2019-11-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Frågan blir ju hur pissöl för 6.90:- smakar?

Smakar förmodligen som de andra billiga ölen. Dvs rätt blaskigt men säljs ändå tacka vare lågt pris.

Tror den kommer smaka som den nu billigaste ölen, femkommatvåan.

Vad tycker du om den?
Citera
2019-11-26, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Smakar förmodligen som de andra billiga ölen. Dvs rätt blaskigt men säljs ändå tacka vare lågt pris.

Tror den kommer smaka som den nu billigaste ölen, femkommatvåan.

Vad tycker du om den?
Är det någon som på riktigt tror att bryggerierna gör avkall på ölens kvalité för att priserna sänks på Systembolaget?
Citera
2019-11-26, 17:47
Medlem
Sinraths avatar
Vad hände med att inte ha lockpriser och sälja med vinstintresse? Finns det statistik eller annat underlag på att utlandsölturer bidrar till mer överkonsumtion/problem än om hela landets systembolag sänker priserna?
Citera
2019-11-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Frågan blir ju hur pissöl för 6.90:- smakar?

Den smakar ju naturligtvis likadant som om exakt samma pissöl kostade 11kr. Bara en statusidiot som dricker för syns skull skulle tro att smaken kan ändrats med endast priset.
Citera
2019-11-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Vad hände med att inte ha lockpriser och sälja med vinstintresse? Finns det statistik eller annat underlag på att utlandsölturer bidrar till mer överkonsumtion/problem än om hela landets systembolag sänker priserna?

Vet inte hur det är i övriga landet, men här så säljs det till minderåriga.
Det gör inte systembolaget.
Citera
2019-11-26, 18:07
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
Vet inte hur det är i övriga landet, men här så säljs det till minderåriga.
Det gör inte systembolaget.

Minderåriga KAN inte köpa av systembolaget, hur skulle sänkta priser där dom inte kan handla göra någon skillnad? Finns det så gott om minderåriga som handlar ur en skuffert så lär nog försäljningen fortsätta utanför butikerna, oavsett pris. I bästa(?) fall köper man ut från systemet till minderåriga istället och det är ju inte heller precis önskvärt.
Citera
2019-11-26, 18:17
Medlem
volvo 240s avatar
Låter bra och jag tror definitivt att det kommer påverka alla Tysklandsresor osv.

Jag personligen tycker att bolaget har bra priser på öl redan som det är så det är väl välkommet förstås men inget som kommer få mig att handla mer.
Citera
2019-11-26, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag känner en norrlänning som flyttade "hem" igen. Han hade aldrig frusit så mycket som de två åren han befann sig på västkusten... -5 grader och dimma knäckte honom totalt
Vek norrlänning, fan om man tål all den snö och kyla som förekommer i 8 månader i Norrland så ska man tåla Sveriges övriga väder.
Citera
2019-11-26, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Minderåriga KAN inte köpa av systembolaget, hur skulle sänkta priser där dom inte kan handla göra någon skillnad? Finns det så gott om minderåriga som handlar ur en skuffert så lär nog försäljningen fortsätta utanför butikerna, oavsett pris. I bästa(?) fall köper man ut från systemet till minderåriga istället och det är ju inte heller precis önskvärt.
Åjo, de kan köpa ut och det har hänt att 19-åringar fått handla alkohol trots att de "glömt" legget hemma (i små kvantiteter, typ en flaska vin). Systembolaget får inte göra så här egentligen men butiksbiträdena gör avvikelser dem också.
Citera
2019-11-26, 18:53
Medlem
Äntligen!
Citera
2019-11-26, 18:55
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiaminsalva
Åjo, de kan köpa ut och det har hänt att 19-åringar fått handla alkohol trots att de "glömt" legget hemma (i små kvantiteter, typ en flaska vin). Systembolaget får inte göra så här egentligen men butiksbiträdena gör avvikelser dem också.

Så för att det finns avvikelser där man brister i sitt ansvar så borde systemet sänka priser på sin billigaste öl eller vad menar du egentligen?
Citera
2019-11-26, 19:02
Medlem
Mydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anamnemesis
Befinner jag mig i en schizofren episod om jag på allvar tror att det här är en plan för att ytterligare alkoholisera och bedöva det svenska folket (för svartskallar dricker ju nästan aldrig, men att skjuta ihjäl folk går bra)?

Jag kanske håller på att tappa förståndet.

Nej, det var även min första tanke. Vissa har tidigare förutspått att man kommer att släppa mer och mer på alkohol och droghandel för att just låta folket droga ner sin tillvaro istället för att stå nyktra och kräva politikernas huvuden. Tydligen något som tillhör det vanliga ju mer korrupt och medborgarfientlig en kontrollerande regim blir.

Dock var även EU-argumentet tidigare ganska passande, så det är möjligt att det råkar vara vad det faktiskt handlar om den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in