Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-21, 11:14
Avstängd
Vi är tre syskon som brukar fira jul tillsammans med barnen och våra föräldrar. Sammanlagt är vi ofta runt 14-18 personer samlade. Vi har inte tagit betalt av varandra utan det har fått jämna ut sig på så vis att vi står för det ett år i taget hos var och en. Nu är det dock så att syrran skaffat kille. Denna kille kommer med all sannolikhet inte bjuda över oss framöver till hans familj. Dessutom har syrran en kompis med sig som blivit ensam över jul då hennes mamma avlidit för en månad sen. Jag undrar vad som är lämpligt att ta betalt. Jag frågade min bror men han sa bara att jag skulle lägga ner, men gillar inte detta med snyltande. Är 150 kr per styck för mycket, tänker att det ska täcka det mesta. Hur hade ni gjort?
Citera
2019-12-21, 11:15
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Vi är tre syskon som brukar fira jul tillsammans med barnen och våra föräldrar. Sammanlagt är vi ofta runt 14-18 personer samlade. Vi har inte tagit betalt av varandra utan det har fått jämna ut sig på så vis att vi står för det ett år i taget hos var och en. Nu är det dock så att syrran skaffat kille. Denna kille kommer med all sannolikhet inte bjuda över oss framöver till hans familj. Dessutom har syrran en kompis med sig som blivit ensam över jul då hennes mamma avlidit för en månad sen. Jag undrar vad som är lämpligt att ta betalt. Jag frågade min bror men han sa bara att jag skulle lägga ner, men gillar inte detta med snyltande. Är 150 kr per styck för mycket, tänker att det ska täcka det mesta. Hur hade ni gjort?

Nä 150 är väl ett bra pris. Sedan hade jag inte tagit betalt personligen om jag inte verkligen varit tvungen.
Citera
2019-12-21, 11:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nä 150 är väl ett bra pris. Sedan hade jag inte tagit betalt personligen om jag inte verkligen varit tvungen.

Jag tänkte 150 är bra och det är inget överpris som jag gör vinst på utan mer att det blir symbolisk kostnad som i alla fall täcker kostnaden.
Senast redigerad av jonte400 2019-12-21 kl. 11:25.
Citera
2019-12-21, 11:22
Medlem
sebastian66s avatar
Personligen skulle jag nog skämmas för att fråga eller ens komma på tanken.
Hej jag är Nils det kostar 150:- per skalle så efter ni löst biljetten så är det bara att hugga i.
Nej en jul kan man vara lite givmild var glad för din syrra hittat en kille.Du kan inte förutsätta
vad han gör nästa år kanske han bjuder alla till maldiverna.
300:- det kan man bjuda på tycker jag.
Min personliga ide som jag hade gjort
Citera
2019-12-21, 11:23
Medlem
Zaedrewss avatar
150 kr minst. Sedan bör det ju vara dricks på det också. Bästa är ju att du noga kollar vad folk käkar och dricker så du kan plussa på om det t.ex blir en julmust till. 15 kr extra på notan!
Citera
2019-12-21, 11:23
Medlem
LaGrandes avatar
Att ens börja jiddra om 200-300 kr i detta sammanhanget låter galet snålt. Du verkar direkt oskön att umgås med. Hade hellre skippat den julmiddagen.
Citera
2019-12-21, 11:25
Medlem
Lazienkis avatar
Bor du i ett hem eller i en restaurang? Man kan inte bjuda in folk och samtidigt ta betalt. Är det knapert så föreslår man knytkalas.
Citera
2019-12-21, 11:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazienki
Bor du i ett hem eller i en restaurang? Man kan inte bjuda in folk och samtidigt ta betalt. Är det knapert så föreslår man knytkalas.

Haha knapert, nä inte direkt!!!!!!! Men det handlar om rättvisa.
Citera
2019-12-21, 11:29
Medlem
Är det ett dåligt skämt?
Citera
2019-12-21, 11:30
Medlem
SilentVictorys avatar
Pinsamt TS, väldigt pinsamt att du överhuvudtaget ens funderar på detta, det handlar om 2 personer.
Än mer vidrigt att du vill ta betalt av någon vars mor precis avlidit! Saknar du allt vad vett heter?
Släpp det där bara, ibland måste man bjuda till och inte vara så jävla stel, korrekt och tråkig.
Citera
2019-12-21, 11:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Pinsamt TS, väldigt pinsamt att du överhuvudtaget ens funderar på detta, det handlar om 2 personer.
Än mer vidrigt att du vill ta betalt av någon vars mor precis avlidit! Saknar du allt vad vett heter?
Släpp det där bara, ibland måste man bjuda till och inte vara så jävla stel, korrekt och tråkig.

Men det finns väldigt många som förlorat sin mamma detta år. Jag kan inte bjuda alla dessa på mat heller.
Citera
2019-12-21, 11:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
150 kr, skitbilligt. Billigare än IKEA. Jag kommer gärna för 150:- , ingår snaps?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in