Citat:
Ursprungligen postat av
Hellobbq
Om man hotar med att bomba ett lands kulturella platser så kan man börja fundera.
Världen var i chock när IS förstörde Palmyra och nu hotar världens mäktigaste man med samma sak.
Eller är det "bara retorik" ?
Det har han inte gjort. Läs hans tweet, inte vad msm skriver om den. Han skrev "...important to Iran & the Iranian culture...", det är inte samma sak som 'cultural sites'.
Inte för att jag personligen skulle bry mig särskilt mycket om Irans kulturella platser. De får helt enkelt skylla sig själv om de går till attack mot USA igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ertil
Jag har inte hävdat något alls, så jag vet inte varför jag skulle försöka bevisa ett enda dugg. Jag undrar hur man kommer fram till att S var terrorist. Har inte sett en enda en förklara på vilka grunder man hävdar att S var terrorist. Tydligen är det lite svårt. Inte mig emot.
Kan det bero på alla tusentals mord och alla terrorattacker han och hans terrororganisation 'Islamic Revolutionary Guard Corps' och speciellt 'Quds Force' ligger bakom? Eller att han enligt Pentagon planerade nya attacker i närtid.
Nu har jag förklarat det två gånger i tråden och många andra har också gjort det. Jag tror att även du kan förstå det nu.