2020-01-06, 22:59
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Allt norr om stan minus Tensta, Kista och Rinkeby är bra. Det finns självklart mindre attraktiva områden i de "finare" delarna, t.ex. Rissne och Hallonbergen i Sundbyberg, men på det stora hela är det bra. Att undvika det mesta söder om stan är en bra tumregel, många blattar och trashiga områden. Undantagen är väl typ Enskede och Årsta (och kanske några till).

Nacka och Lidingö är bra.
Va? Söderut längs gröna linjena är i stort sett svenska arbetarkvarter. Med lite med invandrare i typ Farsta och Skärpnäck, annars är allt grymt bra där. Kärrtorp, Skärmabrink, Globen, Skrärmabrink, Hammarbyhöjden, Björkhagen,, Bandhagen osv osv. Sluta hitta på grejer om områden du aldrig rört dig i. Sen är typ Farsta grymt att bo i då de har ett gigantiskt centrum, men om man är tillräckligt rasseskadad kanske man prioriterar annat. Jag bodde där i 5 år utan några problem, perfekt med pendel och tuben där också.

Årsta finns det knappt invandrare. Egentligen allt runt tvärbanan är väldigt svenskt förutom kanske Gullmarsplan och Liljeholmen. Men Liljeholmen har sjukt mycket nybyggen och är otroligt fräscht överlag. Mitt största tips är annars Hammarby Sjöstad. Perfekt avstånd till stan och det trevligaste området jag vart i. Sen beror väl allt på vart man jobbar också.
Citera
2020-01-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Mängden pengar som du kan använda för att köpa bostad för?

Östermalm är bra område som Gärdet, Ropsten
Bromma : Längs Nockeby banan
Solna : Råsunda.
Gröndal
Centrala Huddinge. Segeltorp, Stuvsta undvik Flemingsberg, Vårby Gård , Trångsund och Skogås

Jag tolkar som TS inte vill bo ibland en massa arab pack annat bajs ifrån Afrika . Helt invandrafritt är svårt att uppnå.

Ursvik då? Sumpan?
Citera
2020-01-06, 23:05
Medlem
CpPraktikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Va? Söderut längs gröna linjena är i stort sett svenska arbetarkvarter. Med lite med invandrare i typ Farsta och Skärpnäck, annars är allt grymt bra där. Kärrtorp, Skärmabrink, Globen, Skrärmabrink, Hammarbyhöjden, Björkhagen,, Bandhagen osv osv. Sluta hitta på grejer om områden du aldrig rört dig i. Sen är typ Farsta grymt att bo i då de har ett gigantiskt centrum, men om man är tillräckligt rasseskadad kanske man prioriterar annat. Jag bodde där i 5 år utan några problem, perfekt med pendel och tuben där också.

Har hängt söder om stan hela uppväxten, har många kompisar där. Jag vet hur det är. Just Bandhagen, Kärrtorp och Farsta som du nämner har jag varit otaliga gånger i. Skulle aldrig någonsin flytta dit, även om jag fick en gratis bostadsrätt. Jävligt oskön atmosfär och slitet. Du låter som en äcklig pundare. Söder om söder passar dig perfekt.
Citera
2020-01-06, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Ursvik då? Sumpan?

Ursvik? Du vet att Ursvik ligger bredvid den största orcher boplatsen i Stockholm? När bron mellan Rinkeby och Ursvik öppnas, så öppnar man portarna till helvete.
Citera
2020-01-06, 23:29
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Stora ursvik är också nybyggt men många här nojjar ju över stängda bron till Rinkeby som ska bjuda in antisociala typer från grannområdet.

Citat:
Ursvik? Du vet att Ursvik ligger bredvid den största orcher boplatsen i Stockholm? När bron mellan Rinkeby och Ursvik öppnas, så öppnar man portarna till helvete.

Tål att sägas två gånger antar jag.
Citera
2020-01-07, 00:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkox
Jag letar efter en lägenhet i Stockholm just nu. Ska flytta i våren. För er som bor där: vilka områden kan ni rekommenderas? Mina krav är att det är en fint ställe (familj med barn, lugnt, rent...) nära tunnelbanan eller pendeltåg (25 min till stan max) och inte mycket invandrare i områden.

Områden jag kollat på hittills är: Nacka, Hammarbyhöjden, Danderyd och Lidingö.
Vilka skulle ni aldrig välja? Jag har hört att Kista, Spånga och Tumba är piss.

Södermalm. Det är där många "anti-rasistiska" journalister bor.

Journalister är psykfall som offentligt skriker sig hesa i sitt hyllande av mångkulturen. Sedan sätter de sina egna barn i skolor som är lika ariska som Hitlerjugend.
Citera
2020-01-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Långholmen
Nej. Finns ju knappt lägenheter där, och de som finns har haft problem med inbrott under åren. Vilka som ligger bakom det vill jag låta vara osagt, kan vara svenska pundare men också romer som ofta har läger runtom på Liljeholmen.

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Hittar du ett invandrarfritt område i Stockholm så lär det ju vara dom mest skitnödiga PK-människorna som bor där på köpet som inte upplevt någon berikning. Någon stockholmare får gärna säga att jag har fel men stockholmare är dom mest efterblivna människorna i landet efter folket som bor i Umeå då.
Du har aldrig varit i Stockholm, med andra ord. Finns väldigt många i stort sett perfekta områden om man vill ha det tryggt. Stockholmarna är ofta avspända och tillmötesgående, till skillnad mot antal bönder som kommer hit och försöker spela tuffa. De som är efterblivna är alltså just lantisar som kommit hit från Skåne, Värmland, Småland, Norrland osv.

Citat:
Varför skulle det bli otryggt i Ursvik om den bron öppnades? Vad skulle hända konkret?
Citera
2020-01-07, 00:35
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Där har TS tillräckligt med korrekta alternativ.
Bra sammanfattning dock om jag får möjligheten att ta bort Årsta Torg (pga problemen med boende/invällande invandrare till området sista året även om det är relativt lite invandrare där ändå)

Ja, så kan det ju vara. Inte rört mig vid Årsta torg på några år nu så det kan ju ha gått för utför precis som resten av landet.
Men för knappt 4-5 år sen så var det inte en enda mena så långt ögat kunde nå.
På sin höjd två zigenare utanför Ica men det kunde man ju leva med även på den tiden.

Man har allt man behöver där också, med undantag för Systembolaget , samtidigt var det ett bra drag av Årsta att ta bort Systembolaget därifrån, då det även försvann diverse anskrämligt folk i samma veva.

Samtidigt ska väl tilläggas att det är en väldigt dålig tid att köpa sig bostadsrätt nu.

Så mina råd till TS är:
Ha bra kontakter i Stockholm

Köp ett svartkontrakt på hyresrätt (200k-600k)

Jobba dig uppåt från skiten till toppen.
D.v.s Hallonbergen till Östermalm.
Det tar några år men kan vara värt det.
Har du tur slipper du både rån och misshandel fram tills den dagen 😎👍
Citera
2020-01-07, 01:06
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Södermalm. Det är där många "anti-rasistiska" journalister bor.

Journalister är psykfall som offentligt skriker sig hesa i sitt hyllande av mångkulturen. Sedan sätter de sina egna barn i skolor som är lika ariska som Hitlerjugend.

Ja PK-folket skall man följa. De har alltid fingret i luften och vet exakt var man bor tryggt. Söder, diverse områden i Bromma, norrort osv.

Jag känner ett vänstertroll som köpte nybyggt i Kista på 90-talet. Sålde så fort första utländska namnen dök upp i porten såklart. Hur gick det sen för Kista?
Citera
2020-01-07, 01:06
Medlem
NirvanAs avatar
Nacka och Värmdö är bäst, finns bara bussar (och tvärbanan längst västerut i Nacka) dit. Och det är bra. Tunnelbana och pendeltåg fungerar som avlopp för skit.

Enda området att undvika i Nacka är Fisksätra, möjligtvis Orminge också. På Värmdö är det riktigt nice nästan överallt också, men för många är det för långt från stan.
Citera
2020-01-07, 01:20
Medlem
hallonyoghurts avatar
Det här är det rätta svaret:

Innerstan utom Hornsberg, Gärdet, Lidingö, Nacka/Värmdö/Saltsjöbaden, valfri station på Mörby Centrum - Fruängen utom möjligtvis Fruängen och Västertorp (vet att många gnäller på Mörby C, men det är ingenting mot vad man kan hitta på andra linjer) eller någonstans efter Roslagsbanan (tror faktiskt inte det finns något ghetto på den, men då har jag inte besökt alla stationer heller).
Citera
2020-01-07, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKindOfIndictment
Områden du nog inte bör välja i första hand är Tensta/Rinkeby, Hjulsta, Kista, Husby, Rågsved/Hagsätra, Östberga, Vårberg, Bredäng, delar av Vällingby/Hässelby, Solberga (delvis), Vårby, Skogås, Rissne/Hallonbergen, Fittja, Alby, Hallunda/Norsborg.
Lite längre bort från Stockholm, i relativ närhet, bör du tänka dig för gällande Tureberg i Sollentuna (ju närmre Sollentuna C ju värre...), Finnsta (Upplands Bro), Jordbro och Brandbergen (Haninge), gator som Sångvägen och Termovägen i Järfälla, Storvreten/Tumba, Ronna/Geneta/Lina/Fornhöjden/Hovsjö i Södertälje.

Vilken jävla lista. När jag ser hur illa det är i storstäderna är jag glad över att jag föredrar skog och mark framför betong och blattar. När jag läser hur många områden användare i tråden avråder från dras tankarna osökt till spelet MS Röj. Fy, fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in