020-03-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Eftersom dplay inte funkar för mig längre så får jag titta klockan 22 istället. I torsdags när det var ungefär en kvart kvar så frös bilden och sen blev det helt svart.

Hade samma problem med min inspelning (läggdags för att orka till jobbet och allt det där). Har sedan under helgen försökt titta via tivå-tablån, men det har inte funkat.
Citera
2020-03-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
På måndag är det ju lite nytt med "en minut med Steven Spielberg" den verkar rätt bra faktiskt

Citera
2020-03-24, 22:18
Moderator
Dr Kings avatar
Jessika Gedin kunde inte Nobelpristagaren i litteratur 2019
Kan det vara den sämsta insatsen någonsin i en frågesport i ett ämne man är expert på.
(Hon är ju programledare för Babel, ledde Nobelsändningarna i SVT och intervjuade då Handke).
Dessa program måste ju dessutom vara inspelade bara några veckor efter Nobel.
Citera
2020-03-24, 22:21
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Gedin visar sig gång på gång vara inkompetent inom litteratur. Det har hon visat under många år. ”Sveriges främsta litteraturkonnässör” är ju bara skitsnack. Hon läser det hon känner för, en hel del dynga enligt mig, och lämnar allt annat åt sidan. Hon har aldrig läst ett enda verk av Lagerlöf, till exempel.
Citera
2020-03-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jessika Gedin kunde inte Nobelpristagaren i litteratur 2019
Kan det vara den sämsta insatsen någonsin i en frågesport i ett ämne man är expert på.
(Hon är ju programledare för Babel, ledde Nobelsändningarna i SVT och intervjuade då Handke).
Dessa program måste ju dessutom var inspelade bara några veckor efter Nobel.

Haha ja. Hon skyllde på att hon inte kommer ihåg namn rent generellt. Hon sa även att han är tysk när han egentligen är österrikare.
Citera
2020-03-24, 22:48
Medlem
Olof Lundh sög ikväll.
Citera
2020-03-24, 23:36
Medlem
peterZiipens avatar
Frågan är ju vem som förstört sitt eget varumärke mest: Janne Josefsson eller Gedin?
Citera
2020-03-25, 04:31
Medlem
MrSokratess avatar
Har till min förvåning insett att jag tycker att Gedin är både charmig och söt (så länge hon inte visar tandköttet).
Citera
2020-03-25, 09:32
Medlem
På frågan vilka länder som har kärnvapen är det absolut första som kommer upp i huvudet för mig Nordkorea. Känns väl som att ALLA bör känna till att de har kärnvapen, då det stått mycket på nyheterna om att dem (med Kimmy och hans kärnvapen) är ett av de stora hoten till ett tredje världskrig. Givetvis är det det enda land de inte lyckas knipa, jäkligt underligt.
Citera
2020-03-25, 10:44
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
På frågan vilka länder som har kärnvapen är det absolut första som kommer upp i huvudet för mig Nordkorea. Känns väl som att ALLA bör känna till att de har kärnvapen, då det stått mycket på nyheterna om att dem (med Kimmy och hans kärnvapen) är ett av de stora hoten till ett tredje världskrig. Givetvis är det det enda land de inte lyckas knipa, jäkligt underligt.

Särskilt som de sa Sydkorea först men avfärdade det, jag skrek Nordkorea mot skärmen. Hur man kan tycka att Japan är en bättre gissning är obegripligt. Japan som förlorade andra världskriget, blev atombombat, och nu är beskyddat av USAs nukleära program. Sen att de drar till med att Barack Obama har en glugg mellan tänderna är också obegripligt slappt och onödigt poängtapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in