2020-01-05, 14:48
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
De finns ju i närområdet, både USA och bundsförvanten Israel. Israel har genomfört flyganfall mot iranska mål i Syrien, och USA har genomfört flyganfall mot Irak. USA har haft flera drönarattacker i regionen.
Men som sagt, dessa länder har inte samma verksamhet i USA. Iranska drönarattacker mot mål i USA är mycket ovanliga.
Inga alltså? Så din poäng i ditt ursprungliga inlägg var?
Citera
2020-01-05, 14:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du finner glädje i att vräka ur dig spydighter. Jag finner glädje i att diskutera politik, ekonomi och militär strategi och vad som skiljer denna konflikt från andra och spekulera i utgången. Att läsa vad folk tycker om Trump, eller tycker om regimen i Iran ger mig ingenting. Det är bara känslosmörja.
Spydigheter?? Varför berör du inte fenomenet D-S istället? vågar du inte vakna
Citera
2020-01-05, 14:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
USA kommer dock aldrig gå in på marken i Iran, detta har redan poängterats i tråden och jag håller med fullständigt. Så det krig vi kan komma att få utspelar sig troligtvis så här:

1. Iran utför attacker mot amerikaner och amerikanska ställning i mellanöstern, och eventuellt ett terrordåd i New York.
2. USA svarar genom en kraftfull missilattack mot militära mål i Iran.
3. Iran å sin sida skjuter missiler mot västvänliga grannländer och Israel, samt mot amerikanska fartyg. Samt flygbombar dessa så länge de har ett luftvapen kvar.

Hela scenariot 1-3 skulle vara över på några dagar, eventuellt kortare än så. Det hela slutar när Irans förmåga att avfyra missiler eller få upp flygplan är borta. Vad händer sedan?
Vet inte, men med världsekonomin kraschad och ett massivt flyktingtåg från MÖ mot Europa på ingång: hur tror du att det går för lilla Sverige i det.

Det enda som är intressant här faktiskt.
Citera
2020-01-05, 14:51
Medlem
Tubleross avatar
Jag vet inte om det skrivits här innan men nu hotar Irans högra hand i CNN att attackera 300 mål militärt efter Trumps hot om 52 militära mål.

Hoppas Trump tar ut hela jävla Iran efter första attacken. Då slipper hela västvärlden de jävla mussarna till terrorister.
Citera
2020-01-05, 14:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ska man vara helt ärlig och förnuftig, så måste ju alla kunna konstatera att det bästa för världsfreden och välståndet (både i Iran och i mellanöstern som helhet) vore att USA bombar bort den nuvarande regimen i Iran.

Och sen återsätter en västvänlig, demokratisk ledare och gärna återupprättar det Iranska kungahuset med drottning Farah i spetsen. Det vore något det.

Ryggmärgsreaktionen hos varje hederlig amerikan. Gör som man gjorde i Irak. Ta över skiten.
Men visst fan. Det gick ju lite snett i IRAK. Va gör vi då? Araberna ska man helst ha på avstånd. Har vi lärt oss. Intar man dom så blir dom bara värre sen.
Ekonomiskt suga ut dom och plocka dom en och en?
Sen om dom inte gillar det och börjar bråka. Plockar vi några fler. Eller skiter i det hela. Va har vi där att göra förresten? Mest öknar där ändå.
Citera
2020-01-05, 14:52
Medlem
Drapåtrissors avatar
Deras uppvisning i sin senaste militärparad är föga imponerande. Mycket manskap men den viktiga materiella vapentillgången är det skralt med. Så man vinner inga krig genom att marschera snyggt.
https://www.youtube.com/watch?v=ATBXx5bvR4k
Citera
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ungefär vad jag skrev i ett tidigare inlägg.
Min tro är att USA förr eller senare faller samman som Sovjet gjorde och splittras. Mitt tips är att då Texas lämnar först. Även Florida rätt tidigt.
Imperier brukar inte bestå.
Det kan även komma en militärkupp i USA. Kanske vore bra tror jag. Militärer är ofta klokare än politiker.

Ska bli intressant att se hur mycket hjälp Iran får av andra länder vid ett verkligt angrepp på landet. Då avser jag alltså ett riktigt angrepp och inte symboliska små raketer som "världspolisen" avfyrar mot landet.
För hämnd för morden kommer ju förr eller senare.

Edit:

Nej precis.
Flera platser i Iran har stor betydelse även för sunni.

USA imperiet - globalisterna har skaffat sig för många fiender sedan världskrig två. Titta på världen runt hur många stater dem har invaderat, kupper, makthavare och mäktiga familjer i länderna som styrt dem har mördat. Deepstate och eliten har skaffat sig fiender i Kina, Ryssland, Europa, Afrika, Sydamerika och inrikes.

Självfallet kommer alla dessa stater och makthavare stödja Iran i en kommande konflikt för att få globalisterna blöda så mycket som möjligt. Imperiet lever idag enbart tack vare sin världsvaluta status då dollarn kan pressas i oändligt utan att landet lider av hyperinflation vilket är det sjukaste vi under mänsklig historia åskådat hittills...
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Ska hyllas för de skyddar Israel?

Vem FAN bryr sig om den jävla skithålan??!

Vad har europa att vinna på det? Tvärtom,. varje gång pissrael skitar ner i m.ö. så kommer det massvis med krigsskadade människor HIT.

Så ta ditt jävla zionistsnack nån annanstans för här skiter vi i israel. Vi mer stör oss på dem

Israel, mellanösterns enda riktiga demokrati.
Varenda person som har västerländska värderingar borde stå på Israels sida i konflikten.
Citera
2020-01-05, 14:53
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Inga alltså? Så din poäng i ditt ursprungliga inlägg var?
Min poäng var att USA hotar Iran på ett sätt som Iran inte gör mot USA. Iran har ingen militär aktivitet i USAs närområde, och utgör inget hot mot USA. Iran kan inte anfalla USA.

Citera gärna det stycket där jag påstår att Iran har bomplan över USA.
Citera
2020-01-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du finner glädje i att vräka ur dig spydighter. Jag finner glädje i att diskutera politik, ekonomi och militär strategi och vad som skiljer denna konflikt från andra och spekulera i utgången. Att läsa vad folk tycker om Trump, eller tycker om regimen i Iran ger mig ingenting. Det är bara känslosmörja.

Är ju du som beter dig som ett fotbolls fan, gapar och skriker känslo smörja. Gå hem om du inte kan hålla dig till tråden kärring! Börja diskutera Sulemani som tråden handlar om istället för att propagera för Trump för fan!

Dessutom för dem som följer kurser kan se själva hur aktien i militärindustrikomplexet
gick kraftigt upp efter mordet på Sulemani.

Pompussy: we lie, we cheat, we steal.
Senast redigerad av PutinsPutain 2020-01-05 kl. 15:03.
Citera
2020-01-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jo han är dum i huvudet. Han ärvde sin förmögenhet så med hjälp av lite kunniga investerare är det inte så svårt att få en rullians på kontot. Vem som helst med lite ambition kan göra det om man redan är miljardär.

Ser att du babblar ut saker utan att först kolla nåt som heter FAKTA.

Israel näst bästa militär? Haha tror DU får lugna dig med dina våta drömmar lillen.
Israel ligger på 17e (!!) Plats.
Gissa vem som ligger snäppet över dem? Just ja, IRAN.

För Iran ligger nämligen på 14e plats i världen.

Officiel rankningslista:
https://www.globalfirepower.com/countries-listing.asp

Så det är snarare USA, Pissrael och DU som får lugna mer känslorna lite.
Sluta kolla på Hollywood filmer och gå på judisk propaganda lillen, verkligheten ser icke ut så

Nej, det gjorde han inte. Han har byggt upp sitt kapital 2 gånger t.om.

Jag gillar inte Judarnas ockupation. Men de har ett fruktansvärt modernt försvar, vilket de måste ha. Det enda positiva som skulle kunna komma ur detta, vore om de bombade skiten ur Israel. Men det är ju bara utopiska önskedrömmar.
Citera
2020-01-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Se den här filmen.

https://m.youtube.com/watch?v=9UG6QdNkm_k

Suleimanis Iran.
Även många exiliranier som är emot landets regering vill nu att Iran hämnas ordentligt.
Publicerad på en Iransk resebyrås Youtube sida. Inget fel i att göra reklamfilmer för resebyråer men det är inte seriös dokumentär.

Turistens perspektiv och vice versa typ från lokalbefolkningen.
Tror säkert att iranierna generellt är hyggliga mot resande som besöker landet, så är folk på de flesta håll. Men därifrån till att vilja ha öppna gränser och folk som väller in och tar över är det långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in