Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-02, 00:18
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Så om man kan mer om Indien än USA så är man en jävla pajas? Kanske inte hela Sveriges befolkning ställer upp på att vara extremt USA-centrerad. Dessutom tror jag inte Sveriges befolkning kan särskilt mycket USA:s geografi utöver de mest självklara turistmålen, de vet att New York ligger på östkusten, Los Angeles, San Francisco på västkusten, kanske var Florida ligger, men fråga om huvudstaden i Iowa eller Louisiana till exempel, eller peka ut var Ohio eller Vermont ligger, kan gemene Svensk det?
Skrev inte nånting ens i närheten av det? Men Sverige är betydligt mer influerat av USA än Indien precis som jag skrev. Vissa amerikanska frågor bör vara allmän kunskap för svenskar, där är antalet stater en sak jag tycker man borde kunna. Men som jag skrev är 52 en rätt vanlig missuppfattning. Gemene man i Sverige är mer influerat och kan generellt mer om USA än många andra länder, kanske plats 2 efter Sverige.

Dagens match var rolig. Kunde såklart flashback-frågorna direkt.
Citera
2020-03-02, 00:38
Medlem
Varför får jag en svårbetvinglig lust att klippa pekfingrarna av Fredrik Wikingsson när jag tittar på Alla mot alla? Dessutom - varför måste FW skrrrika så förbannat hela tiden? Det finns ju för bövelen mikrofoner och ljudtekniker i studion, eller hur?
Citera
2020-03-02, 18:52
Medlem
Stivalis avatar
Det är såklart länen som Moreus blandar ihop med landskapen. Annars är det nog det mest hårresande hjärnsläppet i frågesporthistorien. Huvudorten i Härjedalen, Sveg, är faktiskt den närmaste större ort norr om Orsa. Ändå bommar han att Härjedalen gränsar till Norge. Men det måste vara länen som förvirrade honom. Jag tycker själv det är förvirrande med länsindelning.
Citera
2020-03-02, 18:55
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Varför får jag en svårbetvinglig lust att klippa pekfingrarna av Fredrik Wikingsson när jag tittar på Alla mot alla? Dessutom - varför måste FW skrrrika så förbannat hela tiden? Det finns ju för bövelen mikrofoner och ljudtekniker i studion, eller hur?

Det är Fredriks signum att skrika när han pratar. Han gör det i alla sammanhang, tv, podcast.

Det finns bara två lägen. Total tystnad och skrik.
Citera
2020-03-02, 20:08
Medlem
Ska bli intressant att se Erik Haag nu när grupp 2 startar igång. Imponerades stort av han och Martina Haag i på spåret. Då var ruskigt stabila och svårslagna. Dock har jag blivit riktigt förvånad över hur svag Martina varit i alla mot alla. Var det Erik som var den kunnige och Martina som hade räkmacka? Har ju inte gått så bra när hon tävlat i andra konstellationer, vare sig här eller i på spåret. Blir intressant om Erik klarar sig bättre.
Citera
2020-03-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det är Fredriks signum att skrika när han pratar. Han gör det i alla sammanhang, tv, podcast.

O det är det som är charmen med honom
Citera
2020-03-03, 00:01
Medlem
peterZiipens avatar
Erik och Lotta kommer förmodligen vinna den här säsongen. Skulle tippa på att de möter dagens motståndare i finalen, Kattis och Olof.
Citera
2020-03-03, 00:41
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Erik och Lotta kommer förmodligen vinna den här säsongen. Skulle tippa på att de möter dagens motståndare i finalen, Kattis och Olof.
Erik och Lotta var duktiga ja, särskilt då Erik. I finalen tror jag dock att de får möta Sven Melon och Ebba. Olof Lundh får än en gång nöja sig med en semifinalplats. Nu har han ju dock i form av Kattis med sig en person som kan svara på mer än 1 fråga per program till skillnad från E-type förra säsongen.
Citera
2020-03-03, 15:28
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det kan de väl inte? De som vinner semin i grupp 1 möter väl vinnarna av semin i grupp 2?

Dagens avsnitt

De som stör sig på USA-frågor. Hade kvällens UP funkat om det rörde sig om indiska kändisar?
Citera
2020-03-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton

Han har också en jobbigt hög röst. Filip har en djupare ton i rösten vilket gör honom behagligare att lyssna på.
Citera
2020-03-03, 18:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det kan de väl inte? De som vinner semin i grupp 1 möter väl vinnarna av semin i grupp 2?

De möter ju 1:an respektive 2:an från gruppen innan. Förutsatt att både Olof och Erik vinner sina semifinaler så möts de då igen i finalen.
Citera
2020-03-03, 21:03
Medlem
Jag gillar verkligen Victoria. Kanske bara för att hon är så lik mig, haha. Jag är ett par år äldre än henne, hade också såna där ankläppar i ett halvår i exakt den åldern innan jag insåg hur det faktiskt såg ut Hon kommer nog inse samma sak. Hon är faktiskt vacker utan sånt. Tycker hon är jättesöt och vacker. Vill inte ”hata” på henne på något sätt. Hon verkar som en genuint snäll person som vill att alla ska känna sig välkomna och ”inkluderade”. Nu har jag bara sett själva avsnitten som går på tv, så jag vet ju inte hur hon är 24/7. Men gillar verkligen henne av det jag sett. Hon är exakt som hur jag var för typ 2-3 år sen, känner igen mig själv så starkt i henne, haha. Bara därför hejar jag på henne nu. Go Victoria!

Gillar Sami och Glasman också. Jag gillar Julia också, men hennes sätt att vara på fyllan påminner för mycket om mina dåliga dagar så jag vill helst inte tänka på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in