Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-23, 14:41
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Utveckla gärna lite kring din fråga!

Inte mycket att säga mer än att jag läste det, inte här på Flashback. Han kanske använde det som argument för att få uppehålls tillstånd i Sverige. Han verkar ju inte varit det de sista åren.
Citera
2019-11-23, 14:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han kan ju slagit ihjäl henne med brandsläckaren som han hade inomhus? Och dumpat den i Ljungskile?

Nej, vi har ingen aning om någonting eftersom åklagaren lagt locket på. Jag spekulerar - precis som er övriga här i tråden vet jag inte ett smack mer än vad media släppt.
Jag har för mig att jag läst att man kan använda brandsläckare för att försvåra för spårhundar.
Om det verkligen fungerar vet jag inte.
Citera
2019-11-23, 14:43
Medlem
Jag har en känsla av att hon ligger i vattnet.
Sen så som i Lisas fall så hittade dom ju avföring ifrån Nerijus pågrund av stressen om jag minns helt rätt.
Jag har väldigt svårt att se att MGM har haft lugnet och modet att följa sina planer om han har haft det.
Förmodligen är detta ett svartsjukedrama och jag har väldigt svårt att se att han har haft lugnet och modet att fullfölja sina planer pågrund av stress med mera.
Citera
2019-11-23, 14:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Typ, men måste tyvärr revidera.

gp.se citat;

Mindre än två dagar senare, klockan 08.52 på tisdagsmorgonen, fattades det beslut om att anhålla mannen i sin frånvaro. Drygt en timme senare hittades han av polisen och han anhölls då skäligen misstänkt för mord.

Under utredningens gång har misstankarna mot mannen stärkts och han sitter alltså nu häktad på den högre misstankegraden sannolika skäl. Utöver uppgifter från bland annat förhör så bestod åklagarens bevisning under häktningsförhandlingen vad GP erfar också av uppgifter i en händelserapport från Ljungskile som upprättades vid ungefär samma tid som mannen frihetsberövades under tisdagsmorgonen.

Knyt ihop säcken, någon, vad kan det här betyda?

Eventuellt att han greps i Ljungskile.
Alternativt och mer troligt - att yttre tips/vittnes-uppgift inkommit från Ljungskile.

Edit.
Läste GP nu. Polisen började söka i Ljungskile efter händelserspporten, bla den småbåtshamn som jag nämt i mitt allra första inlägg här.
Ulvesund, närmare bestämt.
Där finns en vittnesuppgift om att man ska ha sett en tjej lik W, men utan jacka.
Senast redigerad av rotesau 2019-11-23 kl. 14:53.
Citera
2019-11-23, 14:44
Medlem
Citat:
Jag har inga bra uppslag på lager, men den samlade intelligentian i tråden kan kanske klura ut vad saken kan handla om.

Polisen har kollar övervakningskameror och MGM har fastnat på bild där han enligt förhör inte borde ha varit vid ett visst tillfälle?

Bensinstationen Shell i Ljungskile under natten torsdag/fredag, handlat tändvätska eller något? Öppet 24/7?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ahh, du tänker som när doktor Brasa handlade tändvätska på en bensinmack & blev filmad.

Men att mgm snackar bort sig i förhör (finns på kamera) renderar ju inga händelserapporter?

Däremot om han ertappats med att ha försökt snatta tändvätska, eller något annat som han ansåg sig behöva.
Ett uppslag gott nog?

Edit: såg nytt inlägg nu om saken, då föll mina uppslag platt.
Senast redigerad av Rubar 2019-11-23 kl. 14:47.
Citera
2019-11-23, 14:45
Medlem
Citat:
Typ, men måste tyvärr revidera.

gp.se citat;

Mindre än två dagar senare, klockan 08.52 på tisdagsmorgonen, fattades det beslut om att anhålla mannen i sin frånvaro. Drygt en timme senare hittades han av polisen och han anhölls då skäligen misstänkt för mord.

Under utredningens gång har misstankarna mot mannen stärkts och han sitter alltså nu häktad på den högre misstankegraden sannolika skäl. Utöver uppgifter från bland annat förhör så bestod åklagarens bevisning under häktningsförhandlingen vad GP erfar också av uppgifter i en händelserapport från Ljungskile som upprättades vid ungefär samma tid som mannen frihetsberövades under tisdagsmorgonen.

Knyt ihop säcken, någon, vad kan det här betyda?
Han kanske sagt att sista gången han sett henne var när hon var på väg till Ljungkile för att gå på fest.
Citera
2019-11-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag har för mig att jag läst att man kan använda brandsläckare för att försvåra för spårhundar.
Om det verkligen fungerar vet jag inte.
Okey, tror man på det så kanske det kan vara ett användningsområde. Detta regnande gör det väl inte lättare för hundarna heller kan jag tänka.
Citera
2019-11-23, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskatt
Han jobbas måndag och tisdag. Alltså dagen innan och samma dag han greps. Säker källa = hans kollega
Tack!

Då måste du veta eller kunna ta reda på, om MGM har körkort??
Har inte kommit till trådslut så beklagar om du redan svarat på det.
Senast redigerad av Rovsmor-bredbart 2019-11-23 kl. 14:50.
Citera
2019-11-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så länge brandsläckaren inte är testad, precis som alla andra fynd man lämnat in, så är det inte något man lämnar. Det finns en uppsjö med fynd som är hos NFC nu, och det mesta har troligtvis ingen som helst anknytning till Wilma. Dock: Åklagaren sa själv att sammantaget (förhör och tekniska bevis) gjorde att man valde att höja misstankegraden. Vilken teknisk bevisning de har, har man inte gått ut med.

Jag är läskunnig - och läste också att det var uppgifter i mannens förhör som gjort att man sökte i Ljungskile.

Då borde han ju ha erkänt någon inblandning. Som leder dem till Ljungskile. Frågan är då varför dem lägger nästan allt letande i Uddevalla.
Citera
2019-11-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Tack!

Då måste du veta eller kunna ta reda på, om han har körkort??

Han har körkort men ingen bil. Däremot står hans pappa på 3-4 st.
Citera
2019-11-23, 14:49
Medlem
Citat:
Men vad av detta kan åklagaren koppla till MGM och därför använda det i sin häktningsframställan?
Min poäng var bara att jag inte tror att polisen har sökt i Ljungskile bara på grund av MGM: s eventuella uttalanden under förhör.

Jag vet inte vad polisen har från Ljungskile.
Om du frågar mig utesluter jag inte att polisen har gjort upptäckter i Ljungskile, t.ex. kläder.
Kan det vara så att de brända sakerna (kläder, skor, etc.) faktiskt hittades där - att media har rapporterat att dessa funnits i Dynamittbacken* för att vilseleda allmänheten? Bara en idé ...
Citera
2019-11-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Tack!

Då måste du veta eller kunna ta reda på, om han har körkort??
Hur var han på jobbet? Har han egen bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in