Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-03, 12:26
  #1645
Medlem
Hej alla

Jag har ett Series S just nu. Men funderar på att uppgradera till Series X. Egentligen bara pga grafiken.

Är det värt det? Kommer jag se skillnad?

Har en 55tum tv från 2015. Inte 4K med andra ord
Citera
2024-04-11, 12:32
  #1646
Medlem
Köpte ett Series S från tradera.
Efter att haft på konsolen i 1h så känns den jätte varm. Är det vanligt bland dessa konsoler?
Citera
2024-04-13, 20:50
  #1647
Medlem
Är behov, av ny handkontroll, är det värt att lägga 700 kr för att köpa en original kontroll ifrån Microsoft, eller finns det bra kontroller för typ 400 kr, vill inte ha något som känns plastig..
Citera
2024-04-13, 22:04
  #1648
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Köpte ett Series S från tradera.
Efter att haft på konsolen i 1h så känns den jätte varm. Är det vanligt bland dessa konsoler?

Ja det är det.
Citera
2024-04-14, 12:51
  #1649
Medlem
Någon som har provat

8BitDo Ultimate Wired Controll, eller NACON PRO COMPACT XBOX, och PDP Gaming Wired Controller, ja måste köpa en ny handkontroll, men Microsoft egna är svin dyra, så om. Ja kan hitta en kontroll för ca 400-500 kr så hade det varit bra, ska inte kännas plastig...
Citera
2024-04-14, 13:09
  #1650
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemo85
Är behov, av ny handkontroll, är det värt att lägga 700 kr för att köpa en original kontroll ifrån Microsoft, eller finns det bra kontroller för typ 400 kr, vill inte ha något som känns plastig..

Citat:
Ursprungligen postat av Nemo85
Någon som har provat

8BitDo Ultimate Wired Controll, eller NACON PRO COMPACT XBOX, och PDP Gaming Wired Controller, ja måste köpa en ny handkontroll, men Microsoft egna är svin dyra, så om. Ja kan hitta en kontroll för ca 400-500 kr så hade det varit bra, ska inte kännas plastig...

Jag har haft 2 st PDP kontroller (som efter ett tag har pajat), och jag måste säga att, oavsett den högre inköpskostnaden, så är XBox originalkontroller de bästa. De håller längst.
Citera
2024-04-20, 20:47
  #1651
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemo85
Någon som har provat

8BitDo Ultimate Wired Controll, eller NACON PRO COMPACT XBOX, och PDP Gaming Wired Controller, ja måste köpa en ny handkontroll, men Microsoft egna är svin dyra, så om. Ja kan hitta en kontroll för ca 400-500 kr så hade det varit bra, ska inte kännas plastig...

Jag har prövat lite olika kontroller till Switch. PDP, 8BITDo och PowerA verkar vara de som är populärast till just den konsolen, men det brukar ofta vara så att det saknas något; gyro, rumble, trådlöshet osv. när de blir lite billigare. Originalet verkar nästan alltid bäst. Men om du kan leva utan något av dem så är det nog bäst att åka till Elgiganten eller kolla recensioner på nätet, för de sitter lite olika i handen också.
Citera
2024-04-20, 22:53
  #1652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag har prövat lite olika kontroller till Switch. PDP, 8BITDo och PowerA verkar vara de som är populärast till just den konsolen, men det brukar ofta vara så att det saknas något; gyro, rumble, trådlöshet osv. när de blir lite billigare. Originalet verkar nästan alltid bäst. Men om du kan leva utan något av dem så är det nog bäst att åka till Elgiganten eller kolla recensioner på nätet, för de sitter lite olika i handen också.

Ja köpte en, original. Microsoft egna, provade en annan i butiken, tror att det var en PDP kändes lite plastig, och så var den inte trådlös, så var lika bra att köpa originalet,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback