2024-03-03, 12:26
Medlem
Hej alla

Jag har ett Series S just nu. Men funderar på att uppgradera till Series X. Egentligen bara pga grafiken.

Är det värt det? Kommer jag se skillnad?

Har en 55tum tv från 2015. Inte 4K med andra ord
Citera
2024-04-11, 12:32
Medlem
Köpte ett Series S från tradera.
Efter att haft på konsolen i 1h så känns den jätte varm. Är det vanligt bland dessa konsoler?
Citera
2024-04-13, 20:50
Medlem
Är behov, av ny handkontroll, är det värt att lägga 700 kr för att köpa en original kontroll ifrån Microsoft, eller finns det bra kontroller för typ 400 kr, vill inte ha något som känns plastig..
Citera
2024-04-13, 22:04
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Köpte ett Series S från tradera.
Efter att haft på konsolen i 1h så känns den jätte varm. Är det vanligt bland dessa konsoler?

Ja det är det.
Citera
2024-04-14, 12:51
Medlem
Någon som har provat

8BitDo Ultimate Wired Controll, eller NACON PRO COMPACT XBOX, och PDP Gaming Wired Controller, ja måste köpa en ny handkontroll, men Microsoft egna är svin dyra, så om. Ja kan hitta en kontroll för ca 400-500 kr så hade det varit bra, ska inte kännas plastig...
Citera
2024-04-14, 13:09
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemo85
Är behov, av ny handkontroll, är det värt att lägga 700 kr för att köpa en original kontroll ifrån Microsoft, eller finns det bra kontroller för typ 400 kr, vill inte ha något som känns plastig..

Citat:
Någon som har provat

8BitDo Ultimate Wired Controll, eller NACON PRO COMPACT XBOX, och PDP Gaming Wired Controller, ja måste köpa en ny handkontroll, men Microsoft egna är svin dyra, så om. Ja kan hitta en kontroll för ca 400-500 kr så hade det varit bra, ska inte kännas plastig...

Jag har haft 2 st PDP kontroller (som efter ett tag har pajat), och jag måste säga att, oavsett den högre inköpskostnaden, så är XBox originalkontroller de bästa. De håller längst.
Citera
2024-04-20, 20:47
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Någon som har provat

Jag har prövat lite olika kontroller till Switch. PDP, 8BITDo och PowerA verkar vara de som är populärast till just den konsolen, men det brukar ofta vara så att det saknas något; gyro, rumble, trådlöshet osv. när de blir lite billigare. Originalet verkar nästan alltid bäst. Men om du kan leva utan något av dem så är det nog bäst att åka till Elgiganten eller kolla recensioner på nätet, för de sitter lite olika i handen också.
Citera
2024-04-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag har prövat lite olika kontroller till Switch. PDP, 8BITDo och PowerA verkar vara de som är populärast till just den konsolen, men det brukar ofta vara så att det saknas något; gyro, rumble, trådlöshet osv. när de blir lite billigare. Originalet verkar nästan alltid bäst. Men om du kan leva utan något av dem så är det nog bäst att åka till Elgiganten eller kolla recensioner på nätet, för de sitter lite olika i handen också.

Ja köpte en, original. Microsoft egna, provade en annan i butiken, tror att det var en PDP kändes lite plastig, och så var den inte trådlös, så var lika bra att köpa originalet,
Citera
2024-05-07, 23:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ska inte vara för långvarig då jag skrev mer utförligt i Bethesda tråden men Microsoft fortsätter och stänga studios. 3 nya från Bethesda. Framförallt Tango works ( evil within, ghostwire, hi fi rush). Tråkig utveckling och framförallt så fult av skådespelaren och Narcissisten Phil Spencer som går runt och leker good guy och gamer och sen raserar allt bra och innovativt.

Sen man köpt upp alla speljättar har 0 hänt vad gäller konsolförsäljning. Allt detta har gjort är att döda innovativa studios. MS är ren ondska. Inte för att det är något nytt men kanske har dess fanboys och påhejare av deras uppköp fått en ögonöppnare i vart fall.
Citera
2024-05-10, 18:50
Medlem
HeavyPops avatar
Hej flashback!

Jag har ett spel installerat. Jag tar bort spelet. Installerar det igen. Det står att det har uppdaterats.

Uppdateras inte spelen automatiskt?
Citera
2024-05-11, 23:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Hej flashback!

Jag har ett spel installerat. Jag tar bort spelet. Installerar det igen. Det står att det har uppdaterats.

Uppdateras inte spelen automatiskt?
Jo det gör det men när du raderade spelet raderade du väl uppdateringen också. Sen kan man stänga av automatiska uppdatering om man så vill. Men har ej Xbox så vet inte vart det ligger där. Undantag digitala spelköp som alltid är uppdaterade.
Citera
2024-05-14, 23:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kommer ut fler och fler rapporter om att Microsoft ska avveckla fler studios och ge fler folk foten i spåren av deras senaste affärer. Dessutom prishöjning att vänta på gamepass som inte sett tillräcklig ökning.

Ges en ganska dyster bild av Xbox för tillfället. Å andra sidan hela industrin vars bubbla spruckit. Men Microsoft beslutsfattande post 360 är ju skrämmande dåligt. Den korta period man skapade lite goodwill och positiva vindar blrjan av Series X/S är bortblåst och konsolen en parantes i spelvärlden och en dålig investering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in