Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det här verkar viktigt.
Du kan PM:a en mod som kan vidarebefordra till MLANEE.
Polisen är kontaktad. Har gett dem alla uppgifter redan.
Citera
2019-11-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
En tvätt i 60 grader drar ca 1 - 1,5 kwh. Så 20 tvättar ska han ha gjort då. Extra. Kanske är kombinerat med massa dammsugning eller något. Men hur har han hunnit det om han jobbat på lördag? Skumt. Tror inte det är bekräftat att han jobbat dock.

Kan dunsarna i trappen varit något stort redskap som togs upp? Något som ska dra typ 3000W. Det borde grannen kanske sett.

Blir inte klok på detta fall. Jävla märklig elförbrukning det där. Som sagt jag bor i en liknande lgh, kommer inte över 12kwh.

Men det är inte helt orimligt iaf. Frågar är om de ens har tvättmaskin i lägenheten? Hur får vi reda på det?
Citera
2019-11-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Det ser nog inte så bra ut om han ringer o ger den infon. Då personen har info som han egentligen inte borde ha.

Kan vem som hälst tex härifrån tipsa polisen anonymt så kollar polisen det med elbolaget utan att någon "åker dit". Eller?
Citera
2019-11-23, 23:30
Medlem
Snarkarens avatar
Ni som hittat "fynd" pm fan inte om information till folk ni inte känner här, ni vet inte vem den "andre" personen är, skicka infon till polisen istället bara.
Citera
2019-11-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kan vem som hälst tex härifrån tipsa polisen anonymt så kollar polisen det med elbolaget utan att någon "åker dit". Eller?

Står det här så vet polisen det rätt snart kan vi nog vara lugna i.
Citera
2019-11-23, 23:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meerak
Känns som att hela Västra Götaland är aktiv i sökningen på Wilma, fokusen har landat på sjöarna runt om staden och ännu inga direkta spår har hittats som leder till Wilma.

Spenderade några minuter på googlemaps för att gå igenom de teorier jag har kring försvinnandet på Wilma har jag kommit fram till att:
Om man söker på adressen Göteborgsvägen 23C (tillhör MGM) och drar med musen till Junogatan 18 (en ganska sliten båtplats lättare att se vad jag menar om man använder Satellit bild)

Så ser detta ut som ett intressant ställe för att göra sig av med "liket" det är ett mycket tyst och obelyst område efter klockan 21.00 (då Ica kvantum stängs)

Länken nedan visar vart jag menar

https://imgur.com/a/e9CYp8y

Precis där jag menade i ett inlägg jag skrev häromdagen. Nära. Såg att någon annan kommenterade detta ditt inlägg med att man inte behövde bil dit men det tror jag vore nödvändigt och mgm kan mycket väl ha haft någon av sin fars bilar stående hos sig.

Däremot har några här sagt att det brukar vara befolkat i det området (även nattetid tydligen?).

Bara en gissning bland alla andra här.

...
Det diskuteras brandsläckare här ser jag. På en bild från husrannsakan hos mgm ses en krimtekniker med en brandsläckare i handen. Vet inte hur det skulle gå ihop riktigt med den andra men ville bara nämna det.

(
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Är du säker på att du inte blandar ihop den byggnaden med ladan där hon mördades mitt emot fiket?

Har lyssnat på flera olika kriminalpoddar gällande lisa Holm och jag har inte hört något om det tidigare och om man lyssnar från rättegången så beskrev teknikern som hittade henne att det var igenväxt utanför dörren och de såg inga direkta tecken på att någon gått in eller ut där på marken men det som avgjorde att de gick in var att dörren var lite öppen och det var grenar/kvistar/högt gräs som var innanför dörren som kunde tyda på att någon öppnat dörren och när den stängdes till så hamnade lite av det mellan dörren. Om flera hade sökt igenom där så bör det ha varit mer nertrampat utanför kan jag tycka. Det bör också ha nämnts i någon podd.

Ursäkta sent svar. Jo, jag är säker på att det var byssjan personen tittade in i i början av söket. Står i fupen som finns i LH-tråden. Har för mig att det även nämndes i någon tidning men det är jag inte helt säker på däremot.)
Citera
2019-11-23, 23:35
Medlem
Jag är 99% säker på att mgm har en bil, en > Röd Ford Focus.
Säker källa.
Citera
2019-11-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Alltså om han jobbat på lördag dessutom. Blir ju intressant att höra hans förklaring till att elförbrukningen gick i taket just den dagen. Om vi någonsin kommer få se FUP dvs.
Läst någon stans att han jobbade måndag och tisdag, har ingen källa
Citera
2019-11-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Precis där jag menade i ett inlägg jag skrev häromdagen. Nära. Såg att någon annan kommenterade detta ditt inlägg med att man inte behövde bil dit men det tror jag vore nödvändigt och mgm kan mycket väl ha haft någon av sin fars bilar stående hos sig.

Däremot har några här sagt att det brukar vara befolkat i det området (även nattetid tydligen?).

Bara en gissning bland alla andra här.

...
Det diskuteras brandsläckare här ser jag. På en bild från husrannsakan hos mgm ses en krimtekniker med en brandsläckare i handen. Vet inte hur det skulle gå ihop riktigt med den andra men ville bara nämna det.

(
Ursäkta sent svar. Jo, jag är säker på att det var byssjan personen tittade in i i början av söket. Står i fupen som finns i LH-tråden. Har för mig att det även nämndes i någon tidning men det är jag inte helt säker på däremot.)

Det är avsökt i det området!
Citera
2019-11-23, 23:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Jag är 99% säker på att mgm har en bil, en > Röd Ford Focus.
Säker källa.
Är det en kombi?
Pappan står ägare till en Ford Focus 1.8.
En röd herrgårdsvagn av årsmodell 2008.
Citera
2019-11-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Är det en kombi?
Pappan står ägare till en Ford Focus 1.8.
En röd herrgårdsvagn av årsmodell 2008.
Korrekt, tror källan sade att han endast haft bil i ca 3 veckor eller något,
Citera
2019-11-23, 23:40
Medlem
TheGreekWolfs avatar
Jag lider så oerhört mkt med W föräldrar. Att hela tiden leva på hoppet att hon ska komma hem oskadd. Kan inte kurdjäveln bara öppna käften och berätta vad som hänt. Nu har det gått väldigt lång tid och känns som att polisen inte riktigt kommer någon vart..

Man måste börja kolla pappan sjukt noggrant. Kolla närmsta släkt. Inneboende hos farsan. Något måste börja hända! Känns inte som att det kommer dyka upp någon kropp tyvärr så länge inte någon pratar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in