Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-05, 19:51
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Nja, jag tror nog att 1962 var när vi stirrade som djupast ner i avgrunden. Indien/Pakistan har också varit en konstant världskatastrof på väg att inträffa.

Kubakrisen i all ära, men världen på den tiden var ganska förutsägbar ändå (även Putin har påpekat det). Ett misstag kunde snabbt redas ut.

Världen just nu är så där läskigt oförutsägbar som innan de två världskrigen, speciellt det andra. Alla kör sitt egna race vilket gör alla nervösa.
Citera
2020-01-05, 19:52
Medlem
Mvks avatar
Gud bevare oss.
Nu begravs kärnenergiavtalet.

Glöm aldrig vem det var som drev Iran till vansinne.
Satanyahu och orange.

Obama sträckte ut en hand och efter år av förhandlingar skrevs JCPOA under.

Sen kom ärkesionisten och hans knähund trumpeten med sitt ego och fuckade allt i en handvändning.

Alla andra var överens om att avtalet var den rätta vägen.

Fettosionisten och peruken har lyckats med bedriften att få Putin, Kina, Iran och Assad att se ut som good guys.

Fullständig idiotisk utrikespolitik av USA.
Felkalkylering utan dess like....
Nu drivs även sekulära krafter i Iran till det extrema.
Finner inga ord.....
Citera
2020-01-05, 19:52
Medlem
Silverhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är du så jävla korkad så att du tror att Regimen skulle ge ifrån sig några tecken på det? Irans kärnvapeninnehav har det ryktats om sedan Sovjet föll. Att de då köpte in några laddningar svart. De var vad ett par iranska dissidenter berättade för mig. Jag tror iofs inte det. Om de har några idag har de tillkommit under de senaste åren. Kanske med hjälp av Nordkorea. Eller varför inte från Pakistan?
Irans kärnvapeninnehav
Det har förkommit uppgifter om detta vid tidigare tillfällen, som det antyds har det köpt laddningar.
Staten israel har väl inte heller bevisat att de innehar Nukes?
Citera
2020-01-05, 19:53
Medlem
Tryckallan74s avatar
Jag tänker såhär, Trump har en kommande valrörelse inför valet i November, tror knappast han vill bli involverad i ett storkrig mot Iran, rätt säker på att Iran kommer att kunna spela en del på det!

Samtidigt Israel, vad har de för andra alternativ nu är en attack mot Iran för att stoppa att de tar fram kärnvapen?

Jävligt komplicerad situation!
Citera
2020-01-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Det är barnsligt att tro att Iran tar över Irak och Syrien bara för att USA försvinner. Det var USA som anföll Irak och mördade en miljon irakier, inte Iran.

Ni har gått på propagandan och på allvar tror att USA och Israel är dom goda men tyvärr, inget kan bli ondare än dessa två! USA stjäl olja både i Irak och Syrien och har mer än 800 militärbaser över hela världen men Iran är plötsligt dom onda? Ett land som inte anfallit något annat land på ett par hundra år åtminstone. Tveksamt om de ens anfallit något annat land under hela tiden som terrorstaten USA existerat ens.

Alla länder som är inblandade i den röran där nere är lika onda/goda.
Samtliga prioterar sitt lands säkerhet och vill säkra landets framtid och välfärd. Alla drivs av detta, sen har de alla olika förutsättningar och möjligheter.
Mänskliga rättigheter, lagar och regler kommer dessvärre inte högt upp på deras priolista.
Citera
2020-01-05, 19:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
ta tummen ur baken och presentera riktiga siffror själv för fan!
Det var du som ifrågasatte en annan postares siffra på 8500. Han må ha fel, men du ifrågasatte siffran. Därför bör du ha tillgång till den rätta siffran. Enligt din uppfattning/källa.

Så låt oss nu få höra den rätta siffran.
Citera
2020-01-05, 19:56
Medlem
Citat:
Okej byfåne du har hållt din predikning nu kommer min:

Och vad kallar du då sionisternas stölder av USAs högraffinerade uran med CIA James Jesus Angleton chefens goda minne och hjälpande hand som tack för hjälpen fick en staty av sig själv uppstäld i Israel.

Knappast att de du kallar sionister skulle klara av något sådant. Hittar även inga bilder på att det skulle finnas någon sådan staty av honom i Israel Förmodar jag du menar ?

Ditt namn säger allt och dina simpla 1,2 linjer med text som innehåller obefintlig fakta från källor.
Citera
2020-01-05, 19:58
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Alla länder som är inblandade i den röran där nere är lika onda/goda.
Samtliga prioterar sitt lands säkerhet och vill säkra landets framtid och välfärd. Alla drivs av detta, sen har de alla olika förutsättningar och möjligheter.
Mänskliga rättigheter, lagar och regler kommer dessvärre inte högt upp på deras priolista.

Fast du misstar dig en smula. Vanliga amerikaner vill inte iranierna ont. De ser inte Iran som ett hot mot dem. Judarna däremot ser Iran som ett hot mot Israel varför de jobbar aktivt för att få USA att gå ut i krig med Iran. Judarna gör alltid det som är bäst för judarna. De skiter fullkomligt i om vita amerikanska soldater måste dö i någon jävla öken för att Israel ska vara säkert.
Citera
2020-01-05, 19:59
Medlem
Ni är många hör som verkar vara insatta. Så av lathet frågar jag istället för att läsa och sätta mig in i eländet.

Hur allvarligt är det som pågår i Mellanöstern? Blir det världskrig? Hur påverkas gemene svensk? Är det konserver och bunkerläge som gäller eller kan jag fortsätta ligga på soffan och kolla Netflix och fotboll?
Citera
2020-01-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Det var du som ifrågasatte en annan postares siffra på 8500. Han må ha fel, men du ifrågasatte siffran. Därför bör du ha tillgång till den rätta siffran. Enligt din uppfattning/källa. Så låt oss nu få höra den rätta siffran.
Du har en skruv lös,men du får hemst gärna fortsätta tro på anonyma källor som hans, passar din mentalitet eftersom du själv är helt ofömögen att ens leta fram en minde eller större siffra än 8500.
Om du tar i kanske det kan bli 8499 eller 8501 men du är nog för ointelektuell tror jag.
Citera
2020-01-05, 20:00
Medlem
Citat:
F-35 myten. Lycka till USA.

F35 är knappast en myt. Där imot är många ryska luftvärns system myt.
Citera
2020-01-05, 20:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Osannolikt för att? I ett samtal som ligger på en sådan nivå över vad det skulle vara tillräckligt att ta genom en ambassadör eller annan tjänsteman - vem vore så uppenbart bättre lämpad än Soleimani att man kan utesluta att Soleimani fick uppdraget? Med Soleimani kommer man närmare saken konflikten faktiskt gäller, kommer bortom vissa mer dagspolitiska sido-intressen, får en erkänd och etablerad ledare som dessutom lär ha närmare politiska, personliga och sociala kontakter med det irakiska ledarskiktet efter Soleimanis bekämpande av ISIS i landet senaste åren.

Du talar i idel vaga insinuationer. Menar du att militära åtaganden, eller ens amerikanska påståenden om framtida attacker på amerikanska intressen, skulle hindra att han också skulle kunna agerat diplomatiskt sändebud?

Utesluta kan man nog aldrig, men jag menar att vi "vet" varför han var på besök till Irak/hans resor i MÖ.
Citat:
The Revolutionary Guards commander instructed his top ally in Iraq, Abu Mahdi al-Muhandis, and other powerful militia leaders to step up attacks on U.S. targets in the country using sophisticated new weapons provided by Iran, two militia commanders and two security sources briefed on the gathering told Reuters.

The strategy session, which has not been previously reported, came as mass protests against Iran’s growing influence in Iraq were gaining momentum, putting the Islamic Republic in an unwelcome spotlight. Soleimani’s plans to attack U.S. forces aimed to provoke a military response that would redirect that rising anger toward the United States, according to the sources briefed on the gathering, Iraqi Shi’ite politicians and government officials close to Iraqi Prime Minister Adel Abdul Mahdi.

Soleimani’s efforts ended up provoking the U.S. attack on Friday that killed him and Muhandis, marking a major escalation of tensions between the United States and Iran. The two men died in air strikes on their convoy at a Baghdad airport as they headed to the capital, dealing a major blow to the Islamic Republic and the Iraqi paramilitary groups it supports.
https://www.reuters.com/article/us-i...-idUSKBN1Z301Z
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in