Citat:
Ursprungligen postat av
Meerak
Känns som att hela Västra Götaland är aktiv i sökningen på Wilma, fokusen har landat på sjöarna runt om staden och ännu inga direkta spår har hittats som leder till Wilma.
Spenderade några minuter på googlemaps för att gå igenom de teorier jag har kring försvinnandet på Wilma har jag kommit fram till att:
Om man söker på adressen Göteborgsvägen 23C (tillhör MGM) och drar med musen till Junogatan 18 (en ganska sliten båtplats lättare att se vad jag menar om man använder Satellit bild)
Så ser detta ut som ett intressant ställe för att göra sig av med "liket" det är ett mycket tyst och obelyst område efter klockan 21.00 (då Ica kvantum stängs)
Länken nedan visar vart jag menar
https://imgur.com/a/e9CYp8y
Precis där jag menade i ett inlägg jag skrev häromdagen. Nära. Såg att någon annan kommenterade detta ditt inlägg med att man inte behövde bil dit men det tror jag vore nödvändigt och mgm kan mycket väl ha haft någon av sin fars bilar stående hos sig.
Däremot har några här sagt att det brukar vara befolkat i det området (även nattetid tydligen?).
Bara en gissning bland alla andra här.
...
Det diskuteras brandsläckare här ser jag. På en bild från husrannsakan hos mgm ses en krimtekniker med en brandsläckare i handen. Vet inte hur det skulle gå ihop riktigt med den andra men ville bara nämna det.
(
Citat:
Ursprungligen postat av
tdlefnierregus
Är du säker på att du inte blandar ihop den byggnaden med ladan där hon mördades mitt emot fiket?
Har lyssnat på flera olika kriminalpoddar gällande lisa Holm och jag har inte hört något om det tidigare och om man lyssnar från rättegången så beskrev teknikern som hittade henne att det var igenväxt utanför dörren och de såg inga direkta tecken på att någon gått in eller ut där på marken men det som avgjorde att de gick in var att dörren var lite öppen och det var grenar/kvistar/högt gräs som var innanför dörren som kunde tyda på att någon öppnat dörren och när den stängdes till så hamnade lite av det mellan dörren. Om flera hade sökt igenom där så bör det ha varit mer nertrampat utanför kan jag tycka. Det bör också ha nämnts i någon podd.
Ursäkta sent svar. Jo, jag är säker på att det var byssjan personen tittade in i i början av söket. Står i fupen som finns i LH-tråden. Har för mig att det även nämndes i någon tidning men det är jag inte helt säker på däremot.
)