2019-07-04, 11:26
Medlem
Varför refererar folk till vad hans låtar handlar om? Tror till och med Justin Bieber hade haft kortare tålamod än dessa wtf att det ens är ett argument 😂
Senast redigerad av Jen1n1 2019-07-04 kl. 11:30.
Citera
2019-07-04, 11:27
Medlem
Svantevits avatar
ASAP behöver inte skämmas. Kastet får helt klart godkänt

Jag sympatilyssnar lite på hans musik på Spotify. Hade inte lyssnat på honom innan. Tror inte han behöver oroa sig så mycket över det rättsliga efterspelet, eftersom vi i Sverige inte ser så hårt på misshandel. Minimala straff, däremot är väl häktningen ofta lång jämfört med andra jämförbara länder.

Edit: Älskar hur "polaren" sätter av i full karriär när afghan1 åker på däng
Senast redigerad av Svantevit 2019-07-04 kl. 11:31.
Citera
2019-07-04, 11:30
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Varför har det blivit så stor grej? Det där händer hela tiden varje helg och ser inte speciellt farligt ut. Afghanen var kaxig och mopsade sig och till slut fick ASAP nog och slängde han i backen.
Skäms ibland för Sverige som ska köra rättsprincip mot helt fel personer suck!
1. För att den som kaxade sig tillhör den minst omtyckta folkgruppen i Sverige.
2. För att den som kastade är en världskänd artist.
3. För att det hela fångades på film.
Citera
2019-07-04, 11:30
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Men ASAP Rocky är inte i Sverige för att protestera mot vår invandringsproblematik, är du med? Han är här för att han är på turné och uppenbarligen så har han redan förlorat mest på det själv med inställda spelningar osv och dessutom alla som hade köpt biljetter men som sedan gick miste om det.

Jag ifrågasätter inte agerandet jag förstår att man lackar ur totalt, men givet kontexten så borde de lätt ha hanterat det hela mycket bättre.
Precis. Artisten är egentligen i tjänst 24/24 under en turné och borde aktivt undvikit att delta i bråket. Hade artisten varit på semester och turistat i Stockholm hade han inte haft samma skyldigheter som "anställd" att hålla sig undan. Utan att veta mer om sammanhanget tycker jag just nu att artisten agerade fel, men jag är beredd att ändra mig om det kommer fler fakta som visar att han gjorde rätt och kanske även förhindrade värre skador.

Som jag ser det just nu så tänkte sig artisten inte för ordentligt och tog den onödiga risken att skada eller till och med döda någon. Men eftersom ingen blev allvarligt skadad tror jag att det som hände kommer att visa sig bra för hans karriär på alla sätt, framför allt ekonomiskt.
Citera
2019-07-04, 11:39
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
Men fan vad du fiskar! Du har ju fått flera svar.
Vi diskuterar kändisar i denna tråd, inte raketforskare. Jag undrar hur du skulle se på artisten om han orsakat någons död. Jag trodde en del skulle säga att han t.ex. var en bra empatisk person som vågar ingripa, en idiot som inte hade bättre impulskontroll eller en beräknande psykopat som väntade in rätt tillfälle att få lite extra publicitet inför resten av turnén.

Känns som kändisen hamnat så mycket i bakgrunden i denna tråd att jag själv glömmer att den här tråden ligger under "Kändisskvaller".
Citera
2019-07-04, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Är inte helt med. Jag trodde vi diskuterade vilken moralisk rätt han borde ha att försvara sig mot ofredandet. Om du menar vad som är bäst för hans karriär så är det nog svårt att veta på förhand.

Nej vi diskuterar en världsartists agerande i forumet kändisskvaller men alla här börjar ju i princip dregla i munnen av att det är irriterande afghaner troligtvis det handlar om och så blir denna tråd som alla andra tusentals som handlar om vad man bör och inte bör göra med dem.
Citera
2019-07-04, 11:52
Medlem
Wigilantes avatar
Sitter han kvar i arresten? Kommer åklagaren yrka på flyktriskigen så häktas han väl i Sthlm? Stackars kille, tur hangar suttit tidigare och kan handle the pressure s.a.s.
Citera
2019-07-04, 11:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Det här "överfallet" stämmer inte kronologiskt sett!

ASAP Rocky anges ha kommit in till Stockholm under eftermiddagen söndagen den 30/6.
Samma kväll kommer han i slagsmål någonstans utanför hamburgerhaket Max på Norrmalm.
Sen går hela måndagen den 1/7 utan någon reaktion.
Sen på tisdag kväll uppträder han på Stadion, och runt 01 på natten morgonen mot idag onsdag blir han alltså häktad.

Om nu afghanen låg kvar och det fanns vittnen borde polisen ha fått tag i denna kända snubbe redan på söndag natt/måndag förmiddag. Om alla knata iväg inklusive afghanen och sen släppte en mobilvideo under sö kväll eller må morgon borde han då blivit häktad måndag kväll eller senast tisdag förmiddag.

I stället sys han in efter konserten med åklagarens ursäkt att det fanns risk att han skulle "fly "landet.
Tacka fan för att han skulle "fly"-han är för i helvete på turne, enligt nätet skulle han vidare till Dublin.

Det här pekar på att polisen med flit lät bli att ta honom direkt utan inväntade att konserten skulle ta slut, för att inte få stora ungdomsgäng att börja bråka på Östermalms stadion.
Det fattas minst 1 1/2 dag i polisens arbete som inge har lyft på ännu och det här är fan värre än när DN och polisen mörkade afghhanövergreppen på We are Stockholm enligt den kända koden 291.

Vet någon vad som hände i kulisserna mellan söndag kväll och tisdag eftermiddag innan konserten började...?

Det finns väl minst två troliga tolkningar varför polisen dröjde med att gripa AR.

1. Polisen hade inte fått tag på BO och åklagaren ville vara säker på att BO inte var inhyrd betald "statist" för att förhärliga AR och hans bad-guy-image. Efter identifiering och förhör med BO utan kissprov visste man att filmen var på riktigt.

2. Polischefens barn/ Åklagarens barn hade tjatat på pappsen i månader om att få gå på den halvsålda konserten med AR och väntade med gripandet till efter spektaklet för att rädda husfriden.

Flyktrisken var nog inte speciellt hög före konserten.

Vet vi vilka BO är? Måste vi vänta till efter häktningsförhandlingen?
Citera
2019-07-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns väl minst två troliga tolkningar varför polisen dröjde med att gripa AR.

1. Polisen hade inte fått tag på BO och åklagaren ville vara säker på att BO inte var inhyrd betald "statist" för att förhärliga AR och hans bad-guy-image. Efter identifiering och förhör med BO utan kissprov visste man att filmen var på riktigt.

2. Polischefens barn/ Åklagarens barn hade tjatat på pappsen i månader om att få gå på den halvsålda konserten med AR och väntade med gripandet till efter spektaklet för att rädda husfriden.

Flyktrisken var nog inte speciellt hög före konserten.

Vet vi vilka BO är? Måste vi vänta till efter häktningsförhandlingen?

Som jag förstår det så blev han anhållen efter att frivilligt ha anlänt till polisstationen för förhör.
Citera
2019-07-04, 12:00
Medlem
Bengrots avatar
Två tafsande Afghaner åker på redigt med stryk. Inget att gråta över, tvärtom. Önskar att fler gjorde som rapparen (som jag aldrig har hört talas om tidigare). En hjälte i mina ögon!
Citera
2019-07-04, 12:04
Bannlyst
Sitter afghanen också häktad, han slog ju till bodyguarden och startade bråket.
Hoppas Rocky komme råda andra artister och amerikaner att undvika resa till diktaturen Sverige aka Nordkorea.
Citera
2019-07-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Vi diskuterar kändisar i denna tråd, inte raketforskare. Jag undrar hur du skulle se på artisten om han orsakat någons död. Jag trodde en del skulle säga att han t.ex. var en bra empatisk person som vågar ingripa, en idiot som inte hade bättre impulskontroll eller en beräknande psykopat som väntade in rätt tillfälle att få lite extra publicitet inför resten av turnén.

Känns som kändisen hamnat så mycket i bakgrunden i denna tråd att jag själv glömmer att den här tråden ligger under "Kändisskvaller".
Som sagt, du fiskar efter ett svar som passar in i nått av dina fack av accepterade svar i frågan.

Svaret du konstant fått är att de flesta här känner igen sig i hans agerande, de sympatiserar och vissa till och med hyllar att han vågat göra nått som många här inte skulle ha vågat göra.

Han är ingen empatisk förebild av en supermänniska för att han är känd och drar in miljoner. Det är inte heller hans image. Förstår inte att du förväntar dig sånt av en kändis.

Har du aldrig hör uttrycket: You can take the nigga outta the ghetto but you can never take the ghetto out of a nigga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in