Citat:
Ursprungligen postat av
Mandelgubben
Jag håller med dig om att det är löjligt med tjatet om fotbollsfrågor men du ägnar dig ju åt samma sak nu.
Det är möjligt att det är större chans för Johar att kunna det men det är ju för att hans yrke överlag ger honom bättre förutsättningar i sådan här frågesport. Olof får väl byta jobb om han vill ha bättre chanser.
Och det var väldigt dålig ”research” isåfall då han bommade med två år. Jag vet inte ens om han har gjort något stort arbete kring Zelenskyj som kräver research men isåfall har åldern inte fastnat. Olof var ett år ifrån så det handlade mest om flyt denna gång.
Fast det är ju klart att en politisk journalist förmodligen har större benägenhet att gå in och läsa på Zelenskys Wikipedia eller vad som helst. Kanske var det som avgjorde, att Johar hade fått för sig mer än Olof att Zelenskys är något år yngre än vad man kanske tänker eller tror. Någon info långt i bakhuvudet att Johar kanske sett födelseåret någonstans och därmed kom närmre.
Nu har det ju framkommit från en person som var i studion att de gjorde allt för att vända på matchen, så jag kanske hade en poäng ändå.