Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 15:42
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Tyvärr är svenskar alldeles för civiliserade för att ta hand om sånt här. Man vidhåller att "rättssystemet" ska skipa rättvisa, vilket aldrig sker.

Den skyldige måste förstås bli mördad i fängelset eller när han kommer ut, det är definitionen av rättvisa. Hur kan man som anhörig acceptera att en sådan människa kommer släppas ut om några år och leva vidare som om inget har hänt?

Vilken far accepterar det, att sin dotters mördare går fri medans dottern ligger begravd och aldrig får chansen att leva igen.

Och givetvis ska en svensk kvinnlig advokat försvara det importerade valboskapet.

Vilken far låter din dotter vara tillsammans med en muslim från första början?

Han bryr sig inte uppenbarligen..
Citera
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Expressen skriver

"En man som varit Wilmas pojkvän har anhållits misstänkt för mord.

– Det är kriminaltekniker i huset, säger en granne."

Varit?

Ja, om man misstänker att någon har blivit mördad är personen inte längre vid liv och då kan inte längre den nu anhållne mannen var hennes pojkvän, eftersom en relation kräver två levande parter (såvida man inte är objektofil och diggar typ höghus).
Citera
Medlem
Vem är åklagare i målet - nån som vet?
Citera
2019-11-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Giftemål innefattar djupare förpliktelser, av ekonomisk karaktär, som man naturligtvis ej kan ingå i före man anses myndig. Ett samboskap har inte dessa förpliktelser direkt. Därför är det friare där. Så, nu har du lärt dig det.

Att hon var sambo med en kille är inget värt att höja ögonbrynen åt. Hon är 17. Om ca ett halvår tycker du det skulle varit OK alltså? Noterat

Nej jag tycker 18 också är för ungt för att bo med en man, men det är bara en personlig åsikt och inget jag skulle argumentera i flera timmar för.
Sjuttonåringar som redan är sambo vet man ju vilka det brukar vara och hur deras liv brukar se ut när de är 35!

Men som tidigare sagts, familjen tyckte kanske det var bra att hon bodde med honom och uppmuntrade det hela?
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
En granne i en av portarna bredvid den misstänkte mannens, berättar om en iakttagelse som hon gjorde under torsdagen förra veckan.
– Det var en polisbil här som körde förbi sakta flera gånger, med blåljus på.
Polisen kör med blåljuset tänt, men med svag ljusstyrka. Nyheten kallas "cruise lights" och ska bidra till att öka synligheten, enligt polisen.

Det stod någonstans att polisen misstänker att hon blivit mördad(?) redan i torsdags. Har det hänt något redan då? Bråk? Skrik? Någon larmat polis men utan att de kunnat hitta källan?
Citera
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Ja det är det med största sannolikhet. Men det är ju inte det folk spekulerar i. Spekuleras i vad som har hänt osv

Vad han än har gjort så har han gjort det jävligt klantigt och oproffsigt, trots tiden han har haft på sig.
Lyckas inte ens elda upp hennes grejer ordentligt, jävla sopa - men tur är väl det, hoppas han åker dit utav bara helvete, eventuellt ordentligt med stryk i fängelset om det nu skulle bli så, det låter långsökt, men hoppas gör jag iallafall.
Citera
2019-11-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kan-ha-mordats

En matta i pappaketet som kriminalteknikern bär? (bild) utesluter sängkläder de skulle ligga i en påse, detta är något styvare och hyfsat stort
Han bär papperet, man skulle aldrig bära bevis sådär. Papperet har använts för att skydda golvet...
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kan-ha-mordats

En matta i pappaketet som kriminalteknikern bär? (bild) utesluter sängkläder de skulle ligga i en påse, detta är något styvare och hyfsat stort

Tycker mer det ser ut som ännu oanvänt papper som han är på väg med in/upp till MGM's lägenhet eller sopnedkast. Eventuellt för att läggas ut på golv eller dyl. för att inte sprida egna spår. Alternativt att han är klar med undersökningen och är på väg ut med skyddspappret.
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-11-19 kl. 15:47.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Han kanske ströp henne.
Då blir det nog lite värre.
Först så säger jag du hade rätt jag fel erkänner det åt dig

Motiv och hur mordet gick till gissar svartsjuka samt att det var i stundens ingivelse mordet hände, Det var lite där och då detta hände bråk och en knuff hon landade på fel sätt och hon var tagen av daga....

Huvudsaken att polisen nöp personen snabbt så kanske GM kan peka ut var kroppen finns!
Citera
Medlem
Gavins-Friends avatar
2012 skrev många personer grattis (på svenska) till MGM på födelsedagen. Alltså har han varit minst 7år i Sverige. Antagligen mer då det var rätt många som skrev =han har hunnit få flera bekanta.

Hittar en 44årig man med samma dubbla namn i just Uddevalla. Pappa eller annan släkting med största sannolikhet.

Det lutar inte åt ensamkommande alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Tyvärr så var hon en rasseschänder så din information är helt felaktig.

Tyvärr och jag menar det.

Jaså, och vad exakt är det som är felaktigt?
Jag är ganska säker på att jag har mer insyn om henne än du har.
Välj dina ord, tänk på att tjejen bara är 17 år.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Det stod någonstans att polisen misstänker att hon blivit mördad(?) redan i torsdags. Har det hänt något redan då? Bråk? Skrik? Någon larmat polis men utan att de kunnat hitta källan?
Det behöver inte alls haft något med aktuella ärendet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in