Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag tyckte tvärtom att det var bland de svåraste idiotfrågorna. Minns ett delmoment vi hade på någon kurs på högskolan där vi studerade insekter. Då var det just en spindelexpert som ledde kursen. Vi var ute sent på kvällen med lampor & letade efter allehanda småkryp varav det var mycket fokus på spindlar. Att spindlar inte räknas som insekter visste jag inte.

Är du allvarlig. Jag skulle tippa att de flesta barn på en förskola hade kunnat denna fråga. Redan där lär man sig nämligen att spindlar har 8 ben och insekter 6. Det är en klassisk grundregel.
Citera
2020-03-23, 00:18
Medlem
Sigge Eklund, hur kan man ta med en så urtråkig och färglös människa? Saknar Jerka.
Citera
2020-03-23, 15:59
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Är du allvarlig. Jag skulle tippa att de flesta barn på en förskola hade kunnat denna fråga. Redan där lär man sig nämligen att spindlar har 8 ben och insekter 6. Det är en klassisk grundregel.

Säkert mycket som barn på förskolan kan som inte vuxna fäster någon vikt vid.
Citera
2020-03-23, 22:55
Medlem
Erik o Lotta är ju helt jävla otroliga
Citera
2020-03-23, 23:08
Medlem
JerryCottons avatar
Andras Andersson är ju inte bördig från Degerfors även om han fick sitt stora genombrott där och även har verkat som klubb/sportchef och tränare. Men som tur var så var ju inte det själva frågan. Filip tror nog att Andreas är från Degerfors för att han träffade honom i 100 höjdare och då jobbade Andreas för DIF.
Citera
2020-03-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Erik o Lotta är ju helt jävla otroliga

De kommer slakta allt motstånd. Det var inte mycket de hade fel på! Haha.
Citera
2020-03-24, 01:55
Medlem
Citera
2020-03-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biderap
Precis. När jag var fem år visste jag att hypotenusan är den längsta sidan på en kvadrat. Hur många vuxna Paradise Hotel-tittare vet det? Garanterat inte många. Barn kan snöa in sig på såna ämnen.

Skolan var inget för dig eller
Citera
2020-03-24, 09:18
Medlem
Skidlifts avatar
Helvete vad lång denna säsong känns. Jag vill alltid se allting med Filip och Fredrik men detta börjar bli tröttsamt. Hoppas verkligen dom gör annat en detta i framtiden
Citera
2020-03-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Helvete vad lång denna säsong känns. Jag vill alltid se allting med Filip och Fredrik men detta börjar bli tröttsamt. Hoppas verkligen dom gör annat en detta i framtiden

På måndag är det ju lite nytt med "en minut med Steven Spielberg" den verkar rätt bra faktiskt
Citera
2020-03-24, 13:08
Medlem
Det fel i gårdagens tävling: ”krysset” mitt på krocketplanen heter kronan och inte kyrkan som Erik och Lotta fick rätt för. Spelar dock ingen roll för slutresultatet för dom vann ganska överlägset.
Citera
2020-03-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Det fel i gårdagens tävling: ”krysset” mitt på krocketplanen heter kronan och inte kyrkan som Erik och Lotta fick rätt för. Spelar dock ingen roll för slutresultatet för dom vann ganska överlägset.

Kyrka sa åtminstone vi, när man lirade som grabb. Finns dock säkert regionala varianter då det gäller denna typ av semantik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in