Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-06-16, 15:00
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbaneears
Tack. Vi har pratat. Och kommer ingenstans. Det är hans nivå av passivitet. När något är jobbigt går han o lägger sig. Jag sitter uppe o surar. Dagen efter låtsas han som ingenting och jag försöker köra hans spår fast jag fortfarande är irriterad. Det har alltid varit såhär, bara att jag börjat reagera på det mer och mer. Jag VILL vara pirrigt kär hela livet. Jag vet inte om han bryr sig. Men tack för ett moger inlägg, verkligen. Jag ska försöka fortsätta vår diskussion och se om vi kan ta oss någonstans.

Ni har varit ihop i 5 år. Så helt nykärsknarkare är du inte. Då hade du aldrig fixat 5 år till att börja med.

Okej han går och lägger sig. upplever att du bara är på dåligt humör och skäller antar jag.

Sätt honom ner och säg att han inte får lämna före ni pratat klart. Gör det vid ett tillfälle då du inte är arg. Ni behöver prata på riktigt. Då ni inte är arga. Ni ska tillsammans hitta en lösning, inte fortsätta bråka är tanken.

Det ska nog lösa sig, 5 årskris antagligen. Om ni inte lyckas lösa det så överlever ni båda. Det är Sverige 2019 där ute. Det är lugnt! Lycka till!
Citera
2019-06-16, 17:17
Medlem
"Tappat känslorna"
Så här är det, du har tröttnat på samma veva sex ni har därför bakar du in att ni har lite sex..
Många Tjejer ser sin partner som sexuellt attraktiv i några år sedan börjar ni leta spänning i andra.
Därför skyller ni på att han har blivit tråkig och ni har tappat känslor.
Tjejer vill ha förälskelsen hela tiden men tyvärr avtar den efter ett tag och man går över i att älska personen.
Men dagens tjejer suktar efter en hård kuk som förgyller hennes vardag..
Be om att ni åker till en swingersklubb så du får rasta av dig lite..
Man hör på ditt inlägg att det mesta handlar om att du vill ha en man som ska knulla dig till månen och tillbaka.
Citera
2019-06-16, 18:36
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Jag och min Sambo har varit tillsammans ca 5 år. Förhållandet har blivit tråkigt och jag har börjat tappa känslorna. Han känner inte samma sak. Jag har svårt att tro att det kommer bli bra sålänge vi har så lite sex som vi faktiskt har. Vi känns mer som väldigt bra vänner. Hur gör man i sånna här situationer?
Känner att jag inte kan prata med någon då detta skulle göras till en stor grej, och alla våra vänner känner oss båda. Han är verkligen världens finaste kille, men jag gör hellre typ vad som helst med vem som helst av mina andra vänner än att faktiskt göra något med honom, det känns så fel.
Hur tänker andra? Hur har ni gjort i liknande situationer?

Du ska inte prata med ”någon” utan med honom. Ta gärna hjälp av en parrådgivare som kanske kan hjälpa dig formulera dina tankar så att inte dessa känsliga spörsmål uppfattas fel. Lösningen kan vara att han får öka sin sexlust med medicin eller kanske att ni öppnar er mot varann och hittar nya kinks att utöva som ni båda gillar. Man blir ofta förvånad när man upptäcker hur många par som faktiskt inte avslöjat sina djupaste sexfantasier ens för sin livspartner.
Citera
2019-06-16, 18:46
Medlem
Citat:
Jag och min Sambo har varit tillsammans ca 5 år. Förhållandet har blivit tråkigt och jag har börjat tappa känslorna. Han känner inte samma sak. Jag har svårt att tro att det kommer bli bra sålänge vi har så lite sex som vi faktiskt har. Vi känns mer som väldigt bra vänner. Hur gör man i sånna här situationer?
Känner att jag inte kan prata med någon då detta skulle göras till en stor grej, och alla våra vänner känner oss båda. Han är verkligen världens finaste kille, men jag gör hellre typ vad som helst med vem som helst av mina andra vänner än att faktiskt göra något med honom, det känns så fel.
Med andra ord så har ni ett helt normalt förhållande.
Citera
2019-06-25, 06:06
Medlem
H0lt1337s avatar
Gå vidare.. Sluta slösa varandras tid
Citera
2019-06-25, 06:17
Medlem
Citat:

Och vad gör DU för att det skall bli "roligare"? Dessutom är du redan otrogen då du inte pratar med honom om saken och hellre väljer andra att umgås med. Du är en dålig partner helt enkelt.
Citera
2019-06-25, 08:57
Medlem
Man är två i ett förhållande. Alla förhållanden blir "vardag". Därför behöver man anstränga sig aktivt (båda parter) för att det ska funka i det långa loppet. Ha sex, planera saker, gör saker, upplev saker, utvecklas tillsammans, bla bla bla.
Citera
2019-06-26, 16:53
Medlem
ritafins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Ganska typiskt västerländskt sätt att tänka.

Vi behöver inte varandra längre mer än för att "krydda till" vardagen.

Det är faktiskt så här de flesta relationer ser ut efter några år.
Lösningen är att hela tiden byta partner för att inte fastna i något man tycker är tråkigt.
Max 2 år, sedan blir det slentrian.
I mitt fall så skulle etnisk bakgrund inte påverka mig. Som du säger 2 år max
Citera
2019-06-26, 20:35
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Du behöver bjuda till och krydda sexlivet för din kille lite bättre helt enkelt. Sluta vara så självisk helt enkelt.
Citera
2020-07-24, 23:46
Medlem
Citat:
Såhär är det. Jag är en person som vill att det ska hända saker heeela tiden. Jag skämtar o skojar, pratar hela tiden och kan itne sitta still. Han är lugn, pratar itne så mycket och är sällan den som tar tag i saker eller vill hitta på saker. Så, jag har allt som oftast varit den som får ut oss på saker, och jag är definitivt den som leder exakt alla våra samtal. Men på senare tid har jag inte riktigt orkat engagera mig. Vilket har lett till att vi inte gör någonting, eller knappt pratar. Jag har påpekat detta och nu har han börjat försöka. Men vi är helt olika personer, så jag vet inte om det beror på det.

Vad roligt att du fortfarande är så kär! Precis så vill jag känna föralltid. Har du något hemligt knep?
Du tror att du är så häftig? Ingen orkar med någon som du,tagga ner tror inte du har särskilt högt iq.
Citera
2020-07-30, 18:24
Medlem
speedygonsalezs avatar
Utan att läsa;

Ni är två i förhållandet.

Har du tryggheten och bra genetiskt lagt i förhållandet för att avla avkomma, gör det.
Finn farligheter och spänning i vänners sällskap?

Tråkigt.. hm.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in