2020-01-07, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Ursvik då? Sumpan?

I Sumpan ligger migrationsverkets mottagning för hela Stockholm. Så räkna med att det i centrum dräller av sysslolösa under dagtid.
Citera
2020-01-07, 03:02
Medlem
PUBG2018s avatar
Finns det invandrar fria orter i Stockholm? Det var en stor skillnad för 15 år sedan i små kommunerna runt omkring Sverige, nu ser man invandrare ÖVERALLT!!
Citera
2020-01-07, 04:11
Medlem
dovAkins avatar
Midsommarkransen/Hägersten dyrt men lungt. Bor där själv. Annars kring Johanneshov och Mälarhöjden kanske. Ingen aning om bra delar på norra sidan av staden men undvik blåalinjen.

Undvik Årsta det har förfallit.
Citera
2020-01-07, 05:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Preppermalm
Nej. Finns ju knappt lägenheter där, och de som finns har haft problem med inbrott under åren. Vilka som ligger bakom det vill jag låta vara osagt, kan vara svenska pundare men också romer som ofta har läger runtom på Liljeholmen.

Du har aldrig varit i Stockholm, med andra ord. Finns väldigt många i stort sett perfekta områden om man vill ha det tryggt. Stockholmarna är ofta avspända och tillmötesgående, till skillnad mot antal bönder som kommer hit och försöker spela tuffa. De som är efterblivna är alltså just lantisar som kommit hit från Skåne, Värmland, Småland, Norrland osv.

Varför skulle det bli otryggt i Ursvik om den bron öppnades? Vad skulle hända konkret?

Tvärbanan kommer gå till Ursvik. Orcherna dras till områden där dom kan råna och begå andra brott.
Citera
2020-01-07, 05:53
Bannlyst
Rekommenderar ingen att köpa bostad i Sverige. Allt kommer kollapsa och för eller senare når blattarna även till de dyraste/finaste områdena, sen hänger de också där och söker brottsoffer trots att de inte bor där.
Citera
2020-01-07, 06:13
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Bromma? Hela kommunen är som Kandaharprovinsen i Afghanistan.
Kista Centrum är som en bazaar i Fallujah.
Rinkeby är Mogadishu.

Bromma är ingen egen kommun.
Citera
2020-01-07, 07:57
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Bromma? Hela kommunen är som Kandaharprovinsen i Afghanistan.
Kista Centrum är som en bazaar i Fallujah.
Rinkeby är Mogadishu.

Skojar du? Det finns områden i Bromma som är rena svenskreservaten. Längs hela Nockebybanan t.ex. Södra och norra Ängby. Området runt Bromma Kyrka. Enda kruxet är att man måste hosta upp ett ex antal miljoner extra för att få bo här.

Du har helt rätt om Kista och Rinkeby dock.
Citera
2020-01-07, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.

Du har helt orimliga krav. Bara det kravet "tunnelbana" ger blattar. Det finns ställen, nära Stockholm och nära skithål med mängder av blattar, som är fullt beboeliga. De har alla det gemensamt att de har inte T-bana eller pendeltåg. Tuben ger garanterat blattar. Pendeltåg har samma effekt men något mindre. Det andra kravet är 25 minuter. 25 minuter till vad? Stan är rubbat oprecist.

I princip gäller, öar. Öar utan bilfärja. Delar av länet som är insprängda i andra delar men svårtillgängliga. Dyra ställen, men det är absolut ingen garanti. Bromma , Danderyd, Stockholm innerstad och framförallt Lidingö har blatteproblem. Hög inkomst, vilket är kravet för dessa orter, är ingen garanti för att blattegenen lugnar ner sig. Stockholm av idag är i samma läge som Malmö var för 5-6 är sedan. Men det är så mycket större så är man PK-dum i huvudet ser man inte vad som sker.
Citera
2020-01-07, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
I Sumpan ligger migrationsverkets mottagning för hela Stockholm. Så räkna med att det i centrum dräller av sysslolösa under dagtid.
Och negrer. Inte för att jag vet varför men Sumpan har blivit en negermagnet. De väller fram i stora grupper. Jag bara väntar på machetedanser och ANCs kampsånger om att döda vita.
Citera
2020-01-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Skojar du? Det finns områden i Bromma som är rena svenskreservaten. Längs hela Nockebybanan t.ex. Södra och norra Ängby. Området runt Bromma Kyrka. Enda kruxet är att man måste hosta upp ett ex antal miljoner extra för att få bo här.

Du har helt rätt om Kista och Rinkeby dock.

Och några av blattarnas värsta exemplar bor i dessa områden. Pengar saknas inte. De lever givetvis på allt som genererar pengar men som inte är särskilt uppbyggande för landet eller orten. Och döljs med fronter av skitföretag. Det ser bla den vita majoritetsbefolkningen ungar till genom att köpa "godsaker" av den goa bladingleverantören som också bor så bekvämt nära.
Du lever i det förgångna. Din utsago var sann för 10 år sedan. Och det är ingen hemligheter.

Polisen vet, domstolsväsendet vet, skattemyndigheterna vet, MSM vet, men inget händer och inget kommer hända. Fundera på det i stället.
Citera
2020-01-07, 10:56
Medlem
Tjuvhederns avatar
Om man utgår från t-bananätet söderut, gröna linjen:

Skärmarbrink, Hammarbyhöjden, Björkhagen, Kärrtorp, Gamla Enskede (väster om station Sandsborg), Skogskyrkogården, Tallkrogen, Stureby, Svedmyra, Enskede Gård är blattefria.

Undvik: Bagarmossen, Skarpnäck, Hökarängen, Farsta, Högdalen, Rågsved, Hagsätra, om du vill vara helt säker på att slippa invandrare.

Platser som är nära stan men utan t-bana:

I Sköndal finns ett mkt stort område med dyra nya radhus = blattefritt. Sköndals centrum dock inte blattefritt.

Älta, Hästhagen, Järla, Alphyddan, borde vara ganska förskonat, tror jag.
Citera
2020-01-07, 15:20
Medlem
korrekturlacks avatar
Instämmer med en tidigare skribent. Röda linjen med förgreningen mot Fruängen är väldigt vitt.

Mycket gammal arbetarklass finns det kvar men midsommarkransen har gentrifierats otroligt under de senare åren och Telefonplan följde efter när Konstfack flyttade ut dit.

Nästa område att som håller på att gentrifieras är Hägerstensåsen med många ombildningar från hyresrätter till BRF och de två sista stationerna ut mot Fruängen följer nog snart.

Nästan enbart vitt klientel på den tunnelbanesträckningen.

Röda linjen mot Norsborg är en helt annan historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in