Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Ja okej, oavsett bra att ni ringde in! Var det vid vassbo?
Vet inte hur mycket jag ska skriva ut i tråden. Kan ta det på PM när jag är uppe i 50 inlägg.
Citera
2019-11-23, 23:13
Medlem
Shoplifters avatar
Läste tråden från början, drygt 2000 inlägg, dvs fram till lunchtid i onsdags då det framkom att MGM blev fortsatt anhållen. Hade inte tänkt hoppa fram till realtid, men får ju kapitulera – går inte att plöja allt här annat än som heltidssyssla.
Har det hänt något avgörande sedan i onsdags, utöver häktningen på sannolika skäl? Är tacksam om någon pallar redogöra kort (och beklagar om det är många sådana här inlägg).
Citera
2019-11-23, 23:15
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoplifter
Läste tråden från början, drygt 2000 inlägg, dvs fram till lunchtid i onsdags då det framkom att MGM blev fortsatt anhållen. Hade inte tänkt hoppa fram till realtid, men får ju kapitulera – går inte att plöja allt här annat än som heltidssyssla.
Har det hänt något avgörande sedan i onsdags, utöver häktningen på sannolika skäl? Är tacksam om någon pallar redogöra kort (och beklagar om det är många sådana här inlägg).

Nej.

(Du ville ha det kort).
Citera
2019-11-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Någon skrev tidigare att tvättmaskin inte drar så mycket.

Ok. Har som sagt inte koll på vad en moder maskin drar. Men jag tänker mig att man tvättar samma prylar om och om igen, dygnet runt, i hopp om att få bort besudlingar.

Har man haft låg förbrukning innan, så är det ju närmare till en fördubbling. Men vad var det för siffror vi hade?
Citera
2019-11-23, 23:18
Medlem
Om hon nu blivit mördad i lägenheten så har kroppen garanterat flyttats inom de närmsta timmarna, och nej en död kropp luktar inte så jävla illa efter ett dygn, har en kompis som hittade sin farmor och det luktade ägg sa han inte så att man spyr som på CSI och då hade hon legat död i nästan två veckor. Angående MGMs bostad, inte en chans att de finns trägolv där möjligtvis lister i trä men 100% plastgolv. Ättiksprit och klorin och det är städat och luktfritt på 10 minuter och han har säkert 30 kusiner med 15 års erfarenhet av att moppa golv som guidat om ett mord nu överhuvudtaget skett i bostaden.
Citera
2019-11-23, 23:18
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Vet inte hur mycket jag ska skriva ut i tråden. Kan ta det på PM när jag är uppe i 50 inlägg.

Avslöja inga fyndplatser offentligt.
Citera
2019-11-23, 23:19
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok. Har som sagt inte koll på vad en moder maskin drar. Men jag tänker mig att man tvättar samma prylar om och om igen, dygnet runt, i hopp om att få bort besudlingar.

Har man haft låg förbrukning innan, så är det ju närmare till en fördubbling. Men vad var det för siffror vi hade?

Tänkte samma som dig. Det hade väl gått från 10 till 40, kw.
Citera
2019-11-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ja jag vet, jag ångrar nu att jag inte ringde direkt så skall ringa imorgon. Har dock tagit kort!
Ring direkt och meddela fynd. Kan ju vara viktigt.
Citera
2019-11-23, 23:20
Medlem
Citat:
Ja jag vet, jag ångrar nu att jag inte ringde direkt så skall ringa imorgon. Har dock tagit kort!

Ring nu!
Dem arbetar fortfarande!
Citera
2019-11-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Avslöja inga fyndplatser offentligt.
Nej 🙂
Citera
2019-11-23, 23:22
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix

En tvätt i 60 grader drar ca 1 - 1,5 kwh. Så 20 tvättar ska han ha gjort då. Extra. Kanske är kombinerat med massa dammsugning eller något. Men hur har han hunnit det om han jobbat på lördag? Skumt. Tror inte det är bekräftat att han jobbat dock.

Kan dunsarna i trappen varit något stort redskap som togs upp? Något som ska dra typ 3000W. Det borde grannen kanske sett.

Blir inte klok på detta fall. Jävla märklig elförbrukning det där. Som sagt jag bor i en liknande lgh, kommer inte över 12kwh.
Citera
2019-11-23, 23:23
Medlem
Pappan har iaf jobbat på inom äldreomsorgen för många år sedan. Vad han gör nu är desto mer okänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in