Citat:
Ursprungligen postat av
Dapanch
Ok!? vad var det som inte stämde i min text. Att militära investeringar inte är viktiga För den amerikanska ekonomin? Förbudet det var det jag vände mig emot och att Trump skulle vara något affärsmässigt geni som drar tillbaka trupper.
Du är en konspirationsteoretiker förstår jag och visst kan amerikansk närvaro ha med olja att göra men finns så mycket annat som är viktigt för dem.
Att Trump inte är populist var nog det sjukaste jag hört. Klart han är populist och säger vad hans typ av väljare vill höra. Klart han får skit av den andra sidan men han vann ju eller hur? Om du inte tror att Trump är populist så har du grovt underskattat honom.
Jag är allt annat än konspirationsteoretiker. Det är du som är ute och slirar lite i konspirationspölen när du menar att USA alltid måste ha en aktiv konflikt för sin militärapparat för att hålla igång ekonomin.
Att USA har varit beroende av utländsk olja sedan 70-talet är ett faktum och att det styrt deras utrikespolitik.
Affärsmässigt geni har jag aldrig skrivit. Jag förklarar bara att han agerar som en affärsman och inte som en karriärpolitiker med en viss ideologi.
Populist är ju motståndarsidans epitet de stämplar på honom. Vilket är ett helt absurt uttryck eftersom alla politiska partier framför saker som ska tilltala deras väljare. Så då är ju alla partier populistiska.