2019-11-19, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Visst kan man i tråden spekulera i det värsta, men anhöriga bör ju inte ge upp hoppet än. Har hänt många gånger förut att ungdomar drar iväg en helg utan att berätta för alla var dom är. Och så kanske det var/togs ledigt måndag, så helgen fick bli en extra dag. Hon kan mycket väl dyka upp till t ex skolan imorgon förmiddag och inte ha en aning om uppståndelsen.

Hoppas du har rätt.
Hoppas att hon dyker upp i skolan idag på förmiddagen.
Det hade såklart varit det absolut bästa.

Tyvärr så tror jag bara att det är en önsketanke, från oss alla.
Citera
2019-11-19, 07:22
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokigatanten91
En fågel viska i mitt öra att dom (Polisen) vid ca 01.00-01.30 tiden i natt (19/11) har spärrat av ett ganska stort område uppe ovanför dynamitbacken. Vad dom hittat eller sett har jag ingen aning om.

Var i Uddevalla ligger dynamitbacken i förhållande till Uddevallabron

Edit hittade platserna.
Senast redigerad av 57Emma 2019-11-19 kl. 07:28.
Citera
2019-11-19, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Vad spelar det för roll i dagsläget?
Huvudsaken är väl att hon hittas

Jo, förstår du.
Ju fler som känner henne och som berättar om henne, desto större chans att man hittar nån detalj som hjälper till att hitta henne.
Du kanske inte vet det, men polisen läser här inne, och allt som kan komma fram kanske hjälper dom att hitta henne.
Vanligtvis så brukar man få fram lite mer info om personen, men här är det ganska tyst.
Vi vet ingenting om henne.
Hade varit önskvärt om nån kunde berätta lite om henne, som nyanserar henne och kanske kan ge en lite klarare bild över vem som har försvunnit.

Självklart så är det viktigaste att hon hittas.
Blir bara löjligt när du skriver så.
Skärp dig.
Citera
2019-11-19, 07:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ingen på väg till jobbet i området som kan kika om det är avspärrat?

Ännu ett dygn gått, verkar illa för denna 17åring. Fattar inte varför inte polis sätter in stora skallgångskedjor, ett barn är liksom borta?
Citera
2019-11-19, 07:27
Medlem
58.347625, 11.985867 positionen där runt tror jag att de har oberverat personen med Svartjacka
Citera
2019-11-19, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
Vi har gemensamma vänner jag och Wilma men deras åsikt är att ”man kanske borde avvakta, det kan vara jobbigt för henne om man letar efter henne” , då hon tydligen verkar må dåligt, men jag anser att om någon är försvunnen, så måste personen ifråga hittas till varje pris.

På vilket sätt mår hon dåligt ? Vet du det ?
Skär hon sig, dåligt förhållande med kille, dåliga familje förhållanden.
Har du nån susning om vad det kan vara ?
Citera
2019-11-19, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkasRovhal
Boendes på hem? Nu hoppas jag ju på det bästa att det löser sig men min första tanke var ju att hon stuckit iväg med/till dåliga människor med dåliga vanor och att det hänt något där. Min tanke bara. Hoppas det löser sig.

Kan vara självmord också.
Citera
2019-11-19, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ingen på väg till jobbet i området som kan kika om det är avspärrat?

Ännu ett dygn gått, verkar illa för denna 17åring. Fattar inte varför inte polis sätter in stora skallgångskedjor, ett barn är liksom borta?

Du ska veta hur många tonåringar som drar hemifrån några dygn och stänger av telefonen för att inte kunna spåras. Polisen kan inte sätta igång direkt. Bodde hon på hem är sannolikheten stor att dragit. Däremot ska polisen dra igång direkt om det finns självmordsrisk. Jag tänker att om man bor på ett hem så mår man inte 100. Tror tyvärr på självmord.
Citera
2019-11-19, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Du ska veta hur många tonåringar som drar hemifrån några dygn och stänger av telefonen för att inte kunna spåras. Polisen kan inte sätta igång direkt. Bodde hon på hem är sannolikheten stor att dragit. Däremot ska polisen dra igång direkt om det finns självmordsrisk. Jag tänker att om man bor på ett hem så mår man inte 100. Tror tyvärr på självmord.

58.347625, 11.985867 tror isåfall att det är här de ska börja leta
Citera
2019-11-19, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tokigatanten91
En fågel viska i mitt öra att dom (Polisen) vid ca 01.00-01.30 tiden i natt (19/11) har spärrat av ett ganska stort område uppe ovanför dynamitbacken. Vad dom hittat eller sett har jag ingen aning om.

Se där ja.
Om det stämmer, och det handlar om detta försvinnandet, så får vi hoppas att det börjar röra på sig.
Hon har varit borta för länge nu för att det skall kännas ok. (Fan, 6-7 dagar)
Hoppas att polisen får in nåt som gör att dom kan trampa på gasen.
Citera
2019-11-19, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Fast va? Förutom åldern så finns det ingenting som liknar fallet med Lisa. Helt olika omständigheter!

Börjar bli väldigt tröttsamt att Lisa alltid ska dras upp i såna här sammanhang. Du vet om att Lisa inte var den första som försvann va? Låt hennes namn vara och låt henne vila i frid nu.

Skärp dig din gnäll-röv.
Folk har försvunnit i 1000-tals år, så varken detta eller Lisas fall är unikt.

Varje gång en söt tonårs-tjej mystiskt försvinner från jordens yta så kommer man jämföra det med Lisa Holm fallet.
Omständigheterna är alltid olika, men det finns också mycket likheter.
Jag hoppas också att media blossar upp även detta försvinnandet, så kanske det kan hjälpa till att hitta flickan.

Sluta gnäll, och scrolla förbi om du inte gillar vissa inlägg.
Citera
2019-11-19, 08:10
Medlem
Goliat1982s avatar
Är det någon som kan bekräfta att ett område vid dynamitbacken har spärrats av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in