2022-09-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Lyssnade på reportaget i SvD-podden Blenda där samtalet där morsan tappar det i bakgrunden och börjar vråla om att han bara försöker hjälpa ensamma barn spelades upp, jag är ingen psykolog men det verkar tämligen uppenbart att det är något fel på hennes tankeverksamhet.

I reportaget framgick det också att både morsan och farsans enda inkomst senaste tiden har varit från A-kassan och Försäkringskassan, trots att farsan svarar i telefon att han är ansvarig för sonens bolag.

Så inte nog med att hjälper till med att hora ut sin son för likes, blåser kids på pengar genom en dyr telefonlinje, ljuger om att de anordnar event för välgörenhet och försvarar Pontus groomande av unga tjejer så är de dessutom bidragsfuskare.

Allt man behöver veta om morsans mentala hälsa lär man sig i den här musikvideon hon har laddat upp på youtube.

Fan får lite down syndrom vibbar alternativ typ asberger. Va i hela helvetet är detta för jävla inavel psykos familj? Tänkte säga att man ska ringa soc tills jag kom på att grabben är typ 25 basst bor hemma och är pedofil? normalt.
Citera
2022-09-19, 10:55
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Och räcker inte det så blåste han tidigare(?) barn med dyra betalnummer. Och betalfester. Bara det en god anledning att han ska kräla i smutsen. Men groomandet är några magnituder värre, om det är sant.

Det finns som sagt massvis med bilder samt inspelningar från olika live-sessioner som han haft där han aktivt groomar barn och anspelar på snusk.

Det var väldigt mycket som den där podden inte tog upp. Det finns massvis med material (speciellt från TikTok där han är väldigt flitig i sin grooming).

Även hans "apology video" han gjorde kring händelsen där han blåste barn, är vidrig. I slutet av videon så kapitaliserar han återigen genom att dra "Som en extra grej jag gör nu pga situationen är att för varje som prenumererar på min kanal donerar jag xx till xxx förening" (kommer inte ihåg exakt vad det var). Riktigt sunkigt beteende har han.
Citera
2022-09-19, 11:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Hur jävla gammal är du? Jag född på 80-talet hade min första telefon när jag var 11-12 årsåldern
I slutet av 80-talet i så fall. När jag var 11, hade Nokia precis släppt sin första GSM-modell. Jag måste ha varit minst 17 när jag skaffade min egna första mobiltelefon, den då flångans nya Nokia 5110. Det var jag och en till i min klass som hade mobiler.
Citera
2022-09-19, 11:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Soff-i-propp blev nästan av med sin show riktad emot minderåriga för att hon hade en tajt kort silverklänning där man såg hennes stringtrosa, värsta kaos blev det

Jag håller med det andra du skriver med, varför ska denna vuxna man ska komma undan med att äckla sig emot barn med sina föräldras giriga godtyckte för dom vill käna pengar

förstår inte hur man kan försvara en person som Pontus samt ens som företag ge denna man pengar
Gjorde man verkligen det, eller var det bara vad moralpaniken sa?
Citera
2022-09-19, 11:31
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så Pontus verkar ha en liberal syn eller creepy syn på sexualisering av barn. Är det pedofili lär han anmälas och dömas för just det. Du själv har ju en liberal syn på amfetamin och kokain.
Jag anser att vuxna människor ska få göra vad dom själva vill så länge det inte skadar någon annan. Att jämföra personligt drogbruk med pedofili är ju bara det senaste i raden av genialiska uttalanden från din sida.
Citera
2022-09-19, 11:46
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanterFurryTales
Jag tror hans peddo-vibes enbart är ett beräknande sätt för honom att tjäna pengar

Jag tänker mig att Pontus vet att hans fans är mellanstadietjejer som är ”kära” i honom.

Så han vill att de ska hänga kvar , och det gör han genom diffusa romantiska löften om att han en dag kanske kommer bli ihop med dem
Håller med.

Det enda Pontus går ut på är att dra in deg och vidhålla ett kändisskap. Efter att musikkarriären aldrig lyfte. Säkert lätt påhejad av föräldrar som både behöver deg för att upprätthålla en livsstil som a-kassan inte kan ge, men också då de enligt flera källor (lyssna på dokumentärer!) verkar ha någon slags gudsuppfattning om sitt endabarn som därför är ofelbart och ämnad för något större. De tror säkert han hjälper barn genom att de kan betala 10kr per samtal för att misslyckas nå honom, pröjsa 1800 spänn för att gå på en fest med honom, eller 99kr/månad för något slags guldmedlemskap där utlovat merch och förmåner aldrig dyker upp.
Citera
2022-09-19, 12:21
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I slutet av 80-talet i så fall. När jag var 11, hade Nokia precis släppt sin första GSM-modell. Jag måste ha varit minst 17 när jag skaffade min egna första mobiltelefon, den då flångans nya Nokia 5110. Det var jag och en till i min klass som hade mobiler.

Ja i slutet, det stämmer. Nokia 3310 😎
Citera
2022-09-19, 12:37
Medlem
Lite otäckt drev faktiskt.
Är verkligen inte ett fan av killen och tycker mycket är rent ut sagt osmakligt han får onekligen oproportionerligt mycket hat.

Känns grovt att kalla honom pedofil och liknande, finns väl inga som helst bevis för att han ska försökt stöta på någon specifik, eller bett om nakenbilder eller skickat nakenbilder till minderåriga? Han har ju onekligen spelat på en image av ekonomiska skäl och spelat på barns "kärlek" till honom men han har ju inte lagt in ett stöt på ett barn eller äcklat sig på personligt plan.
Citera
2022-09-19, 12:43
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
värt att läsa och bra sammanställning
https://teknikveckan.se/youtube-stan...mussons-kanal/

Synd att allt material kring grooming inte tagits med bara.
Annars en väldigt fram sammanställning!
Citera
2022-09-19, 12:44
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Lite otäckt drev faktiskt.
Är verkligen inte ett fan av killen och tycker mycket är rent ut sagt osmakligt han får onekligen oproportionerligt mycket hat.

Känns grovt att kalla honom pedofil och liknande, finns väl inga som helst bevis för att han ska försökt stöta på någon specifik, eller bett om nakenbilder eller skickat nakenbilder till minderåriga? Han har ju onekligen spelat på en image av ekonomiska skäl och spelat på barns "kärlek" till honom men han har ju inte lagt in ett stöt på ett barn eller äcklat sig på personligt plan.

Finns massa material från TikTok där han skriver opassande kommentarer på småflickors content.
Det podden tar upp är bara en bråkdel av vad han håller på med.
Citera
2022-09-19, 12:53
Medlem
HeavyPops avatar
Kan någon ringa skatteverket och ta reda på exakt hur mycket han tjänar..?

Fram med honom i ljuset.
Citera
2022-09-19, 12:58
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Kan någon ringa skatteverket och ta reda på exakt hur mycket han tjänar..?

Fram med honom i ljuset.

Vem som helst kan kolla detta själv på t.ex. Ratsit eller liknande tjänster.

Det går iallafall ingen nöd på honom - 24 år och högre inkomst än de flesta som är dubbelt så gamla...

Inkomstår 2021
Lön: 540 541 kr
Inkomst av kapital: 46 838 kr
Senast redigerad av GrillTekniker 2022-09-19 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in