Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Tänk dig att stiga upp i ottan varenda vardag i detta skitland, för att slita tills du är helt slut på eftermiddagen. Väl hemma på kvällen är du helt slut och får sova en timma på soffan. Sen dags att göra mat och matlåda till morgondagen. Sen återstår bara någon timma framför tvn innan dagen är slut Varenda JÄVLA dag. Inte så stor skillnad än att sitta i fängelse och få lite tvtid på kvällen. Så fortgår dagarna tills du blir pensionär, och sen får
du leva som en fattig bonddräng i det svenska systemet. Får du för dig att flytta till Portugal som pensionär så vill Sossarna att du ska straffbeskattas. Ja du fick inte ut ngt av livet. Till de redan upplysta människorna som insett att livet är mer rikt genom att leva på bidrag och låta de dumma arbeta, vad gör ni på dagarna.
En kamrat till mig flyttade ut till skogen i van. Han fiskar, tar promenader, läser internet och följer trav fotboll bak i bilen. Strömförsörjning vet jag inte riktigt hur han löser men han har många powerbanks som han laddar upp så han klarar sig någon vecka. Egentligen inga utgifter mer än till mat som är ca 1500 kr per månad. Han får ut nästan 12000 i olika former av bidrag och sparar hälften av detta varje månad. Han blev en dag trött på den oroliga förorten och fick nog av det helt enkelt. Nu mår han mycket bättre säger han
Ja hur lever ni?
Vad har ni för inkomst?
Drygar ni ut er inkomst?
Hur mår ni?
Köpte han ett hus för pengar han hade sparat ihop??? Hur fungerar det med bidrag. Om man hittar någon billig ort i Småland, Dalarna eller så kan man även odla saker, leva enkelt och ha någon billig bil och köra in till stan, det fungerar nog för minimalister, men samtidigt finns det ju argumentet av att många inte vill vara en börda för samhället och känna att de gör nytta.
Det är intressant det där och själv vet jag inte vad jag ska tänka, det är svårt! Jag tror jag är uppfostrad på ett sätt att det är lite skamligt att leva på socialbidrag, men då jag är en nyfiken person undrar jag hur svårt det är att få bidrag, är det bara att slänga in handduken på jobbet och sluta, sen gå och be om försörjningsstöd?