2020-06-11, 21:52
Medlem
EnokThuttifems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Brjar nrma mig 30

110 kg p 175 cm r ju vldigt mycket dock. ven om du kr styrketrning s r det nog mer n bara muskler det dr. Men lycka till att g ner under 100! 🙂 Men jag kan tnka mig att det inger respekt med en s stor kroppshydda.

Fast jag vill inte bjuda p mig sjlv och bli utnyttjad.

Ang. att bli hotfull s vill jag bli det p riktigt. Inte bara p ett fejkvis. S det kommer d inte g att syna mig, fr det r den jag legitimt r.

Ja och drfr jobbar jag p att g ned i vikt. Rknar med att n mlet efter sommaren.
Respekt det fr jag. Ingen jkel som muckar med ngon som r bred ver axlarna.

Precis som halaltarzan sa. Brja trna boxning serist. Efter tv r s r det inte mnga som vill mucka med dig.

Jag blev phoppad nr jag var 22 r av tre killar d jag var p vg ut till krogen. Jag frsvarade mig och blev inte trffad. De fick ngra smllar. Det r svrt att frsvara sig mot tre. Fick backa s de inte kunde komma t samtidigt.
De tre kutade drifrn d ett gng militrer la sig i. Jag r otroligt tacksam fr hjlpen.

Man vet aldrig hur snt slutar d de r flera. Man r inte s kaxig i det lget.

Idag hade jag nog kunnat hantera det bttre d man har mer erfarenhet.
Citera
2022-03-30, 22:52
Medlem
DaChiefs avatar
Hmm tydligen tolkar vissa runt mig, mig som auktoritr, hotfull och respektingivande i mina utkade befogenheter frn att varit chef till hgre chef. Detta accepteras av majoriteten p arbetsplatsen men mindre n en handfull tror att det kommer bli stasi, faschism och kgb.
Personligen trodde jag att jag hade bra ballans i min stil och betoning men dessa personer har ju verkligen kpt det.

Har vll inte mer att sga om det d jag r en mycket trevlig chef som tar skit, fr att jag vill vara en bra ledare och r det, och samtidigt petar bort skiten/sldder/folk som inte platsar med std av lagar.

S r det att vara Chief.
Citera
2022-03-31, 08:44
Medlem
Hur gick det fr dig TS? Vart du ngon alfahanne eller r du fortfarande en liten beta?
Citera
2022-03-31, 15:06
Medlem
Vilken gullig trdstart. Trna 🥋
Citera
2022-03-31, 15:24
Medlem
Kroppshllningen och din blick, se ut som en vinnare i ditt kroppssprk, och ha en lagom elak ordd blick nr det behvs.
Hade en slkting en stor man, som var polis, snll privat, men som polis en polis med mycket respekt, en elak polisblick, han var brutal om det behvdes, behvdes dock sllan.
Nr han var i Stockholm p kurs, s sg busarna p lngt hll, att han var en
Polis, en tuff sdan.
Kroppshllningen och blicken, och r man stor, s har man mycket gratis.
Citera
2022-04-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vilka steg ska man ta fr att ndra sin personlighet till att bli mer hotfull?

Jag skulle vilja bli mer skrckinjagande i min omgivning och f mer respekt frn folk. Nr jag r p allmn plats ska folk bli rdda fr mig och knna p min aura att det r jag som bestmmer. Nr jag blnger t folk ska de bli oskra och inte vga mta mig med blicken, och istllet titta ner i marken som en rtta. Jag vill kunna ta plats utan att ngon vgar sga ifrn.

Hur ska man uppn detta?

Att trna och bli biffigare knns vl givet. Kanske ngon schysst tatuering ocks? Sedan tuffa klder, typ en skinnjacka. Halskedja.

Sedan behver man vl gra ngot t sin personlighet ocks. Finns det ngon kurs man kan g? Finns det vningar man kan gra i sina relationer dr man trnar p att bli mer uttriktad, allvarlig och hotfull?

Vore tjusigt om ngon annan har gjort samma resa och vill bertta hur man gr till vga.
Trna kampsport i 20 r.
Citera
2022-04-02, 19:34
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Varje gng andra sger nt - Frsk ga dom verbalt s dom blir utskrattade.
D blir den andra personen frnedrad och du fr respekt av alla.
Skmta mycket p andras bekostnad och ha en tyken attityd hela dan.
Frklara fr andra hur jvla dumt de dom sger e.
Ta inte skit frn nn - blir du frolmpad s ska du provocera han tills han slr dig.
Om han gr p dig s har du laglig rtt att sl honom ocks och d e de han som blir gripen oxx.
Citera
2022-04-02, 19:37
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnokThuttifem
Ja och drfr jobbar jag p att g ned i vikt. Rknar med att n mlet efter sommaren.
Respekt det fr jag. Ingen jkel som muckar med ngon som r bred ver axlarna.

Precis som halaltarzan sa. Brja trna boxning serist. Efter tv r s r det inte mnga som vill mucka med dig.

Jag blev phoppad nr jag var 22 r av tre killar d jag var p vg ut till krogen. Jag frsvarade mig och blev inte trffad. De fick ngra smllar. Det r svrt att frsvara sig mot tre. Fick backa s de inte kunde komma t samtidigt.
De tre kutade drifrn d ett gng militrer la sig i. Jag r otroligt tacksam fr hjlpen.

Man vet aldrig hur snt slutar d de r flera. Man r inte s kaxig i det lget.

Idag hade jag nog kunnat hantera det bttre d man har mer erfarenhet.
Boxning e otroligt jvla bra fr sjlen och verlgset mot asiatisk traditionell kampsport som typ kung fu.
Citera
2023-06-04, 17:27
Medlem
F.Hansens avatar
Jag tror man kan se det ur olika synvinklar och drigenom bena ut vad som passar fr en sjlv.

Nu vill man ha en aura av hotfullhet och respekt, men vad innebr det? Det innebr vll att man triggar knslor hos andra vilka br vara i klassen negativa knslor. T ex:

Att vika ner sig fr en auktoritet.
Att kontrollera sina beteendemnster fr att inte eskallera ett hot/hotfull situation.
Rdsla fr repressalier.
Rdsla fr att se beta ut infr andra/f sin sociala status snkt.
Rdsla fr fysiskt vld.
Oskerhet om personens frutsgbarhet vad det gller beteende.
Etc

S i min mening handlar det om att bygga:
Auktoritet
Det potentiella hotet om vld
Ingjuta rdsla fr repressalier/att f sin sociala status snkt
Citera
2023-06-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Jag tror man kan se det ur olika synvinklar och drigenom bena ut vad som passar fr en sjlv.

Nu vill man ha en aura av hotfullhet och respekt, men vad innebr det? Det innebr vll att man triggar knslor hos andra vilka br vara i klassen negativa knslor. T ex:

Att vika ner sig fr en auktoritet.
Att kontrollera sina beteendemnster fr att inte eskallera ett hot/hotfull situation.
Rdsla fr repressalier.
Rdsla fr att se beta ut infr andra/f sin sociala status snkt.
Rdsla fr fysiskt vld.
Oskerhet om personens frutsgbarhet vad det gller beteende.
Etc

S i min mening handlar det om att bygga:
Auktoritet
Det potentiella hotet om vld
Ingjuta rdsla fr repressalier/att f sin sociala status snkt

Dom mest skrckinjagande mnniskor jag trffat skiter fullstndigt i vilken typ av status dom har, dom vrsta av dom vrsta r folk som inte har ngot att frlora, och det r oftast ngot man knner av fort p ngon. Men d blir dom helt pltsligt vldigt instabila istllet, jag frstr inte riktigt vad det r TS r ute efter.

Vill han framst som en fullblods psykopat eller vill han bara att folk ska vika undan nr han gr p gatan, det sistnmna r inte s svrt d man kan se direkt vilka mnniskor som r respektingivande och det r ingenting man kan frfalska, man mste helt enkelt ha haft tillrckligt med erfarenhet eller misr i sitt liv.

Farliga mnniskor vill inte se farliga ut utan snarare tvrtom s frsker man dlja sitt mrker.
Citera
2023-06-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Varje gng andra sger nt - Frsk ga dom verbalt s dom blir utskrattade.
D blir den andra personen frnedrad och du fr respekt av alla.
Skmta mycket p andras bekostnad och ha en tyken attityd hela dan.
Frklara fr andra hur jvla dumt de dom sger e.
Ta inte skit frn nn - blir du frolmpad s ska du provocera han tills han slr dig.
Om han gr p dig s har du laglig rtt att sl honom ocks och d e de han som blir gripen oxx.

Hur fan vet du det? Ditt vokabulr och din anvndning av svenska sprket r smre n en hgstadieelev, jag har svrt att tro att du vunnit en debatt av vikt ngonsin i ditt liv ven om du tror att du gjort det sjlv.
Citera
2023-06-05, 03:45
Bannlyst
Finns tyvrr bara ett stt idag fr att f folk att hysa respekt och det r vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in