Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Var kommer det där med elförbrukningen ifrån som folk tjatar om i tråden? Är det något ni vet eller bara gissningar?

Igår, 21:32 #6980
SweetmissyM och framåt
Sökfunktionen...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Antagligen så har hon sänkts i sjön, att dragga hela sjön under den här delen av året är svårt. Dels så kan inte dykarna vara nere särskilt länge trots tempererade våtdräkter. Kroppen är också troligtvis sänkt med tyngder och då det är så pass kallt så bildas heller inga gaser. Man kan helt enkelt se det som att den är konserverad för närvarande..

Och då kan man använda en undervattenskamera, typ en sjöuggla, gör det inte svårare än det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Kanske kanske inte...tror det är viktigt i utredningen..tur att det inte bodde döva grannar där eller senila...

Det är ju oviktigt om det inte stämmer.
Citera
2019-11-24, 19:17
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Utan att veta, men har forskat lite, och jag tycker att huset väster om, och intill sjön, stämmer väl med vittnet beskrivning. Alltså en väg som inte leder någonstans mer än mitt ut i skogen.

Aröd 3*0 om jag inte missminner mig. *7

Har sagt det tidigare, det är en intressant väg och sjö.
Ja jag tycker de verkar väldigt intressant.
Har tjatat om detta i flera dagar.
Tycker de är konstigt om man inte sökt mer där ute.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Det lär ha att göra med detta att göra, tror ni polis kollat upp detta?

Okej. Så först dödar de henne i Uddevalla? Sen för de kroppen till Lysekil på något sätt och sen stjäl de en bil där med, inte alls långt från platsen där bilen hittades.. låter ändå lite lång sökt? Eller menar ni att hon kanske mördades i Lysekil?
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Han har jobbat i GBG med försäljning var det någon som sa!

Alright - det måste ha gått mig förbi. Tack för info!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Det där går bort helt. En liten bilverkstad får inte förvara dessa mängder ni pratar om

Ok. Vad bra!

Då hoppas vi att de följer alla regelverk.
Citera
2019-11-24, 19:18
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Okej, tack igen.

En sista fråga: Skulle du säga att MGM har bra lokalkännedom i Göteborgs-området (med tanke på att hans mamma bor där)?

Ja det har han med tanke på att han är hos sin mamma frekvent.
Citera
Medlem
Citat:
Utan att veta, men har forskat lite, och jag tycker att huset väster om, och intill sjön, stämmer väl med vittnet beskrivning. Alltså en väg som inte leder någonstans mer än mitt ut i skogen.

Aröd 3*0 om jag inte missminner mig. *7

Har sagt det tidigare, det är en intressant väg och sjö.
Dessutom gjordes iakttagelser av ett annat vittne i samma område natten därpå... sätter min peng på att det var pappan som var med sonen och gömde undan henne ordentligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ja det fanns det. Men MGM var stark emot det, så MGM valde hedersmord istället för förnedring.

Nu hänger jag inte med. Hur menar du? Det fanns alltså en kurdisk blivande fru, utsedd kanske redan då de var småbarn, det är vad du påstår. Dessutom påstår du att bår MGM, dvs Wilmas Fd pojkvän, skulle ha varit helt emot att gifta sig med denna kurdiska. Så,långt är jag med men det är här det blir rörigt... Du påstår att han då valde hedersmord istället. Istället för vadå?????. Om han bangade ur är det ju han som möjligen kan bli mördad av hedesskäl - av hennes familj. Men han levde ju i all välmåga som Delsbo med wilma. Så än en gång, vad menar du egentligen?????
Citera
Medlem
Vet att dom letat under vatten också.

Citat:
Och då kan man använda en undervattenskamera, typ en sjöuggla, gör det inte svårare än det är.
Citera
2019-11-24, 19:19
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Är det långsökt att tro att bilen som brann igår vid ställverket är den röda Forden som står på pappan? Som enligt uppgift sonen förfogat över.

Pappan upptäckte att vi fiskat fram info om den bilen, han får panik och bränner den, polisen upptäcker det och idag anhåller man honom för skyddande av brottsling?

En teori bara. Kan vara telefondata och allt möjligt annat också som ligger bakom gripandet idag.
Bilden är borttagen från Ua rescue bara det luktar att det är den bilen.
Då är denna klan inte guds mest begåvade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in