Citat:
Ursprungligen postat av
Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.
Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.
Du har helt orimliga krav. Bara det kravet "tunnelbana" ger blattar. Det finns ställen, nära Stockholm och nära skithål med mängder av blattar, som är fullt beboeliga. De har alla det gemensamt att de har inte T-bana eller pendeltåg. Tuben ger garanterat blattar. Pendeltåg har samma effekt men något mindre. Det andra kravet är 25 minuter. 25 minuter till vad? Stan är rubbat oprecist.
I princip gäller, öar. Öar utan bilfärja. Delar av länet som är insprängda i andra delar men svårtillgängliga. Dyra ställen, men det är absolut ingen garanti. Bromma , Danderyd, Stockholm innerstad och framförallt Lidingö har blatteproblem. Hög inkomst, vilket är kravet för dessa orter, är ingen garanti för att blattegenen lugnar ner sig. Stockholm av idag är i samma läge som Malmö var för 5-6 är sedan. Men det är så mycket större så är man PK-dum i huvudet ser man inte vad som sker.