Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 19:39
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Är jag ett troll?
Nej jag undrar seriöst varför en pappa låter sin 15 åriga dotter flytta ihop med en då 20 årig muslimsk man. Han borde fråga sig själv det nu när hans dotter är borta för alltid, man kan ju hoppas att fler Svenska föräldrar lär sig något utav det här.
Är det bekräftat om personen var kulturellt svensk? Det har ju betydelse för om detta är ett hedersmord menar jag.
Citera
2019-11-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Precis och därför är han anhållen och söker efter kroppen på annan plats påbörjas.
Du vet att folks anhålls just för att kunna avfärda dem tidigt också. Han var pojkvän alltså skulle han kunna ha ett motiv. Hon dumpade honom och han är nere....och beter sig därefter. Anhöriga kontaktar polisen p.g.a hans beteende. skulle en styckmördare betett sig så? Nej psykopater beter sig tvärtom och gör allt för att avleda misstankar. Det har ju inte den här snubben gjort.
Citera
2019-11-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Man kan nog identifiera att det är mänskligt blod men att DNA typa mot en person nog inte på några timmar som i CSI på tv.
Jodå googla så får du se. Det handlar om ett barn nu alltså högsta prioritet.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
vet ej, tror att den gripne är kristen om jag inte missförstått.
Var han inte kurd? De flesta kurder är väl muslimer?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Har MGMs adress redovisats?
Har han tillgång till vänner/familj/jobb bil?

Namnet är känt i tråden, bra att söka på hitta.se eller liknande för att få adress och information om fordon skrivna på mannen
Citera
2019-11-19, 19:42
Medlem
konstits avatar
På Eniro finns ingen Wilma på MGMs adress, men kanske är det så att man skall vara fyllda 18 för att få folkbokföringsuppgifter listade ?
Citera
2019-11-19, 19:43
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Det har gjorts fynd i eftermiddag/kväll så hoppas de är något att gå på.

Persedlar = klädesplagg, har även hittats.

För helvete lär er att skriva en källa. Var bekräftas detta? Eller tillhör du sökgruppen och ville vara först med skvaller? Eller är det samma fynd som skorna och glasögonen du talar om?
Citera
2019-11-19, 19:45
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
OT: Är i Stockholm på Tisdag! Make me!

Puss!

Förövrigt är det väl enormt icke svenskt att höra tunga ljud i trappuppgången och inte titta i dörrhålet alternativt ta en titt? Finns ingen svensk som ignorerar något annorlunda!

/C

Håller med om att det är enormt osvenskt att höra tunga ljud (duns) i trappuppgången och inte kika efter vad det är. Till och med jag som är man skulle bli otroligt nyfiken/oroad och kika efter!
Citera
2019-11-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
På Eniro finns ingen Wilma på MGMs adress, men kanske är det så att man skall vara fyllda 18 för att få folkbokföringsuppgifter listade ?
Hon står på styvmamman adress. Oklart om gubben på adressen är hennes pappa hon delar ingens efternamn.
Citera
2019-11-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Jag är Trött, Tänkte Käka Middag Och Sen Sova, Vågar Man Vakna Till Ett Glädjande Besked Att Wilma är Hittad Vid Liv????

Polisen misstänker att hon redan har mördats
Citera
2019-11-19, 19:47
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Var han inte kurd? De flesta kurder är väl muslimer?

Jo, men fortfarande inte alla. I rena siffror finns det väldigt många kristna och yazidier.

Vad gm är vet jag inte.
Citera
2019-11-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Tova Moberg hade ju en svensk pojkvän och det slutade tragiskt.
Man ska nog inte låta unga par bo ihop eller ha för mycket tid ihop avskilt från vuxna överhuvudtaget, det slår lätt slint i huvudet och impulskontrollen hos unga män är outvecklad.

Skribenten du citerar menar att det kan ha varit svårt för föräldrarna att styra Wilma, inte att det var svårt för pojkvännen och att hon därmed förtjänade sitt öde.

Men håll käften nu! Hon är/var nästan myndig. Vadå styras?

Slå slint hos unga män på det viset du avser, är någonting som varit JÄVLIGT ovanligt i Sverige. Vad har förändrats?

Sluta hyckla för i helvete och visa tjejen lite respekt. Även om det, som det nu verkar, vara dåligt omdöme, som beseglar hennes öde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in