Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Vad anser du om Henrik Jönsson?
Påläst och kunnig - mycket bra!
42,12%
409 röster
Duktig, men alldeles för egocentrisk
13,59%
132 röster
Opålitlig globalist som skiter i Sverige
19,16%
186 röster
Fjant med prålig klädstil
25,13%
244 röster
2020-01-24, 19:22
Bannlyst
Henrik Jönsson är numera ett välkänt namn. Han publicerar nya videor klockan 08:00 varje lördag där han raljerar om samhällsutveckling generellt. Han presenterar sig själv som libertarian, han startade sitt första företag då han var 18 år (dag är han runt 45) och han är en typisk globalist/kapitalist: bryr sig bara om pengar och sig själv. Hans YouTube-serie "Champagne med Henrik" visar prov på en grandios självbild som till och med skulle få Donald Trump att framstå som ödmjuk.

Henrik har många fans bland den konservativa högern som är antietablissemang, vilket är konstigt då Henrik inte bryr sig ett piss om nationen, kulturen eller den lilla människan. Henrik vill ha en global spelplan, inga regleringar och lägre skatter. Han har attackerat Greta Thunberg, inte för att hon är en idiot utan för att hon propagerar för mindre konsumtion och högre skatter. Det fick naturligtvis kapitalisten att se rött. Eller blått kanske.

Det jag är intresserad av är hans företag inom IT-branschen. Är det någon som vet vilka företag det rör sig om? Fyll gärna på med mer information om denne självgode globalist.

Här förnedras han av Arga Blatten:

https://www.youtube.com/watch?v=LGNlG0_UUiU
Citera
2020-01-24, 19:47
Medlem
Kan väl inte säga att jag direkt ogillar honom, han är ju lite anti-pk vilket är bra, det behövs minst sagt i Sverige idag. Däremot kan jag skriva under på din beskrivning av honom. Verkar mer vara en kanal för personlig marknadsföring än en genuin strävan efter politisk förändring. Han har hittat en födkrok och försöker snarare bara tjäna pengar på det svenska politiska missnöjet; han är mer av en entreprenör än en opinionsbildare i min mening. Samtidigt är jag som sagt kluven.

Tycker dock att hans överdrivna kroppsspråk är ''värst''.
Citera
2020-01-24, 19:58
Medlem
Han är entreprenör med sann entreprenörsanda och bred kunskap. Självklart har han sina uppfattningar i frågor och en viss syn på saker och ting. Den bästa egenskapen han uppvisar är att han tar debatten och samtalet, på det viset en äkta demokrat.
Det är sällsynt numer.

Se avsnittet där han diskuterar med Bard. Dessa herrar har många likheter, men olika aspekter.

Jönssons produktioner håller kvalité, högt i tak och är sevärda. Det finns inget att kritisera hos honom som person, enbart hans åsikter och uppfattningar i sakfrågor.
Citera
2020-01-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humlepung
Kan väl inte säga att jag direkt ogillar honom, han är ju lite anti-pk vilket är bra, det behövs minst sagt i Sverige idag. Däremot kan jag skriva under på din beskrivning av honom. Verkar mer vara en kanal för personlig marknadsföring än en genuin strävan efter politisk förändring. Han har hittat en födkrok och försöker snarare bara tjäna pengar på det svenska politiska missnöjet; han är mer av en entreprenör än en opinionsbildare i min mening. Samtidigt är jag som sagt kluven.

Tycker dock att hans överdrivna kroppsspråk är ''värst''.

Om syftet bara är att profitera på missnöjet hade väl en standard SD-position varit bättre? Libertarianskt flum känns osvenskt och svårt, fast han verkar ju ändå populär...så du har en poäng.

Edit: han är duktig, verbal och intressant tycker jag.
Citera
2020-01-24, 20:07
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Han har väll spetsat till det lite som libertarian och i viss mån går in i en ”karaktär (tillspettsar sin egen personlighet). I pod/tubvärlden tycker jag att han är en av veckans absoluts höjdpunkter

Gillar honom och hans stil, önskar jag vågade uppklädd sådär. Skulle tyvärr inte bäraupp, skulle se ut som ett jehova på kongress.

Gillar.
Citera
2020-01-24, 20:20
Medlem
EABT verkar väldigt butthurt över Henriks framgång.
Citera
2020-01-24, 20:24
Medlem
jag visste att henrik var en kuksugare före en arg blatte postar.

Att henrik säljer sig själv för pengars skull, var ganska enkelt att se

men en arg blatte postar svalde hela hans beta, nybörjare.
Citera
2020-01-24, 20:31
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humlepung
Han har hittat en födkrok och försöker snarare bara tjäna pengar på det svenska politiska missnöjet;

"Han har hittat en födkrok"? Så innan han upptäckte Youtube var han arbetslös och utfattig, menar du?

Typiskt er vänsterblivna att fokusera på hur någon klär sig eller talar. För helvetes jävlar, det är det budskapet som en person faktiskt har att säga, som räknas. Inte hur det låter när han säger det eller vilka jävla kläder han har! Kärringar kan väl sitta i en egen hörna och diskutera hans mode, men det är inte det som är det absolut viktiga! Henrik Jönssons budskap kan hjälpa eller stjälpa Sverige, då spelar det väl ingen roll om han så skulle sitta naken när han säger det!
Citera
2020-01-24, 21:00
Medlem
pantherTypeGs avatar
Det han säger har jag inga problem med. Men hans falska skådespeleri med händerna och blicken är irriterande.
Citera
2020-01-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
"Han har hittat en födkrok"? Så innan han upptäckte Youtube var han arbetslös och utfattig, menar du?

Typiskt er vänsterblivna att fokusera på hur någon klär sig eller talar. För helvetes jävlar, det är det budskapet som en person faktiskt har att säga, som räknas. Inte hur det låter när han säger det eller vilka jävla kläder han har! Kärringar kan väl sitta i en egen hörna och diskutera hans mode, men det är inte det som är det absolut viktiga! Henrik Jönssons budskap kan hjälpa eller stjälpa Sverige, då spelar det väl ingen roll om han så skulle sitta naken när han säger det!

Man behöver inte vara vänsterbliven för att tycka att han ser så bajsnödig ut så det blir svårt att höra vad han säger.
Citera
2020-01-24, 21:09
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlborg40
Man behöver inte vara vänsterbliven för att tycka att han ser så bajsnödig ut så det blir svårt att höra vad han säger.

Du försöker uppenbarligen vara lustig. Om du menar allvar måste du ha allvarliga problem att vistas i samhället, då det finns många med mer uppseendeväckande utseende än honom som talar till oss i olika sammanhang. Han försöker vara snygg och välklädd helt enkelt. Antagligen är han ovanligt välklädd, är det nåt fel i det? Är detta ett fall av jantelagen, sosseavundsjuka på de som lyckats bättre i livet än man själv?
Citera
2020-01-24, 21:13
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott

Typiskt för högerspöken som er att tillskriva folk åsikter genom att plocka ut valda delar ur en text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in