Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-24, 19:19
Medlem
Haloumis avatar
Seriöst. Varifrån kommer dessa uppgifter om att han ska ha koppling till nån bilverkstad? Ingen verkar veta? Var han tandläkare också?
Citera
2019-11-24, 19:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Dessutom gjordes iakttagelser av ett annat vittne i samma område natten därpå... sätter min peng på att det var pappan som var med sonen och gömde undan henne ordentligt.

Kan du citera det vittnesmålet, har säkert läst det men minns inte.

En väg som slutar i tomma intet bör vara en lämplig plats om man vill jobba ostört.
Citera
2019-11-24, 19:21
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Dessutom gjordes iakttagelser av ett annat vittne i samma område natten därpå... sätter min peng på att det var pappan som var med sonen och gömde undan henne ordentligt.
Vem/var finns den iakttagelsen att läsa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ja det har han med tanke på att han är hos sin mamma frekvent.

Vad tror du det är som har hänt? Din fundering?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Vilken verkstad det är är det ingen som svarar på!

Jag frågade hela kvällen igår om verkstaden och i vilket område den ligger då det gick rykten om att den låg på samma väg som infarten till bilbranden igår morse...

Vet inte riktigt vem det är som sa att pappan hade en koppling till bilverkstad

Igår gick ryktena att bilverkstaden skall ligga när Ängebacken iaf..

Någon skriver såhär i alla fall "Ena jobbet, där polisen kom för en stund sedan, är på Hovhult nära hans hus. Precis framför busshållplatsen för gånglåtsvägen, också med bilar."

Alltså en bilverkstad, dock inte i det området. Men verkar som han jobbar på 2 verkstäder?
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Vad bra!

Då hoppas vi att de följer alla regelverk.
Nja.... Det är ofantliga mängder för en verkstad dom knappt säljer nya batterier
Citera
Medlem
JacanDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Vad använder rekond firmor för starka medel då?

Jag menar att det kanske inte är en bilverkstad vi är ute efter utan en rekond?

Inget såpass starkt att det kan lösa upp en kropp skulle jag säga. Oxalsyra är gissningsvis bland det starkaste som återfinns hos rekondare.
Citera
2019-11-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Pappan hade väl en pizzeria. Hur länge sedan vet jag inte.
Okej. Jag har ingen aning vad pappan gör, det var därför jag frågade. Så nu har vi: hemtjänst, verkstad och pizzeria...
Citera
2019-11-24, 19:23
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Nu hänger jag inte med. Hur menar du? Det fanns alltså en kurdisk blivande fru, utsedd kanske redan då de var småbarn, det är vad du påstår. Dessutom påstår du att bår MGM, dvs Wilmas Fd pojkvän, skulle ha varit helt emot att gifta sig med denna kurdiska. Så,långt är jag med men det är här det blir rörigt... Du påstår att han då valde hedersmord istället. Istället för vadå?????. Om han bangade ur är det ju han som möjligen kan bli mördad av hedesskäl - av hennes familj. Men han levde ju i all välmåga som Delsbo med wilma. Så än en gång, vad menar du egentligen?????

Pappan var starkt emot ett förhållande med en svensk tjej, vad är det du inte fattar????
Citera
2019-11-24, 19:23
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ja det har han med tanke på att han är hos sin mamma frekvent.

Återigen - tack för svar. Då får vi hoppas på att polisen har förhört mamman gällande eventuellt besök från MGM under den gångna veckan. Samt att området där mamman bor har genomsökts.
Citera
2019-11-24, 19:24
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aventyret2.0
Såg två blonda brudar å en länge snubbe gå in bakvägen hos Aina med en polis med hund. Hoppas vi har mer resurser en de
Låter ju inte bra om det är de som ska förhöra...vilka förhörsledare är inkopplade..riks eller lokala förmågor..?
Citera
2019-11-24, 19:24
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Men snälla, hur realistiskt är det att tösen blivit upplöst i syra? Det finns en GM som på 1940-50 talet eller när det begav sig som hade denna fetich och som gjorde det med hela kroppar. Sedan har vi en annan som lekte med detta på 70-talet, en seriemördare. Kanske fanns det en i Japan också på senare tid om jag inte missminner mig. Detta är dock otroligt ovanligt och inget som jag tror har hänt med Wilm@.
Jag måste också erkänna att jag inte trodde på pappans medverkan i det här. VI lär så småningom bli varse hur insyltad han egentligen är.
Ser heller ingen koppling mellan en eventuell energihöjning i fastigheten där pojkvännen bor och mordet på tösen.

Håller med allt du säger, jävla trams om syra. Det har inte hänt.

Tvivlar även på att pappan (eller nån annan) har varit inblandat och då menar jag i mordet och praktiska vad gäller hennes döda kropp Känns så hemskt att man tror sig veta att hon ligger ensam och död.

Han är misstänkt för grovt skyddande av brottsling. Har aldrig sett att man använder ”grovt” i detta sammanhang. Kan tänka mig att de misstänker (vet) att han vet mer än han har sagt hittills och kanske hjälp till med bil eller bränt upp kläder. Är det pappan som är anhållen, har det bekräftats?

Mgm måste ha råkat försäga sig i sitt sista förhör. Nu hoppas jag att polisen sätter in svinduktiga förhörsledare som får dem att tro att de inte längre kan lita på varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in