Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Tror jag också, inte ens säkert att mgm varit med själv vid en dumpning av kroppen.
Kan vara flera släktingar som är inblandade och kroppen kan finnas långt bort från Uddevalla.
Jag tror också han fått hjälp. Men jag är fortfarande inne på Ljungkiletrakten vid sjöarna där. Har som sagt varit aktivitet på nätterna där i samband med hennes försvinnande.
Citera
2019-11-24, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Hon försvann den 7e juni och hittades den 12e.
Ok, tack.

Och hur länge har denna varit försvunnen?
Citera
Medlem
Citat:
Tror jag också, inte ens säkert att mgm varit med själv vid en dumpning av kroppen.
Kan vara flera släktingar som är inblandade och kroppen kan finnas långt bort från Uddevalla.

Håller helt med. Eftersom han verkar inte vika ner sig i förhöret, kan det vara så att han faktiskt inte vet vart kroppen finns. För han ej var medverkade i själva försvinnandet av kroppen.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Intressant! Den tanken har även passerat mina grå med tanke på sammantagen info. (varför du refererar till "gröna dörrar" spekulerar jag inte i/låter jag vara osagt)

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Seeker1

https://www.google.com/maps/@58.3442...7i13312!8i6656

Grøna dørrar...

Intressant. Då får man ju verkligen hoppas att polisen sett till att kolla även sopsorteringscontainers.
Inte kanske för en kropp- men kan vara det första ställe man kan tycka det är smart att göra sig av med mordvapen, kläder eller andra textilier...

Här har det ju i flera dagar spekulerats kring andra dumpnings/förvaringsplatser:
källarförråd (som polisen i fredags gjorde tillslag mot) garage, andra förråd eller utrymmen (tillhörande familj/släkt).

Vore ju ytterst pinsamt för polisen om det om det senare skulle visa sig ligga något i det...så man får ju hoppas att det sitter någon utreda och håller koll på tråden...
Citera
2019-11-24, 14:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag tror fortfarande att MGM eller en medhjälpare kört till Västkusten och sänkt henne i Kattegat.
Citera
2019-11-24, 14:10
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirzah
Håller helt med. Eftersom han verkar inte vika ner sig i förhöret, kan det vara så att han faktiskt inte vet vart kroppen finns. För han ej var medverkade i själva försvinnandet av kroppen.

Det kan ju också ge styrka att stå emot i förhör; att om man erkänner så vet man att stora delar av släkten åker dit också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDanielDaniel
Ok, tack.

Och hur länge har denna varit försvunnen?
10 dagar nu. 😔
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag skulle nog inte heller säga att det tyder på något läshuvud, eller kanske nån vidare välskött skolgång.

Enligt media så hade han bara godkänt i ”de flesta ämnen”.
Det måste innebära att han dels inte fick högre betyg än godkänt OCH att det finns ämnen som han INTE fick godkänt i.

”I grundskolan fick han godkänt i de flesta ämnen och i främst engelska hade han fina betyg.”

https://www.expressen.se/gt/krim/poj...nen-med-wilma/

Kan tyda på dataspelsberoende......
Citera
2019-11-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Ja, är ju rätt vanligt att en förälder står på bilen om man är under 25.
Får hoppas dem kan finna nåt spår i bilen då.
För utgår i från att man sökt här.
Citera
2019-11-24, 14:11
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tirzah
Det är mycket möjligt att det är så. Men då bör han ju veta vem som hjälpt honom. Säger han inget så bör ju polisen plocka in misstänkta i hans närmaste krets osv.
Citera
2019-11-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Det kan ju också ge styrka att stå emot i förhör; att om man erkänner så vet man att stora delar av släkten åker dit också.
Låter riskabelt att involvera hela släkten.
Citera
2019-11-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Får hoppas dem kan finna nåt spår i bilen då.
För utgår i från att man sökt här.
Det får man verkligen hoppas att dem har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in